Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megérkezett Magyarországra az első Ford GT

2018. június 08. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

2016 áprilisában a világ 6506 autórajongója jelentkezett, hogy az első 500 darab Ford GT szupersportkocsi tulajdonosa lehessen. Az egyetlen szerencsés magyar jelentkező számára most jött el a pillanat, hogy átvehesse a legelső Magyarországra szállított Ford GT kulcsait.

A 3,5 literes, V6-os EcoBoost motorral hajtott országúti Ford GT a márka eddigi leggyorsabb sorozatgyártású modellje. Teljesítménye 647 lóerő, forgatónyomatéka pedig 746 Nm, vagyis a Ford új, 3,5 literes V6-osa erősebb, mint bármely más sorozatgyártású EcoBoost motor, így a Ford GT az eddigi leggyorsabb autó, amely valaha is a Kék Ovál emblémát viselte. A motor forgatónyomatékának 90 százaléka már 3500 1/perc fordulatszámtól rendelkezésre áll.

A 347 km/órás végsebességre képes szupersportkocsi versenyautó változatát arra tervezték, hogy 50 évvel a legendás győzelem után ismét rajthoz álljon és nyerjen a Le Mans-i klasszikus 24 órás futamon. Ezt a történelmi bravúrt 2016-ban, a bejelentés évében véghez is vitte a Ford és Chip Ganassi csapata. Az utcai kivitel is sokban hasonlít a versenygéphez, hiszen karosszériája ugyanúgy karbonszálas anyagból készül, és egy 647 lóerős, 3,5 literes V6-os EcoBoost motor hajtja, hogy hasonló élményt kínáljon a közúton, mint a versenypályán.

Az autó aktív aerodinamikája a mindenkori vezetési helyzetnek megfelelően változik; erre szolgál többek közt az orr-rész különleges légbeömlője, vagy a nagyméretű, kihajtható légterelő szárny. A hidraulikus futómű az optimális teljesítményhez igazítja az autó hasmagasságát, a vezető pedig az öt egyedi üzemmód (Normál, Vizes út, Sport, Versenypálya, V-Max) segítségével a mindenkori helyzethez hangolhatja az autó viselkedését. A 10 colos digitális kijelző automatikusan igazodik az 5 egyedi üzemmódhoz, hogy a vezető az adott helyzetben mindig a legkönnyebben olvashassa le a lényeges információkat.

A Ford GT karbonszálas építési módja nemcsak a tömegcsökkentést szolgálja, hanem e megoldással olyan karosszériaforma alakítható ki, ami acélból vagy alumíniumból megoldhatatlan lenne. Kevesebb, mint 1400 kg üres tömegével a Ford GT teljesítmény-tömeg aránya 2,14 kg/lóerő.

A Ford GT-ben több innovatív megoldás is szolgálja a versenyautós teljesítményt és a 347 km/órás végsebességet; az egyik ilyen dolog a fix üléspozíció. A vezetőülés talapzatát szilárdan rögzítették abban a pozícióban, ami lehetővé tette, hogy a Ford Performance mérnökei a lehető leglaposabb orr-részt alakíthassák ki a karbonszál-erősítésű karosszérián, optimalizálva ezzel az autó aerodinamikai teljesítményét. A vezető az ülés előre-hátra tolása helyett a pedál bekötési pontjának változtatásával és a multikontúr kormánykerék mozgatásával tudja beállítani az ideális üléshelyzetet.

A Ford GT karbon-kerámia féktárcsái rendkívül kis tömegűek: több mint 50 százalékkal könnyebbek egy hasonló méretű öntöttvas tárcsánál. A fékrendszer technológiája a Formula 1-es versenygépek karbonszálas féktárcsáiból származik, és a fékfolyadék kismérvű mozgásával működik, ami jobb pedálérzetet eredményez. A Ford és a Brembo együttműködésével optimalizált beépített hűtőrendszer a legkülönfélébb terhelések mellett is tökéletes fékhatást biztosít.

A Ford kínálatában most jelenik meg először azon a színskála, aminek révén a Brembo féknyergek is egyedivé varázsolhatók; a karbon-kerámia féktárcsákra markoló, egy tömbből mart, hatdugattyús féknyergek alapfényezése eloxált fekete, de a kínálatban ezüst, kék, narancs és vörös szín is szerepel.

A Magyarországon most átadott Ford GT fehér színű, klasszikus kék dupla csíkozással, kék Brembo féknyergekkel.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.