/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megérkezett a Ford Edge SUV

2016. május 11. 19:15   |   Autoblog
címkék:  

Megérkezett Európába az Edge SUV, a Ford legnagyobb méretű szabadidő-autója. Az Edge prémium komfortot és kifinomult vezetősegítő rendszereket kínál, s kétféle dízelmotorral vásárolható meg. Ára 13,1 millió forintról indul.

Az Edge a Mondeo, a Galaxy és az S-MAX modellek padlólemezére épül. 4,8 méter hosszú, 192 cm széles és 1,7 méter magas, tengelytávja pedig 2849 mm-es. A karosszéria sarkaiba kitolt kerekek széles, agresszív kiállással ruházzák fel, ráadásul ez a megoldás az utastér méretét is jelentősen növeli. A nagyobb hasmagasság fokozza a terepképességet, és közel 5 centiméterrel magasabb üléspozíciót biztosít, mint az S-MAX modellben, így a vezető még jobban átlátja a forgalmat az autó előtt.

A nagyméretű, trapéz alakú első hűtőrács hatásos látványt teremt, amit tovább erősítenek a formás fényszórók és a stílusos LED-es nappali menetfények. A LED hátsó lámpatestek az Edge hátsó frontjának teljes szélességében végigfutnak, ami modern, prémium megjelenést biztosít az autónak. Az erősen döntött szélvédő tetején látható légterelő és a krómozott kipufogóvégek sportos hatást keltenek.

A prémium minőségű beltérben a funkcionális elemeket – például a kilincseket, a kormánykeréken elhelyezett kezelőszerveket, a szellőzőnyílásokat és a pohártartókat – selyemfényű fémdíszítés keretezi, a középkonzolt pedig stílusos zongoralakk fényezés díszíti. Azokat a felületeket, amelyeket az utasok gyakran megérintenek, lágy tapintású anyagok borítják, a kartámaszok, a kormánykerék és a váltógomb burkolata pedig kiváló minőségű bőrből készül.

Az ülések és az utastéri dekorációs elemek mind a három felszereltségi szinten (Trend, Titanium és Sport) kifejezetten mutatósak. Az egyéni ízlés kielégítésére három különböző színvilágú bőrkárpitozást kínál a Ford: az egyik a fekete Ebony, a másik a halvány krémszínű Ceramic, a harmadik pedig a telt, barna színű Cognac.

A Sport modellváltozatok ülései a bőr és a Mika-Dinamica kombinációjával is kárpitozhatók; ez utóbbi egy újrahasznosított poliészterből gyártott, környezetbarát velúr anyag, amely hatásosan hangsúlyozza ki az ülések sportos oldalpárnázását. Az egységes hatás érdekében az első és a hátsó üléssor dizájnja és anyaghasználata megegyezik. A Titanium és Sport felszereltségű autók első küszöbdíszlécét megvilágított Edge logó díszíti.

Az első és a hátsó ülésekhez olyan opciók rendelhetők, mint a bőrkárpitozáshoz társítható ülésfűtés és hűtés, ami a klímaberendezés hideg levegőjét átáramoltatja a bőrkárpit perforált felületén. Bár a hideg reggeleken praktikus segítséget kínál a fűtött kormánykerék és a szélvédőfűtés, az autósok télen gyakran szembesülnek azzal a problémával, hogy a Nap alacsonyabban áll. A vakító napsugarak ellen az Edge elcsúsztatható napellenzőket kínál, amelyek az oldalablakokra kifordítva meghosszabbíthatók, így sokkal nagyobb területen árnyékolnak.

A formatervezők az Edge belső terének minden apró részletét úgy alakították ki, hogy a térkínálat a lehető legnagyobb legyen. A hátul utazók komfortérzetét a kategória legnagyobb hátsó fejtere és válltere biztosítja, vagyis az itt ülőknek tágasabb tér jut, mint az Edge nagyobb méretű vetélytársaiban, például az Audi Q7 és Volkswagen Touareg modellekben. Az első üléssor helykínálata is a kategória legjobbjai közé számít. A csomagtér a kalaptartó alatt 602 literes, a tetőig pakolva 800 literes, a hátsó ülések ledöntése után pedig már 1847 literre nő a befogadó képessége (ez a szegmens egyik legjobb értéke).

A Ford SYNC 2 csatlakozási rendszer hangvezérlésével egyszerű hangutasításokkal kezelhető az audiorendszer, a navigáció, a klímaberendezés és a mobiltelefon. A berendezés hasznos eszköznek bizonyul majd a családi kirándulások és nyaralások alkalmával, hiszen azt is megérti, ha a vezető kimondja, hogy “éhes vagyok”, és máris felkínálja a környékbeli éttermek címeit.

A Ford Edge-ben kamerák, radarok és ultrahangos eszközök működtetik a 18 modern vezetősegítő technológiát, amelyek segítségével az autós magabiztosabban uralhatja az autót. A gyalogosészlelővel kiegészített ütközésre figyelmeztető rendszer például érzékeli az ütközésveszélyt, valamint az úton vagy az út mellett haladó gyalogosokat, és ha a helyzetet veszélyesnek ítéli, automatikusan fékez. Az adaptív LED-es fényszórórendszer mindig a pillanatnyi forgalmi helyzetnek megfelelően állítja be a fénycsóva irányát, távfénye pedig vakításmentes.

Az Edge a parkolást is megkönnyíti, képes magától beállni illetve kiállni a kiszemelt parkolóhelyről. Emellett van a fedélzeten oldalsó parkolóasszisztens, keresztirányú forgalomfigyelő és széles látószögű első kamera, aminek segítségével az autós bepillanthat az utcasarkok mögé és a kereszteződésekbe. A vezetősegítő berendezések sorában megtalálható még a holttérfigyelő, a közlekedési tábla felismerés, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer és a sávtartó asszisztens. Az Edge emellett felfúvódó hátsó biztonsági övet is kínál, ami egy baleset során gyorsan felfúvódva a hagyományos övekhez képest ötször nagyobb területen osztja el a testet érő erőhatásokat.

Az Edge a 2 literes TDCi dízelmotor két változatával kerül piacra. A 180 lóerős verzió 9,9 másodperc alatt gyorsítja a járművet 100 km/órás sebességre és 200 km/órás végsebességet biztosít, míg a 210 lóerős biturbó változat gyorsulása 9,4 másodperc, a végsebessége pedig 211 km/óra. A motorokhoz alapáron járnak az intelligens visszatápláló töltés technológia és a start/stop rendszer. Az Edge 2,0 literes, 180 lóerős TDCi motorjához hatfokozatú manuális sebességváltó csatlakozik, a 210 lóerős változathoz pedig hatfokozatú PowerShift automata is rendelhető, aminek fokozatai a kormány mögötti váltókarokkal is kapcsolhatók.

Mindegyik hajtáslánchoz a Ford intelligens összkerékhajtása kapcsolódik, ami észrevétlenül kapcsol az elsőkerék-hajtás és az összkerékhajtás között, automatikusan javítva az autó úttartását és tapadását a csúszós utakon. A rendszer 25 szenzora folyamatosan méri a kerekek tapadását, és 20 ezredmásodperc alatt képes egészen 50/50 arányig megváltoztatni a forgatónyomaték elosztását az első és a hátsó kerekek között. Mivel a rendszer mindig csak szükség esetén, és mindig a megfelelő kerekekre irányítja át a vonóerőt, sokkal kisebb fogyasztást, CO₂-kibocsátást és abroncskopást eredményez, mint az állandó összkerékhajtású rendszerek.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/