/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megjött a benzines és a dízel Škoda Octavia RS

2020. július 05. 16:10   |   DG
címkék:  

A Škoda természetesen az Octavia negyedik generációjából is készít RS modelleket, amelyek most első ízben háromféle hajtáslánccal választhatók. Újdonság a 245 lóerős plug-in hibrid változat, amihez most csatlakozott a szintén 245 lovas 2 literes turbómotorral szerelt kivitel, valamint a 2 literes, 200 lovas turbódízel aggregáttal hajtott modell. A TDI modell egyedüliként négykerék-hajtással is konfigurálható lesz.

Az új Octavia RS kibővítette a választási lehetőségeket. Az RS iV például a Volkswagen Golf erősebbik plug-in hibrid hajtásláncát kapta meg: 1,4 literes TSI motorja 150 lóerőt mozgósít, amihez egy potens elektromotor tartozik. A rendszerteljesítmény 245 lóerő, ami egy 6-fokozatú DSG váltóművön keresztül jut el a kerekekre. A 245 lóerős 2.0 TSI motorral szerelt Octavia RS 6-gangos manuális váltóval vagy 7-sebességes DSG duplakuplungos váltóval érkezik. A 200 lovas 2 literes TDI aggregáthoz mindenképpen 7-fokozatú DSG váltómű csatlakozik, az összkerékhajtás opciós tétel. A plug-in hibrid RS iV 7,3, míg a benzines RS 6,7 másodperc alatt sprintel százra. A végsebességük 225, illetve 250 km/óra.

Az RS modellek hagyományosan dinamikusabban néznek ki, mint normál társaik. Sportosabb lökhárítókat és fekete díszítőelemeket vonultattak fel. Fekete színűek a hűtőrács, a hátsó diffúzor, a LED-es ködlámpák fölötti légterelő elemek, a külső tükörházak, az ablakkeretek és a Combi modell tetősínjei is. A limuzin modellen ugyanígy feketére festett az élspoiler, a diffúzorelem és a lökhárítóba integrált oldalsó szellőzők is. Az RS modellek alapáron 18 colos kerekeken gördülnek, de felárért 19 colos szett is kérhető hozzájuk. A féknyergek pirosak. Sztenderd felszerelés a full LED Matrix fényszóró-pár is, amelyek az új Octavián debütáltak a Škoda palettáján belül.

Az utastér domináns színe a fekete, a multifunkciós háromküllős sportkormány pedig RS logót visel. A volánon egyébként a gombokat átcsoportosították és új króm dizájnos tekerőket telepítettek rá. Az integrált fejtámlás sportülések alapáron fekete szövetkárpitozást kapnak, de az opcionális ergonomikus ülések már Alcantara, bőr és mesterséges bőr kárpitozással érkeznek és masszázsfunkciót építettek beléjük. Az RS logós üléseket piros vagy ezüstszürke díszvarrás ékesítheti, amely a volánon, a könyöklőkön és az Alcantara borítású műszerfalon is felfedezhető. Az összképet szénszál hatású betétek és alumínium dizájnú pedálok teszik teljessé. Mindhárom RS modellben alapfelszerelés a virtuális cockpit is, azaz a konfigurálható digitális műszerfal.

Az Octavia RS modellek mindemellett progresszív kormányzással és 15 mm-rel ültetett sportfutóművel érkeznek (2,0 TSI és TDI). A két benzines kivitel korlátozottan önzáró differenciálművet is kap az első tengelyre. Opciós az adaptív csillapítással dolgozó sport felfüggesztés.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/