/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megújult a Volkswagen Polo

2014. január 31. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Jelentős átdolgozáson ment át a Volkswagen kiskategóriás bestsellere, a Polo. Külsejét átfazonírozták, felszereltségét kibővítétték, orrába pedig új Euro 6-os normájú motorokat szereltek. Az új Polo tavasszal kerül piacra Európában, a szokásos Trendline, Comfortline és Highline kivitelek mellett GTI, BlueGT, CrossPolo és BlueMotion verziókban.

A 2014-es kiadású Polo elődjéhez képest kicsit felnőttesebb és sportosabb külalakot vett el. Több rajta a horizontális elem, sárvédői izmosabbak, miközben a karosszériája letisztultsága megmaradt. A méretei gyakorlatilag nem változtak, a hossza 2 mm-t gyarapodott (3972 mm), de szélessége (1682 mm) és magassága (1453 mm) maradt. Átrajzolták az első lökhárítót, így nagyobb lett a légbeömlője, a ködlámpákat pedig krómcsík köti össze. Szintén új elem a hűtőrács alsó részén keresztbe futó krómcsík, ami a fényszórókat köti össze. A kategóriában a Polóhoz lesz első ízben elérhető teljesen LED-es fényszóró, amely a xenonlámpánál természetesebb, fehérebb fényt ad, és szürkületkor, illetve éjszaka kevésbé terheli a szemet. A faron az átrajzolt lámpák mellett a szélesebb rendszámtábla-kivágás, a vaskosabb lökhárító és az alulra költöztetett fényvisszaverők jelentenek újdonságot. Az autóhoz hat új stílusú könnyűfém keréktárcsa érhető el, 15-17 colos méretben, a 15-tagú külső színválasztékból pedig 8 új.

Az utastérben számos ergonómiai és látványbeli fejlesztést hajtottak végre. Új a háromküllős kormány, valamint a mélyített, „cső-dizájnos” főműszerek, de a középkonzol is új elrendezést kapott. A középső szellőzők alatti gombsor immár kilenc tagot számlál, alatta pedig a Volkswagen második generációs rádió-navigáció rendszere kapott helyet. Négyféle érintőképernyős készülék érhető el, a legfejlettebb a „Discover Media” egység USB bemenettel, 16,5 centiméteres képernyővel, navigációval, Bluetooth telefon interfésszel, JPEG képnéző funkcióval és hangvezérléssel. Plusz pénzért a berendezés kiegészíthető iPod integrációs lehetőséggel, tolatókamerával és MirrorLink funkcióval is, ami lehetővé teszi bármely okostelefon érintőképernyőről való vezérlését. Mindezek mellett a klímavezérlő panel is átalakult, kezelését optimalizálták.

Kibővült a vezetői asszisztens rendszerek köre is, így az új Polo lesz kategóriája egyik legfejlettebb, legbiztonságosabb modellje. Rendelhető hozzá adaptív tempomat, amely tartja az előtte haladó jármű mögötti távolságot, és akár állóra is fékez, ha szükséges. Az ACC-vel rendelt autók radaros forgalomfigyelő asszisztenst és városi vészfékező rendszert is kapnak. A Golfban megismert automatikus karambolfék is elérhető az autóhoz, ami egy ütközés után lefékezi a járművet az esetleges újabb karambolok elkerülése végett. Ezen kívül rendelhető fáradságfigyelő rendszer is.

Az új Polo friss fejlesztésű erőforrásaival is a kategória élére kerül. Mindegyik teljesíti az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normát és elérhető start/stop rendszerrel illetve fékenergia-visszavezetéssel. Három- és négyhengeres motorok alkotják a kínálatot, kezdetben 60-110 lóerős teljesítménnyel. Az alapmotor egy 60 lovas MPI egység, amit egy 75 lovas MPI motor követ. A közvetlen befecskendezéses TSI motorok 90 és 110 lóerőt adnak le. Az év második felében érkezik egy 1 literes, háromhengeres, 90 lóerős direkt befecskendezéses turbómotor is (TSI BlueMotion), ami papíron csupán 4,1 litert fogyaszt. Ugyancsak év közben mutatkozik be a Polo BlueGT, amelynek négyhengeres turbómotorja 140 lóerőt ad le, és hengerlekapcsolás technikát is építettek bele. Lesz Polo GTI is, 180 helyett 192 lóerős teljesítménnyel.

A dízelmotor-kínálat három darab háromhengeres TDI hajtóműből áll, amelyek lökettérfogata mind 1,4 liter. Teljesítményük megegyezik a korábbiakéval, 75, 90 és 105 lóerő. A forgalmazás kezdetekor csak a két gyengébb erőforrás lesz elérhető. Mindhárom TDI kiváló erőben van; már a 75 lovas nyomatéka is 210 Nm 1500-as fordulatszámon. Fogyasztásban is bajnokok, a 75 lovas TDI BlueMotion változat 3,2 litert eszik, széndioxid-kibocsátása pedig 82 g/km. A 90 lovas Polo TDI DSG váltóval megelégszik 3,4 liter gázolajjal 100 kilométerenként.

A Polónak azonban nemcsak a hajtóművei újultak meg, vadonatúj az elektromechanikus kormányműve is. Emellett rendelhető hozzá adaptív futómű is. Ez a felfüggesztés sportosabb mint a hagyományos rendszer, de mégis kényelmesebb egy normál sportfutóműnél. Ha a sofőr a műszerfalon megnyomja a „Sport” gombot, aktiválja a gátlókba épített elektromechanikus szelepeket és azok feszesebbre váltanak.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/