/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt a legizmosabb Mercedes-Benz GLA

2014. január 09. 20:15   |   Autoblog
címkék:  

A Mercedes úgy döntött, hogy a legkisebb SUV modelljéből is készít AMG változatot. Az egyre népszerűbbé váló kompakt városi szabadidő-autók szegmense így egy extrémen sportos taggal bővül, amely beint a legtöbb sportkocsinak is.

Az A 45 AMG és a CLA 45 AMG után a GLA 45 AMG a harmadik AMG modell, amelyet a cég új négyhengeres turbómotorjával szerelnek fel. A Mercedes-AMG ezzel a három modellel a divatorientált, tehetős fiatal réteget szeretné megnyerni magának, akiknek fontos a stílus, a dinamizmus és a függetlenség. Ezt szem előtt tartva tervezte meg a GLA AMG modellt is, ami ennek a rétegnek minden igényét kielégíti.

A 2 literes négyhengeres turbómotor 360 lóerős teljesítményével jelenleg méretosztálya legerősebbje. A maximális forgatónyomatéka 450 Nm, ami szintén kiemelkedő érték. A GLA AMG-t az erőforrás 4,8 másodperc alatt gyorsítja fel százra, ami egyenlő például az előző, E92-es BMW M3 kupé sprintidejével. Lenyűgöző, akárcsak a végsebesség, ami 250 km/óra. Ennek ellenére a szabványos átlagfogyasztás mindössze 7,5 l/100 km, ami 175 g/km-es CO2-kibocsátásnak felel meg.

A tradicionálisan egy ember által kézzel összeszerelt high-tech erőforráshoz hétsebességes AMG Speedshift DCT automata váltóművet kapcsoltak. A szerkezetnek három előre beállított programja van, és természetesen rajtelektronikát is építettek bele, ha a zöld lámpánál meg kell mutatni, ki a főnök. A fokozatváltások mindig gyorsan zajlanak, ám manuális és sport módban elérik az SLS AMG GT szintjét. Ugyanakkor rendelkezésre áll a takarékos Controlled Efficiency (C) váltóprogram is, amely esetben a start/stop elektronika is aktív.

A GLA 45 AMG megkapta a márka korszerű új összkerékhajtási rendszerét, amely minden helyzetben biztonságot nyújt és támogatja a dinamikus vezetést. A rendszer az első kerekek megcsúszása esetén észrevétlenül irányítja a nyomatékot a hátsó kerekekhez, a nyomatékelosztás pedig teljes mértékben variálható. Normál vezetésnél a GLA AMG elsőkerék-hajtású, vezetési szituációtól függően a nyomatékelosztás azonban 50:50 százalék között változhat a tengelyek között. A menetstabilizáló elektronika átkapcsolható „megengedőbb” állásba, de teljesen ki is iktatható. Érdekesség a dinamikus kanyarasszisztens rendszer, amely nagy sebességű kanyarvételkor észrevehetetlenül fékezi az ívbelső hátsó kereket. Az eredmény nagyobb stabilitás és megszűntetett alulkormányzottság.

Alapspecifikációban a GLA AMG ötküllős, 19 hüvelykes titániumszürke könnyűfém felniken gördül, ám extraként tízküllős, szürke vagy matt fekete 20 colos kerék is kapható hozzá, 235/40 méretű abroncsokkal. A megjelenését emellett a tipikus AMG stílusjegyek dobják fel, mint az egyedi lökhárítók, hűtőrács, küszöbök és szögletes kipufogóvégek. Az utastérben minőségi bőr/mikroszálas szövet sportülések, piros biztonsági övek, váltófülekkel felszerelt sportkormány és karbon műszerfal betét teremtenek sportos hangulatot.

A forgalmazás kezdetekor a GLA 45 AMG exkluzív felszereltségű Edition 1 kivitelben is megvásárolható lesz. A csomag tartalmaz többek között egy magasfényű fekete aerodinamikai szettet plusz első légterelő elemekkel, nagy hátsó szárnnyal, ezüst/piros versenycsíkozással, és egyéb pirosra festett elemekkel. A felnik 20 colosak, matt feketék, peremük azonban piros, akárcsak a féknyergek.

A Mercedes-Benz GLA 45 AMG január 14-én ünnepli világpremierjét az Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon, Detroitban. Az értékesítés már márciusban megkezdődik, míg az első autók júliusban kerülhetnek a tulajdonosaikhoz.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/