/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megújult a Kia Rio

2020. május 26. 19:20   |   Autoblog
címkék:  

Megújult a negyedik generációs Kia Rio. A kívül-belül felfrissített Rio nagyautós biztonsági megoldásokkal és infotainment rendszerrel érkezik, miközben a korábbinál hatékonyabb hajtásláncokat kínál – köztük a Kia első benzines, hibrid 48V-os rendszerét. Az új Kia Rio európai értékesítése 2020 harmadik negyedévében indul.

A Rio az első Kia, amely benzines lágy hibrid (MHEV) hajtással érkezik. Az új ‘EcoDynamics+’ hajtáslánc része a márka vadonatúj ‘Smartstream’ 1,0 literes T-GDi (turbós, közvetlen befecskendezéses) benzinmotorja, a Kia 48V-os MHEV rendszerével, a maximális üzemanyag hatékonyság érdekében elektronikus nyomatékszabályozással és regeneratív fékrendszerrel.

Az EcoDynamics+ fejlesztése során a belsőégésű motor hatásfokának javítása volt a cél, azzal, hogy az elektromos segédhajtás nem csak besegít az autó mozgatásába, de a lassítások veszteségenergiáit is újra felhasználhatóvá teszi. A rendszer segít a benzinmotornak kompakt, 48V-os lítium-ion akkujában eltárolt energiájával, miközben indítómotorként is működő generátorával (MHSG) kiterjeszti azt az üzemi tartományt, amikor a benzinmotor nem jár.

A start-stop feladatát is ellátó generátor szíjjal kapcsolódik a belsőégésű motor főtengelyéhez, és „észrevétlenül” képes villanymotorként és generátorként is működni. Előbbi esetben, gázadásnál, elektromos segítséget nyújt a motornak, csökkentve annak terhelését és emisszióját. Ahogy az autó motorfékkel lassul, az MHSG generátorüzemre vált, és a főtengelyen érkező energiát a hajtáslánc 48V-os akkumulátorába tárolja.

Az új Smartstream erőforrás leváltja a Rio korábbi Kappa-sorozatú 1.0 literes T-GDi motorját, és számos innováció mellett a Kia a folyamatosan változtatható szelepnyitási időtartamot (CVVD) is beveti. A CVVD-vel a vezérlés mindig az erőforrás pillanatnyi igényeihez igazítható, amitől javul a hatásfok és tisztul a működés. Az új Smartstream motor teljesítménye megegyezik a korábbiéval – 100 és 120 lóerős lehet –, de a 120 lőerős nyomatéka 16%-kal nagyobb, mint korábban volt (200 Nm).

Összességében az új, EcoDynamics+ hajtáslánc 8,1 és 10,7%-kal csökkenti a Rio CO2-emisszióját (NEDC, vegyes érték), és az új erőforrás mind a 100, mind a 120 lóerős változatban elérhető hozzá. A 48V-os hajtásláncokat Drive Mode Select menetkapcsoló egészíti ki, és a vezetők szükség szerint választhatnak az ’Eco’, a ’Sport’ és a ’Normal’ üzemmód között.

A Rio EcoDynamics+ az első Kia, amely megkapja a márka vadonatúj intelligens kézi sebességváltóját (iMT). A mechanikus kapcsolat nélküli ‘clutch-by-wire’ tengelykapcsoló-működtető rendszer hozzájárul a lágy hibrid hajtáslánc hatékonyabb működéséhez, és így az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztáshoz, valamint a kisebb CO2-emisszióhoz is. Ugyanakkor megmarad a kézi kapcsolás élménye. Az iMT kuplungját elektronika működteti. Ezzel tökéletesen illeszkedik az MHSG egységhez, a motor már korábban leállítható, mint a Kia hagyományos Stop & Go startstopjával, így jelentősen javul az üzemanyag-hatékonyság.

Az új Kia Rio benzinmotorjai is megújultak, magasabb hatásfokot, alacsonyabb CO2-emissziót és jobb vezethetőséget kínálnak. Az EcoDynamics+ modellek mellett a Rio európai kínálatában feltűnik az új 100 lóerős 1.0 literes T-GDi. Ez a motor a korábbi ötsebességes helyett immár hatfokozatú kézi sebességváltóval is elérhető, valamint a Kia hétsebességes, duplakuplungos automatájával is (7DCT).

A mérnökök továbbfejlesztették a start-stop (ISG) rendszert is. Az új ISG további üzemanyag megtakarítást kínál: a motor már akkor leáll, ha a vezető nyomja féket, és a kuplungpedált is. Automatikusan újraindul, amint a vezető felengedi a kuplungot a fékkel együtt.

A Rio mostantól korszerűbb érintőképernyős navigációt használ, és az első modellek közé tartozik Európában, amelyben megtalálható a márka innovatív, második generációs UVO Connect telematikai rendszere. Az új Kia Rióban a korábbinál nagyobb képátlójú, 8.0 colos az érintőképernyő, amelyen megjelennek a járművel kapcsolatos információk, miközben ezt a felületet használja az audiorendszer, valamint a műholdas navigációs rendszer is. Az innovatív osztott képernyős funkcióval a felhasználók egyidejűleg ellenőrizhetik a kijelzőn a jármű különféle tulajdonságait, valamint személyre szabhatják különböző applikációkkal a kijelző tartalmát. Mivel a 8.0 colos érintőképernyővel felszerelt rendszer vezeték nélküli kapcsolattal képes kezelni az Apple CarPlay-t és Android Auto-t, nincs szükség kábelre.

A Rio az első Kia modellek egyike, mely az UVO Connect telematikai rendszer második generációjával rendelkezik. A rendszer különféle fedélzeti szolgáltatások, köztük élő közlekedési információk, időjárás jelentés, különféle érdekes helyek (POI-k), üzemanyagárak, parkolási lehetőségek elérését is lehetővé teszi. Az UVO Connect támogatja a hangfelismerést, a felhasználók élő szóban kérhetnek keresést az imént felsorolt lehetőségek között, vagy szöveges üzenetet küldhetnek.

Az Androidos és Apple iOS-t használó okostelefonokra letölthető UVO applikáció számos új funkciót kínál a második generációs frissítés jóvoltából, s lehetőséget ad arra is, hogy a felhasználók különféle funkciókat a távolból, telefonról irányítsanak. Országtól (szolgáltatótól) függően, például utazás előtt elküldhetők az autó navigációs rendszerére az útvonaltervek, de ellenőrizhető az autó helyzete, illetve elérhetők a diagnosztikai adatok és az értesítések is.

A megújult Kia Rio áttervezett frontrésze stílusos és sportos egyszerre. Megmaradt, de keskenyebbé vált a Kia márkavédjegy, a ’tigrisorr’ hűtőmaszk, amely szélesebb, alacsonyabb első lökhárítóval és új ködfényszórókkal párosul. Ezekkel a módosításokkal a Rio orra simább, áramvonalasabb, céltudatosabb hatást kelt, mégis feltűnőbb, és magabiztos megjelenést mutat. Mostantól minden változat LED-es fényszórókkal fut, beépített nappali menetfényekkel. A palettáról két új fényezést választhatnak a megrendelők: Perennial szürke és Sporty kék. Így a színek választéka immár kilencre emelkedett, specifikációtól, illetve piactól függően. Újdonság a nyolcküllős, 16 colos könnyűfém felni.

Az új Rio utasterében az anyagok és technológiák tekintetében is történtek módosítások a kellemesebb hangulat és a magasabb minőség elérése érdekében. Ilyen például az új 8.0 colos képátlójú érintőképernyő, valamint a vezető előtti műszercsoport közepén a 4.2 colos, nagy felbontású kijelző. Specifikációtól és piactól függően a Rióhoz mostantól elérhető a kék színcsomag. Ez a kabinban kontrasztos környezetet teremt a színes üléspárnákkal, a műszerfallal, a kartámaszokkal, valamint a varráshoz, tűzésekhez használt cérnákkal. A GT-Line kivitelben a belső hangulat egyszínű fekete, itt a kontrasztot az ülések fehér varrása és díszítése adja, a műszerfali dekoráció pedig a sportossághoz illően karbon-mintás.

Az új Kia Rio a legújabb fejlett vezetősegédekkel érkezik, ideértve a ráfutásos ütközéselkerülő támogatást, mely felismeri a gyalogost, más járművet vagy legújabban a biciklist; a sávtartó asszisztenst, a vezetői éberség figyelmeztetést és a holttéri ütközésveszélyre figyelmeztetést is. Mindezeken felül a Rio mostantól többféle aktív biztonsági rendszert is kínál.

Az új Kia Rio forgalmazása Európában 2020 őszén, a harmadik negyedévben veszi kezdetét, a márkára jellemző egyedülálló 7 éves, 150 000 kilométeres garanciával.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/