/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megújult a Kia cee’d

2015. június 29. 15:30   |   Autoblog
címkék:  

A Kia felújítja népszerű cee’d családját. Átdolgozták a modellek külső és belső megjelenését, miközben tovább bővült a motorok és sebességváltók kínálata. Az újdonságok között említést érdemel a Kia új, háromhengeres 1.0 T-GDI erőforrása, valamint a biztonsági, kényelmi és praktikus fejlesztések széles köre is.

A cee’d modellcsaládot érintő módosítások keretében a cee’d GT és pro_cee’d GT modellek is átesnek egy sor optikai és menetdinamikai változáson. Noha ezek a típusok már most is az alsó-középkategória legszemrevalóbb sportos modelljei közé tartoznak, a változtatások még vonzóbbá teszik az autókat. Az átdolgozott modellek új, GT Line felszereltségi szintje a GT változatok sportos megjelenését és menetdinamikáját a hagyományosabb cee’d sorozat sokoldalúságával elegyíti. A GT Line felszereltségi szint mindhárom karosszériatípushoz megrendelhető.

Az orr megőrizte azt a megjelenést, amely oly népszerűnek bizonyult az európai ügyfelek körében; az elmaradhatatlan tigris-orr hűtőmaszktól a kecses, oldalfalra átnyúló fényszórókon át az integrált ködfényszórókig. A cee’d „arcát” érintő módosítások sorában említést érdemel a szögletesebb, szélesebb lökhárító, a ködfényszórók krómkerete, valamint a hűtőmaszk új, ovális rácsozata, amely az orrkialakítás számos formáját és stíluselemét tükrözi.

Hasonló változásokon ment át a cee’d farkialakítása is; átrajzolták és sportos fényvisszaverőkkel szerelték fel a lökhárítókat. A vonalakat LED-es zárófények teszik még kifinomultabbá; a modern világítástechnológia vadonatúj karakterrel ruházza fel a cee’d éjszakai megjelenését. A modellcsalád minden tagjához elérhetők a divatos, új 16 és 17 colos könnyűfém keréktárcsák. A GT modellek megőrizték mindazon optikai elemeket, amelyek megkülönböztetik őket a többi cee’d-től, beleértve a divatos ‘jégkocka’ nappali világítást vagy a sportos karosszériaelemeket. A cee’d GT új, 18 colos keréktárcsákkal is megrendelhető.

A Kia cee’d belső tere egy sor apróbb módosításon esett át, megőrizve az utastér egyszerű eleganciáját. A beltér alapvető formavilága nem változott, ugyanakkor az alkalmazott apró módosítások modernebb megjelenést és érzetet kölcsönöznek az utastérnek. A cee’d vonzerejét új, opciós színcsomag fokozza.

Az aszimmetrikus, vezetőközpontú műszerfalon friss krómdísz keretezi a műszeregységet, a vezető oldali és központi légbeömlőket, valamint a műszerfal felső élét. A középkonzol kiváló minőségű, karcolásálló, prémiumhatású, fényes fekete kidolgozást kapott. Az utastér számos további pontján találhatunk krómdíszítést, a sebességváltó tövétől az ajtókilincseken át a műszerfali hőfokszabályzó tárcsákig (felszereltségtől függően). A 2016-os modellévű cee’d új beltéri színcsomaggal is megrendelhető: az új barna csomag elegáns barna ülés- és ajtókárpitot kínál.

A cee’d GT és pro_cee’d GT modellek fontos újdonsága az áttervezett, egyenes aljú kormánykerék, amelyet visszafogott GT logó és konkáv középrész tesz még látványosabbá, míg az alapkivitelű cee’d-ek fekete motorindító gombját alumínium nyomógomb váltja fel. A modell alapfelszereléséhez tartozó szarvasbőr Recaro sportülésekkel együtt ezek a változások még markánsabban megkülönböztetik a GT-t a széria egyéb tagjaitól.

Az átdolgozott cee’d a korábbinál gazdagabb motorkínálattal érkezik; immár minden motor teljesíti az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normát.

A Kia a 2016-os cee’d modellen vezeti be vadonatúj, egyliteres T-GDI erőforrását. Ez az új, méretcsökkentett háromhengeres kedvezőbb fogyasztást és károsanyag-kibocsátást kínál, erőteljes teljesítménykifejtés és közvetlen gázreakciók mellett. A Kia új turbómotorja nagynyomású közvetlen befecskendezéses rendszerrel és a hengerfejbe integrált kipufogó gyűjtőcsővel rendelkezik, ami csökkenti a károsanyag-kibocsátást és kompaktabb szerkezetet tesz lehetővé. A kétféle teljesítményszinten kínált motor a legelső azon méretcsökkentett erőforrások sorában, amelyeket a Kia hamarosan bevezet az európai piacon.

Az új motor alapkivitelében 100 lóerő teljesítményt és 172 Nm forgatónyomatékot kínál, míg az erősebb kivitelű 1.0 T-GDI 120 lóerőt ad le, változatlan, 172 Nm forgatónyomatéki csúcs mellett. A legnagyobb nyomaték 1500 és 4000/perc fordulatszám között érhető el, ami minden menetkörülmények között rugalmassá teszi a gépet. A motor, amelyet még az idei évben homologizálnak, 100 és 120 lóerős kivitelében egyaránt minden idők legcsekélyebb CO2-kibocsátású benzinüzemű cee’d hajtóművének ígérkezik.

A dízel cee’d továbbra is népszerű választás az európai vásárlók körében; az 1,6 literes CRDi dízelmotor átdolgozott kivitelben kerül a megújult modell orrába. Az új, nagynyomású befecskendező rendszer és a változó szállítású olajszivattyú mérsékli a motor belső súrlódási veszteségeit. A kisebb, 110 lóerős kivitel a cee’d alapváltozataihoz és az új GT Line sorozathoz egyaránt megrendelhető. A CO2-kibocsátás 102 g/km-re csökkent; a Kia ISG start-stop rendszerével felszerelve pedig mindössze 94 g/km.

Az átdolgozott cee’d család minden tagjához társítható a nagyobb teljesítményű 1.6 CRDi erőforrás is, a korábbi 128 helyett 136 lóerővel, 265 helyett 285 Nm forgatónyomatékkal. A csekély teljesítménynövekedés mellett a motor maximális nyomatéka már 1500/perc fordulatszámtól elérhető (a korábbi 1900/perc helyett, kézi sebességváltó esetén), ami még könnyedebb gyorsító képességet jelent.

A Kia cee’d motorkínálatában változatlanul megtalálható a 128 lóerős 1.6 GDI, illetve a 100 lóerős 1.4 MPI benzinmotor is, valamint a népszerű 1,4 literes CRDi dízel. Ezek mindegyike szintén teljesíti az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normát. Szintén a frissített cee’d fedélzetén debütál a Kia vadonatúj, hétfokozatú duplakuplungos sebességváltója, amely a 136 lóerős 1.6 CRDi dízelmotorhoz választható. Ezen kívül, az 1,6 literes GDI erőforráshoz hatfokozatú duplakuplungos sebességváltó is rendelhető. A cee’d GT és pro_cee’d GT modellek 204 lovas 1.6 T-GDI motorja új turbót kapott, így álló helyzetből a korábbi 7,7 helyett 7,6 másodperc alatt érik el a 100 km/órát. A cee’d GT opcióként 300 helyett 320 mm-es első féktárcsákkal is rendelhető, amellyel 36,4 méter helyett 35,0 méteren képes megállni 100 km/óráról.

A Kia mérnökei módosították a felfüggesztést is, javítva a rugózási kényelmet és a vezethetőséget. A megújult cee’d legfontosabb újdonsága az új nyomatékvektor-szabályozási rendszer, amely kanyarban az ívbelső kerék részleges fékezésével csökkenti az alulkormányozottságot. Az elektromos szervokormány mostantól lineárisabb, kiszámíthatóbb kormányzási jellemzőkkel bír, míg az első kerékgeometriát érintő változásoknak köszönhetően középállásban pontosabb a kormányérzet. Végezetül a hátsó felfüggesztés új szilentjei, valamint a hátsó kanyarstabilizátor új külső bekötései révén kevesebb rezgést továbbítanak a felfüggesztés elemei, ezzel javítják a rugózási komfortot egyenetlen útfelületen.

A biztonság mindennél fontosabb a Kia számára, ezért a cee’d mostantól opciós sebességkorlátozás információs szolgáltatással is felszerelhető, amely kamera segítségével ismeri fel és azonosítja a sebességkorlátozást jelző közlekedési táblákat, és megjeleníti azokat a sebességmérő mellett, valamint a navigációs képernyőn. Az autóhoz holttérfigyelő és mögöttes keresztirányú forgalomfigyelő rendszer is rendelhető.

A 2016-os cee’d-del a parkolás is könnyebb a továbbfejlesztett intelligens parkolástámogató rendszerrel. Ez az oldalt elhelyezett ultrahangos érzékelők, az első és hátsó parkolóradar, továbbá az elektromos szervokormány jeladói segítségével azonosítja a megfelelő parkolóhelyet, majd automatikusan bekormányozza oda az autót. A legújabb cee’d modelleken a rendszer immár nem csak a párhuzamos, de merőleges parkolóhelyekre is képes beállni. A felfrissített cee’d megkapta a Kia legújabb generációs infotainment rendszerét is, amely modernebb megjelenést biztosít a 7 colos központi monitorral.

A megújult Kia cee’d 2015 őszétől kapható; természetesen érvényes rá a vállalat egyedülálló hétéves, 150 000 kilométeres garanciája.

Az eredetileg 2006 decemberében piacra bocsátott, Európában tervezett és fejlesztett Kia cee’d modellcsalád a Kia zsolnai (Szlovákia) gyárában készül. A modell a mai napig a márka egyik legkeresettebb típusa, 2014-ben több mint 75 000 példányban talált gazdára Európában. A Kia idén májusban gyártotta le a cee’d egymilliomodik példányát, ami fontos mérföldkőnek számít a modell kilencéves európai pályafutásában.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/