/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megjött az új Fiat Tipo

2021. január 08. 18:40   |   Autoblog
címkék:  

A Fiat teljeskörűen átdolgozta a Tipo modellcsaládot. Új a dizájn, számos új technológia került az autóba, s a motorokat is lecserélték. Az ötajtós ferdehátú, a négyajtós és a kombi mellett pedig immár a crossover kivitel is a modellkínálat része.

Az új kínálatot két központi tematika köré rendezték: az egyik a Life, amely három felszereltségi szinten (Tipo, Life és City Life) és három karosszériaváltozatban (négyajtós, ötajtós, kombi) érhető el; a másik pedig a Cross, amelyet két kivitelben (City Cross és Cross) kínálnak, kizárólag ötajtós crossover karosszériával.

Az új Tipo modernebbnek, dinamikusabbnak, elegánsabbnak hat. Az átrajzolt hűtőmaszk dísze az új Fiat logó: a Fiat feliratos stíluselem a megújulást hirdeti. A Fiat Tipo a közelmúltban bemutatott új 500 után elsőként kapja meg ezt az új logót. A fényszórókat is áttervezték, mostantól elöl és hátul egyaránt LED-ek világítanak. Az új lámpatestek nem csak az autó vonalvezetését módosítják, hanem modernebbé teszik a megjelenését. A lökhárító alsó felét is teljes mértékben újratervezték. A csiszolt króm Ice Matte kidolgozású részletekhez új rajzolatú, 16 vagy 17 colos könnyűfém keréktárcsák társulnak, diamond turned kidolgozással. Az új Tipo két további különlegességet is kínál: ezek az Óceán kék és Paprika narancs színárnyalatok.

Az utastér is vadonatúj. Az üléseket exkluzív mintázatú szövetkárpit borítja. A hagyományos analóg műszerek helyébe teljes mértékben testre szabható, 7 colos TFT digitális műszeregység lépett. A modernebb, fejlettebb rendszer segítségével könnyedén ellenőrizhetjük az autó állapotát, kezelhetjük a multimédiás rendszert és okostelefonunkat. A műszeregységhez új UConnect 5 multimédiás rendszer társul 10,25 colos érintőképernyővel – ez a rendszer szintén az új 500-ason debütált, és a Tipo most elsőként kapja azt meg az FCA modelljei közül. A tervezők figyelmét még a kormánykerék sem kerülte el: elegánsabb és sportosabb lett. A központi panelen átrajzolták a klímaberendezés kezelőszerveit is, illetve új króm és fekete kivitelű betéteket alkalmaztak.

A Tipo modellcsalád egy vadonatúj karosszériaváltozattal bővült. A Tipo Cross a négyajtós, ötajtós és kombi változatok mellé egy hamisítatlan crossover variánst állít, amivel egy teljesen új célközönséget tud megszólítani. A Tipo Cross összességében erőteljesebb, merészebb hatást kelt. Szemmel láthatóan szélesebbé teszi a fényszórók alatt folytatódó hűtőmaszk új kialakítása, valamint a crossoverektől elvárható módon magasabb is fivéreinél.

A Tipo Cross csaknem 7 centiméterrel magasabb a Tipo Life modellnél, köszönhetően az áthangolt futóműnek, illetve az új keréktárcsa/gumiabroncs párosításnak, amely az 500X-ről lehet ismerős. Az új hangolás egyben magasabb üléspozíciót is eredményez, megkönnyíti a be- és kiszállást, illetve általában leegyszerűsít minden olyan rutinfeladatot, amellyel a családos Tipo-tulajdonosok nap mint nap találkoznak. Az autón egyébként minden tipikus crossoveres stílusjegy felfedezhető, mint a műanyag kerékív-toldatok, a különleges első lökhárító alsó védőlemezzel, az oldalsó és hátsó védőelemek, valamint a praktikus tetőlécek is, amelyet korábban csak a kombi modellhez kínáltak.

A dizájn és a stílus mellett a technológiai tartalom is alapvetően újult meg. Az új Tipo a legmodernebb vezetőtámogató rendszereket vonultatja fel: jelzőtábla-felismerő rendszer, intelligens sebesség-szabályozás, sávtartó asszisztens, éberségfigyelő rendszer, adaptív fényszóró, holttér-figyelő rendszer, valamint elülső parkolóradarok, kulcs nélküli nyitás és indítás, illetve vezeték nélküli okostelefontöltő.

Ami az infotainment funkciókat illeti, a Tipo az új 500 után elsőként kapta meg a 10,25 colos képernyővel szerelt új UConnect 5 infotainment rendszert, ezt a jövő felhasználói számára tervezett, csatlakoztatott platformot. Az ösztönösen használható, testre szabható rendszer Android Automotive operációs rendszert futtat. A Uconnect 5 vezeték nélküli telefontükrözés funkciója révén az okostelefonok vezeték nélkül is csatlakoztathatók az érintőképernyőhöz. Szintén említésre méltó, hogy az utastérben minden kezelőszerv új, fehér háttérvilágítást kapott. Ugyancsak örömteli újdonság a hátsó üléseknél kialakított USB töltő csatlakozó.

Teljesen megújult az új Tipo motorkínálata is. A kocsi megkapta az új 100 lóerős 1.0 GSE T3 benzinmotort. Ez a turbós háromhengeres 190 Nm forgatónyomatékot ad le már 1500/perc fordulatszámon, szemben az eddigi 1,4 literes, 95 lóerős motorral, amely csak 127 Nm-re volt képes, és ahhoz is 4500/perc fordulatszámig kellett pörgetni. A sebességváltót úgy hangolták, hogy városban robbanékony legyen, autópályán viszont a lehető legjobb utazási komfortot nyújtsa. Ezért például 130 km/óra sebességnél a fordulatszám csak 3200/perc.

Az Euro 6D Final normát teljesítő Multijet dízelmotorok két teljesítményszinten: 95 és 130 (korábban 120) lóerős kivitelben állnak rendelkezésre. Az új Tipo modellcsalád opcióként felszerelhető a Mopar által kifejlesztett D-Fence csomaggal. Ez három berendezést tömörít. Egy nagyteljesítményű pollenszűrőt, amely a szálló részecskék 98%-át megszűri, egy HEPA szűrőt ami a beltérben lévő levegő tisztításában segít, valamint egy UV-lámpát, amellyel fertőtleníthetjük az utastérben gyakran megérintett felületeket, a kormánykeréktől kezdve a sebességváltón át az ülésekig.

Az új Fiat Tipo 4 830 000 forinttól vásárolható meg (4-ajtós, 1.0 100 LE). A Cross változatért minimum 6,6 millió forintot kell fizetni.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/