/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megmutatták a Peugeot új hibrid versenyautóját

2021. július 07. 18:40   |   Autoblog
címkék:  

A Peugeot bemutatta vadonatúj versenyautója, a Hypercar 9X8 prototípusát, melynek végleges változata 2022-ben debütál majd a a WEC-sorozatban, a FIA hosszútávú világbajnokságán. A rendhagyó formatervű, hátsó szárny nélküli 9X8 680 lóerőt képes leadni és négykerék-meghajtású.

Íme a Peugeot 9X8, az oroszlános márka új, hosszútávú versenyzésre tervezett modellje. Az új gép annak a Peugeot 905-nek és 908-nak az örökébe lép, amelyek 1992-93-ban, illetve 2009-ben megnyerték a Le Mans-i 24 órás versenyt. A híres és sikeres elődökhöz hasonlóan a 9X8 küldetése is az lesz, hogy tovább vigye a márka nagy hagyományait az autóversenyzés területén, mégpedig olyan modellekkel, amelyek nemcsak kiemelkedő teljesítményre képesek, de első pillantásra felismerhetően hordozzák magukon a márka jegyeit.

A Peugeot formatervezői és mérnökei, illetve a Peugeot Sport csapata az autósportban mindeddig példátlanul szoros együttműködésben dolgoztak ezen a projekten, így sikerült létrehozni azokat az új aerodinamikai és stilisztikai megoldásokat, amelyek a modell tökéletesen eredeti formavilágát adják.

Az új koncepció alapja az a FIA és az ACO által újonnan megalkotott szabályozás, amely bevezette a Le Mans Hypercar (LMH), azaz az eddigi királykategória, az LMP1 utódjának fogalmát. Az új szabályozás rugalmasabban kezeli az aerodinamikai megoldásokat, teret ad radikálisan új megközelítéseknek, innovatív modelleknek, és több szabadságot biztosít a dizájnereknek is. A mérnökök és a formatervezők azonnal meg is ragadták az alkalmat arra, hogy új tervezési eljárásokat alkalmazzanak, szakítsanak a bevált szokásokkal és igazi műfajteremtő modellt alkossanak.

A formatervezői csapat nem csupán a modell általános vonalvezetésébe igyekezett beilleszteni a Peugeot sajátosságait, hanem a kivitelezés minden apró fázisába is. Így kapta meg a 9X8 a márka három oroszlánkaromra emlékeztető fényszóróit elöl és hátul is. Az orr-részen, valamint az oldalelemeken, visszfényben megvilágítva kapott helyet a vadonatúj oroszlánfejes logó. A szeléniumszürke fényezést kriptonitszínű (azaz kissé fémes sárgászöld) betétek díszítik a karosszérián és a beltérben is.

Az autó külsején kiemelendőek az ékszerészi aprólékossággal kialakított felnik, a letisztult, strukturált vonalú oldalelemek. A sárvédők áttörésekkel készültek, így a kerekek felső része is láthatóvá válik. A külső visszapillantók teljesen integráltak, ezért semmi sem áll az áramló levegő útjába. A 9X8 hátsó részén megtaláljuk egyrészt a három oroszlánkarmot formázó fényszórókat, amelyek közrefogják az óriási diffúzort. Utóbbin vicces kikacsintásként az alábbi feliratot láthatjuk: „We need no rear wing” (Nekünk nem kell hátsó szárny.)

A hátsó légterelő az 1967-es Le Mans-i versenyen, a Chaparral 2F modelleken jelent meg, azaz több mint fél évszázad óta először fordul elő, hogy egy autó hátsó szárny nélkül indul. A 9X8 innovatív hátsó részét a Peugeot Sport mérnökei javasolták, hosszas kutatás és elemzés eredményeként. A hátsó szárny „eltűnésével” a 9X8 sziluettje olyan könnyeddé, harmonikusan íveltté vált, amelyet évtizedek óta nem láthattunk már. A dizájnerek tökéletesen harmonikus és dinamikus formákat alkothattak, köztük például az oldalelemeket összekötő, vagy az első kerékjárati íveket körülvevő sima felületeket.

Mióta a Peugeot 2020 szeptemberében bejelentette, hogy versenybe száll az LMH (Le Mans Hypercar) kategóriában, a versailles-i műhelyek teljes erőbedobással dolgoztak a 9X8 elkészítésén. A 9X8 hátuljába a Peugeot HYBRID4 motorcsalád V6-os, 2,6 literes, 500 kW-os (680 lóerős), 90 fokos biturbó motorja kerül, amely már április óta gyűjtögeti a kilométereket a tesztpadon. Az autó elejébe kerülő 200 kW-os (272 LE) villanymotor, a 7-sebességes szekvenciális váltó és a 900 voltos akkumulátor jelenleg gyártási fázisban van, de a tervek szerint a tesztek idejére elkészülnek.

A 2022-es WEC versenysorozatban két Peugeot 9X8 modell áll majd rajthoz.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/