Még erősebb és dögösebb lett az Audi R8
Az Audi korszerűsítette leggyorsabb modelljét, az R8-at, de a sportkocsi legnagyszerűbb alkotórészét, a V10-es szívómotort szerencsére megtartotta. Sőt, az új R8 alkatrészeinek 50 százaléka megegyezik az idei Párizsi Autószalonon bemutatott R8 LMS GT3 versenyautóéval, így a tulajdonosoknak kivételes vezetési élményben lehet része. Az új R8 Coupé és Spyder kivitelben a jövő év elején kerül a szalonokba.
Az R8 hajtásáról továbbra is a Győrben készülő, V-elrendezésű, tízhengeres szívóüzemű erőforrás gondoskodik, amely immár még erősebb, nyomatékosabb és pörgősebb. A legszigorúbb károsanyag-kibocsátási normák teljesítése érdekében benzines részecskeszűrővel is ellátták. A sztenderd R8 Coupé és Spyder modellekben a motor 570 lóerőt ad le, míg a csúcsot jelentő, immár V10 performance néven futó modellekben 620 lóerőre képes. Az aggregát száraz karteres, tehát a szokásosnál alacsonyabban építhető be és extrém keresztgyorsulásnál is biztosítja a megfelelő kenést. Az új R8 akár 1,5 G-t is tud.
A csodálatos V10-es motort azonnali reakciók, villámgyors felpörgések és egyedi hangzás jellemzik. Mostantól a teljesítménye 570 LE (+30 LE), a maximális nyomatéka pedig 550 Nm (+10 Nm), amely 6500-as fordulatszámon jelenik meg. Az R8 V10 Coupé quattro 3,4, az R8 V10 Spyder quattro pedig 3,5 másodperc alatt sprintel álló helyzetből 100 km/órára, a végsebességük pedig 323, illetve 322 km/óra. Az R8 V10 performance quattro modellek már 620 lóerővel (+10 LE) és 580 Nm (+20 Nm) nyomatékkal rendelkeznek, így 3,1 (Coupé), illetve 3,2 másodperc (Spyder) alatt szökkennek fel százas tempóra. S a tolóerő egészen 330, illetve 328 km/óráig kitart.
A mérnökök emellett a felfüggesztést és a kormányzást is módosították. A kocsi még stabilabb és precízebben terelhető lett, s a széria elektromechanikus, illetve a feláras dinamikus kormánymű visszajelzéseit is finomították. Vezetési üzemmódokból a sztenderd modelleknél négyféle van (comfort, auto, dynamic, individual), a V10 performance kiviteleknél viszont hét, az alapprogramok dry (száraz), wet (nedves) és snow (hó) üzemmódokkal egészülnek ki. A fejlettebb menetstabilizáló elektronikának köszönhetően az autók hamarabb állóra is fékeznek; százas tempóról 1,5, kétszázas tempóról pedig 5 méterrel rövidült a fékút, ami szenzációs.
Az új Audi R8 V10 quattro modellek 19 colos kerekekkel hagyják el a gyárkaput, de plusz pénzért 20 colos garnitúrán is gurulhatnak. Az alapáras acél fékrendszerhez piros vagy fekete féknyergek járnak, míg az extraként rendelhető karbon-kerámia rendszerhez szürke vagy piros nyergek választhatók.
Az új R8-as modellek teljesen új megjelenést is kaptak. A singleframe hűtőrács még szélesebb és laposabb, a légbeömlőket vastag rudak választják el egymástól. Az első splitter szélesebb, csakúgy, mint a légáteresztő rácsok és a hátsó diffúzor. A motortérben a légszűrő új háromrészes borítás alá költözött, amit műanyag vagy karbon kivitelben is lehet kérni. Számos külső aerodinamikai csomag is rendelkezésre áll, amelyek az első splitter, az oldalsó pengeelemek és a diffúzor megjelenését változtatják meg. A V10 quattro modellek magas fényű fekete dekorelemekkel készülnek, míg a V10 performance kocsik matt titánium színű díszítésekkel hívják fel magukra a figyelmet. Opcióként magas fényű karbon csomag is kapható. Új külső árnyalatok a Kemora szürke és az Ascari kék.
Az R8 modelleket az Audi Sport GmbH-nál, az Audi Böllinger Höfen üzemben szerelik majd össze, közel Neckarsulmhoz. Az értékesítés a jövő év első negyedévében indul.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)