/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Már az új Toyota Hiluxból is van GR Sport változat

2021. október 15. 19:20   |   Autoblog
címkék:  

A népszerű pickup 2022-es modellévű, japán belpiacos csúcsverziója nem a motorjában, hanem inkább a megjelenésében és vezethetőségében nyújt többet, mint olcsóbb testvérei.

Nem ez az első alkalom, hogy a Toyota GR Sport kivitelű Hiluxszal rukkol elő. 2018-ban, az első ráncfelvarrás után, Brazíliában mutatkozott be egy GR Sport limitált széria, majd idén augusztusban a thai piacon is debütált egy hasonló verzió, de már a második ráncfelvarráskor bevezetett, 204 lóerőre és 500 Nm-re felhúzott 2,4 literes dízelmotorral, amely mindössze 10,7 másodperc alatt gyorsítja fel 100 km/órára a pickupot. Ugyan a most bevezetett, japán piacra fejlesztett Hilux GR Sportba a gyengébb, 150 lóerős dízelt szerelik, ezt leszámítva azonban semmiben sem marad el a korábbi verziótól.

A karosszéria színére fényezett, 45 mm-es sárvédő-szélesítésekkel a Hilux szélessége már eléri az 1,9 métert, ami tekintélyt parancsoló érték, de az optikai csomag fontos része még az áttervezett hűtőmaszk is, amelynek kerete krómezüst helyett szintén a karosszéria színében pompázik. Közepén az ismert Toyota embléma helyett a márkajelzés betűvel kiírt változatát viseli büszkén a platós haszonjármű. A 18 colos, fekete könnyűfém felnikhez jól passzolnak a szintén fekete oldalsó fellépők és a fekete hátsó lökhárító, a sportos hangulatot még a piros első féknyergek és az elöl-hátul megjelenő GR Sport logók is fokozzák.

Bár a Hilux Revo GR Sport fejtámlával egybeépített üléseit a japán belpiacos verzió nem kapta meg, a jó oldaltartású, bőrrel borított, elektromos állítású sportüléseket a vállrészüknél piros hasított bőr betétekkel dobta fel a Toyota, és a fejtámlákba itt is belehímezte a GR Sport logót. Az ismert piros-fekete embléma egyébként még a műszerfali kijelzőn, a vastag karimájú, perforált bőrrel borított, 12 óránál piros betéttel ellátott kormánykeréken, a slusszkulcson és az indítógombon is megjelenik. Fém pedálok és kormány mögötti váltófülek, piros cérnás öltések, valamint az analóg órák GR-specifikus számlapjai és piros mutatói teszik teljessé az ízlésesen összeállított belső tuningot.

A Thaiföldön elérhető, 23 mm-rel ültetett, kiskerekű, hátsókerék-meghajtású, aszfaltra optimalizált futóművet Japánban nem lehet megrendelni a Hiluxhoz, de az új GR Sport feszesebb rugói és lengéscsillapítói, valamint áthangolt kormányzása így is biztosítják az átlagosnál sportosabb vezetési élményt. A hajtáslánchoz ezúttal nem nyúlt a Gazoo Racing részleg, de ez nem is meglepetés, mert a GR Sport változatoknál nem szoktak, csak a telivér GR modelleknél, amelyek a Toyota-kínálat legerősebb és legdinamikusabb modelljei.

Japánban a GR Sport csomaggal szerelt Hilux 11 százalékkal kerül többe, mint az alapjául szolgáló, szerényebb felszereltségű Z-csomagos verzió. Egyelőre más piacokon még nem kínálják a GR Sport kivitelt, de nagy meglepetés lenne, ha például Ausztráliába nem vinné el a Toyota, mivel ott évről évre a Hilux bizonyul a legnagyobb darabszámban fogyó autónak, és az ausztrálok amúgy is odavannak az erősnek látszó autókért.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/