Megszületett a két legextrémebb utcai Ferrari
címkék: ferrari, sf90 spider, sf90 stradale, sf90 xx spider, sf90 xx stradale
A Ferrari bemutatta két első, XX típusnevű extrém utcai modelljét, az SF90 Stradalén alapuló SF90 XX Stradale és SF90 XX Spider modelleket. A Ferrari leggyorsabb utcai modelljeinek és ügyfél versenyautóinak legelőnyösebb tulajdonságait ötvöző gépekből 799, illetve 599 darabot készítenek majd.
A fix tetős SF90 XX Stradale-hoz az alapot az 1000 lóerős hálózatról tölthető SF90 Stradale szolgáltatta, ám az XX új szintre helyezi a határon autózás élményét. 1030 lóerősre tuningolt hajtáslánc, egyedi szoftveres hangolás és radikális aerodinamikai koncepció jellemzi. Többek között rögzített hátsó légterelő szárnyat kapott, amelyet utcai Ferrarin most láthatunk újra az F50 óta. Az elem egyébként 530 kilogramm leszorítóerőt generál 250 km/órás sebességnél.
A nyitható keménytetős SF90 XX Spider koncepciója hasonló, de esetében a vezetési élmény még intenzívebb lehet, részben a V8-as erőforrás mennyei hangzása miatt. A Spider alumínium teteje mindössze 14 másodperc alatt nyitható ki és csukható be, akár 45 km/órás sebességig.
Mindkét új XX modellben az SF90 plug-in hibrid hajtásláncát találjuk, ahol a 4 literes ikerturbós benzinmotorhoz három darab villanymotor csatlakozik, kettő elöl az első tengelyen, egy pedig hátul, a belsőégésű motor és a váltómű között. A csúcsteljesítmény 1030 lóerő (+30 LE); a finomhangolt V8-as turbómotor önmagában 797 lóerőt mozgósít. Az extra tolóerőt szolgáltató villanymotorok teljesítménye 171 kW/233 LE, az azokat energiával ellátó 7,9 kWh-s lítium-ion akkumulátor pedig akár 25 km tisztán elektromos hatótávolságot is tud biztosítani. Az első tengelyen elhelyezett két villanymotor 135 km/órás sebességig önállóan is képes mozgatni az autót.
A sofőr a kormánykeréken elhelyezett eManettino kapcsolóval négy különböző teljesítmény menedzsment program közül választhat. eDrive üzemmódban a benzinmotor ki van kapcsolva és az első tengely hajt, Hybrid móduszban a rendszer automatikus váltogat a hajtásmódok között és maximalizálja az elektromos hatótávolságot, míg Performance, azaz teljesítmény üzemmódban a benzinmotor prioritást élvez és mindig jár. A hajtáslánc a Qualifying üzemmódban hozza ki magából a maximumot, ekkor aknázható ki mind az 1030 lóerő. Az SF90 XX Stradale száraz tömege 1560 kg, a Spideré 1660 kg, ami a nulla-százas sprintben nem, csak a 0-200 km/órás gyorsulási értékben mutatkozik meg. Mindkét kocsi 2,3 szekundum alatt katapultál százra, kétszázra pedig 6,5, illetve 6,7 másodperc alatt jutnak fel. A csúcssebességük 320 km/óra.
Az SF90 XX Stradale és SF90 XX Spider megtartotta az SF90 Stradaléban debütált 8-fokozatú duplakuplungos automataváltót is, ám a fokozatváltás logikáját jelentősen módosították. A mérnökök egy olyan motorhangolást állítottak össze, amely összhangban van a váltóvezérléssel; a fokozatváltásokkor hallható hang így például sokkal intenzívebb.
Az SF90 XX Stradale kétszer annyi leszorítóerőt termel, mint az SF90 Stradale. A hátsó szárny egy két állásban rögzíthető úgynevezett Gurney lappal is rendelkezik, amely akár 315 kilogramm leszorítóerőt is létre tud hozni a hátsó tengelyen 250 km/órás sebességnél. Az SF90 Stradale modelljénél nagyobb és szélesebb első splitter önmagában 45 kilogrammal növeli a leszorítóerőt 250 km/órás sebességnél, a teljes első tengelyre ható leszorítóerő 325 kilogramm, csúcssebességnél. Mivel az SF90 XX Stradale sokkal jobban tapad az útra, a karbon-kerámia fékrendszert is átalakították.
Minden idők legradikálisabb utcai Ferrari modelljeinek a vételárát egyelőre nem közölte az olasz gyártó.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)