/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megújul az Opel Zafira

2016. május 31. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Szeptemberben érkezik az új Opel Zafira, amely nemcsak elődjének ismert és bevált értékeit kínálja, mint a Flex7 ülésrendszer, az ergonomikus első ülések, a FlexFix kerékpártartó vagy az adaptív FlexRide futómű, hanem friss, kifejező dizájnnal, nagystílű utastérrel és kivételes csatlakoztathatósággal rendelkezik.

Új, dinamikus formájú fényszóró és teljesen új, sportosabb hűtőmaszk emeli ki a Zafira friss designját. A fényszórók a hűtőmaszkkal összeolvadva képeznek optikai egységet. Az Opel-emblémát hordozó háromdimenziós krómléc kifut a fényszórókig, még szélesebbnek mutatva a Zafirát. A markáns benyomást a márkára jellemző, dupla-ívű LED-es nappali menetfény erősíti. Az első kerekek izmosnak ható kerékívekben jutnak érvényre. Összességében erőteljes, sportos és dinamikus az új Zafira frontja.

Az utastér elegánsabb, és optimális előrepillantást biztosít. Valamennyi fontos funkció, a képernyő és a nyomógombok mind a vezető kezére esnek. Az infotainment rendszer monitora eddig a középkonzol felső részén volt, most érintőképernyő váltja fel, kicsivel mélyebben beépítve. Közben lecsökkent a gombok száma. A hétcolos érintőképernyő cinkbevonatú kerete táblagépet idéz. Az új kormánykerék nemcsak jól néz ki a légzsák kicsiny fedelével, hanem nagyon jól is simul a kézbe.

Az Opel kétféle, legújabb generációs IntelliLink infotainment rendszerrel kínálja a Zafirát. A Radio R 4.0 IntelliLink behozza az okostelefonok világát, hiszen mind az Apple CarPlay, mind az Android Auto rendszerrel kompatibilis. A Navi 950 IntelliLink beépített navigátort is tartalmaz. Ráadásul az Opel OnStar személyes online- és szolgáltatási asszisztens áll az utasok rendelkezésére, automatikus baleseti segélyhívással és sok egyébbel, például az úti célok letöltésével. Mindezt kiegészítve az Opel OnStar 4G/LTE-WLAN hotspottá teszi az új Zafirát: akár hét mobilkészüléket – tehát utasonként egyet – lehet a rendszerhez csatlakoztatni.

Akárcsak az eddigi Zafirában, a vezető és utasai opcionális, hat irányban állítható, AGR-tanúsítású ergonomikus ülésnek örvendhetnek. Ehhez járul a multifunkciós FlexRailközépkonzol. Az első ülések közötti flexibilis tároló többek között egy nagy fiókot és italtartót foglal magában, és alumíniumsíneken elcsúsztatható, hogy tökéletesen ki lehessen használni a helyet. A második sori utasokat tágas és komfortos tér fogadja. A középső ülés támlája előrehajtható, kényelmes kartámaszt képezve a két szélső ülésnek – amelyek ráadásul átlósan hátra-középre siklanak egy kissé, így akkora láb- és válltér alakul ki, mint egy felső osztályú limuzinban. A harmadik üléssor teljes egészében előrehajtható, eltűnik a padlóban, és sík rakodófelületet alkot a poggyásztérben.

Kívánságra panoráma-szélvédő és -tető fokozza a komfortot és a térérzetet. Az üvegezés ilyenkor a géptetőtől csaknem a B-oszlopig ér, a vezető és az első utas akadálytalanul pillanthat fel. A panoráma-napfénytető pedig a szélvédőtől az autó hátuljáig nyúlik, még levegősebbé téve az utasteret.

Az új Zafira sokkal többet nyújt a „csak” kivételesen kényelmes utazásnál, hiszen akár kis furgonként is szolgálhat. Öt ülés mögött az ISO 3832 szabvány szerint mért csomagtér 710 literes, de 1860 literre bővül, ha előrehajtják a második üléssort. Ezen túlmenően több mint harminc rakodóhely van a Zafirában, köztük a már említett FlexRail középkonzol. Rendkívül praktikus a jármű hátuljából fiókszerűen kihúzható FlexFix kerékpártartó, amelyen akár négy bicikli fér el. A csomagtér ilyenkor is hozzáférhető, mert a kerékpártartót le lehet hajtani.

Az Opel mérnökei ezúttal is megfeleltek a márka jeligéjének, széles körnek téve elérhetővé a korszerű technikát, például a LED-es adaptív AFL fényszórót. Fénykévéje mindig automatikusan alkalmazkodik a pillanatnyi menethelyzethez, így mindig optimális a világítás, mások elvakítása nélkül. A rendszer kilenc különböző funkciót lát el, mint a városi és országúti világítás, a dinamikus kanyar- és a statikus lekanyarodási világítás, a beparkolási fény, valamint a Túra-mód és a Stop-funkció.

Az Opel frontkamera legújabb változata számos asszisztens rendszert támogat, köztük az AFL-LED világítás távfény-asszisztensét és a jelzőtábla-felismerést. A követési távolság jelző is a frontkamerával ismeri fel az előrébb haladó járműveket, míg az ütközési figyelmeztetés látható és hallható jelzést ad, ha veszélyesen lecsökken a távköz. A sáv-asszisztens automatikusan lép működésbe 60 km/óra fölött, és figyelmeztet a fogalmi sáv véletlenszerű elhagyására.

Tovább növeli az új Zafira komfortját, illetve csökkenti a stresszt az adaptív sebességszabályozó és a FlexRide futómű. Az előbbi a hűtőmaszk mögötti radarérzékelőkkel tartja az előre beállított menetsebességet és követési távolságot. Az utóbbit három fokozatban – távoli, közepes, közeli – választhatja meg a vezető. Az adaptív mechatronikus FlexRide futómű pedig folyamatosan alkalmazkodik az autós vezetési stílusához és a helyzethez.

A Zafira vásárlói nagy motorkínálatból válogathatnak, hiszen ez a kategória egyetlen járműve, amely mindenféle hajtóművel rendelkezésre áll: egyaránt dinamikus benzines- dízel, cseppfolyós gáz- és földgáz-üzemmel.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/