/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatták az új Mercedes SL-t

2021. november 01. 17:50   |   Autoblog
címkék:  

Megjelent az immár 70 éves Mercedes-ikon új kiadása, a Mercedes-AMG SL. Az új modell visszatér a gyökerekhez, azaz a puhatetőhöz és a sportos karakterhez. Ugyanakkor a praktikuma is javult, hiszen immár 2+2 üléses és összkerékhajtással is elérhető. Az új SL piaci bevezetése kétféle izmos V8-as erőforrással indul.

Az új SL a modern, érzéki Mercedes-Benz formanyelvet ötvözi az AMG-re jellemző sportossággal és rengeteg karakteres részlettel. S rengeteg utalás is felfedezhető a karosszérián az első generációs SL-re, mint például a motorháztető két erődómja. Az új SL összességében egy könnyű, sportos autó hatását kelti, a tipikus SL-es arányokkal. Hosszú a tengelytávja, rövidek a túlnyúlásai, hátratolt az utaskabin és izmos a far. A dinamikus kiállásról a felfújt sárvédők és a nagyméretű könnyűfém keréktárcsák gondoskodnak, amelyek akár 21 colosak is lehetnek.

A megkülönböztető stílusjegyek között találjuk az AMG-specifikus, 14 pálcás hűtőmaszkot, amely az 1952-es 300 SL-re utal vissza, továbbá a vékony, éles metszésű full LED fényszórókat és a még vékonyabb diódás hátsó lámpákat, amelyek egyedülálló fénymintával ruházzák fel az autót.

Az utastér tökéletesen kombinálja a sportosságot és a fényűzést. A legmagasabb minőségű anyagokkal és aprólékos kidolgozással találkozunk, a műszerfal pedig a sofőrre fókuszál. Újdonság, hogy a hátsó üléseken immár 150 centiméteres magasságig el lehet férni. A hatalmas, álló formátumú középső érintőképernyő minden esetben digitális fő műszeregységgel párosul. A motorosan állítható, integrált fejtámlás AMG sportülések természetesen felvonultatják az Airscarf funkciót, rajtuk keresztül meleg levegő áramlik az utasok fejére és nyakára.

Az új Mercedes-AMG SL egyébként vadonatúj 2+2 üléses, alumínium térvázas járműarchitektúrára épül, egyetlen alkotórésze sem közös a korábbi SL generációkéval vagy az AMG GT Roadsterével. A torziós merevség 18 százalékkal nőtt, az átlós merevség pedig 50 százalékkal magasabb, mint az AMG GT Roadster estében. Az aktív aerodinamikai elemekkel felvértezett karosszéria légellenállási együtthatója csupán Cd 0.31, ami nagyon jónak számít a nyitható tetejű kocsik mezőnyében.

Motorosan mozgatható fémtető helyett pedig a tervezők elektromos puhatetőt álmodtak meg az SL-hez, amely jobban is passzol a személyiségéhez. Ez 21 kilogrammos megtakarítást hozott és a tömegközéppontot is lejjebb helyezte. A nyitás-zárás 15 másodpercet vesz igénybe, akár 60 km/órás sebességig, menet közben is.

A modell forgalmazása stílusosan két AMG változattal indul. Az SL 55 4MATIC+ és SL 63 4MATIC+ közös jellemzői a 4 literes biturbó V8-as aggregát, a 9-fokozatú AMG sport automataváltó, továbbá az összkerékhajtás. Az SL 55 4MATIC+ 476 lóerőt és 700 Nm nyomatékot mozgósít, míg az SL 63 4MATIC+ 585 lóerőt és 800 Nm nyomatékot ad le. Már a gyengébbik SL is 3,9 másodperc alatt sprintel százra és megfutja a 295 km/órát, a 63-as modell pedig 3,6 szekundum alatt katapultál százra és 315 km/óráig tudja fokozni a tempóját.

Mindkét modellben új fejlesztésű AMG Ride Control sport felfüggesztés kapott helyet, és elöl-hátul ötlengőkaros kiépítést alkalmaztak, első ízben egy AMG autóban. Az SL 63 4MATIC+ modellben a futómű aktív változata dolgozik, mégpedig hagyományos, mechanikus stabilizátorok helyett hidraulikus elemekkel felszerelve. A kompozit fékrendszer is teljesen új; könnyebb és kisebb helyet is foglal, mint korábban. Emellett az SL történetében először aktív hátsókerék-kormányzással is felszerelik a modellt.

Ami a személyre szabhatóságot illeti, az új SL tizenkétféle külső fényezéssel, háromféle tetőárnyalattal, és számos különböző felnidizájnnal konfigurálható.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/