/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megújult az Alfa Romeo Giulietta és MiTo

2013. szeptember 04. 14:15   |   Autoblog
címkék:  

Az Alfa Romeo a közelgő Frankfurti Autószalonon mutatja be megújított kis- és alsó-középkategóriás modelljeit, a MiTót és a Giuliettát. A két modell finoman átrajzolt külsővel, feljavított belsővel, új infotainment rendszerrel és új fejlesztésű erőforrásokkal októberben kerül piacra.

MiTo

2013 első negyedévében 34 százalékkal több megrendelést adtak le az Alfa Romeo MiTóra, mint az előző év azonos időszakában. Hogy piaci pozícióját még inkább megszilárdítsa, a sportos kis Alfa új stílussal és egyéni jellemzőkkel szólítja meg a vásárlókat. A modellválasztékot racionalizálták, felfrissítették az alapfelszereltséget, valamint bővítették a legnépszerűbb opciós felszereléseket és kiegészítőket tartalmazó felszereltségi csomagok tartalmát.

A friss, 2014-es modellkínálat három felszereltségi szinten (Essential, Distinctive és Quadrifoglio Verde) választható, tízféle színben, köztük az új antracit szürkében.  A MiTo külsején alig változtattak valamit, csupán áttervezték és krómkerettel egészítették ki a hűtőmaszkot, továbbá sötétítettek az első fényszórókon. Az utastér új üléskárpitokkal és műszerfali betétekkel gazdagodott. Az ügyfelek három új kárpit-kombináció közül választhatnak: a Distinctive felszereltségi szinten két új Evoluzione szövet (fekete/titán vagy fekete/piros), a Quadrifoglio Verde modellváltozaton pedig új, fekete Heritage szövet jelent meg, utóbbi különlegessége az elektromosan beégetett Alfa Romeo embléma. Szintén különleges a műszerfal-választék: az Essential kivitel egyedi fekete változatot kap (Street műszerfal) míg a Distinctive-hez kétféle, árnyalt Evoluzione műszerfal (szürke/fekete vagy fekete/piros) rendelhető.

A MiTo 2014-es kiadásán mutatkozik be először az a multimédiás eszköz, amelynek alapját az Uconnect új generációs infotainment platform koncepció adja. A beépített TomTom navigációs funkcióval és anélkül egyaránt megrendelhető eszköz 5 colos, színes érintőképernyőjén keresztül a felhasználó minden főbb funkciót elérhet, a rádiótól az USB vagy AUX bemeneteken keresztül csatlakoztatható multimédiás eszközökig (médialejátszó, iPod, iPhone, okostelefon). A rendszer Bluetooth kezelőfelületén keresztül olyan kiegészítő szolgáltatások vehetők igénybe, mint a telefonhívások kezelése, a beérkező rövid szöveges üzenetek felolvasása, vagy az Audio Streaming rendszer, amely az okostelefonban elérhető zenei fájlokat vagy webrádió-műsorokat közvetlenül, Bluetoothon keresztül az Uconnect rendszerre viszi át.

Öt csomag áll a vevők rendelkezésére, hogy pontosan saját ízlésükhöz szabhassák a MiTo Distinctive kivitelét. A Sport csomag sportos légterelőket, sportos hátsó lökhárítót és kipufogócsövet, sportos műszerfalat, sötétített hátsó ablakokat és pirosra festett első és hátsó féknyerget tartalmaz. A Comfort csomag tárolórekesszel felszerelt első kartámaszt, a csomagtartóban kialakított 12V aljzatot, állítható deréktámasszal felszerelt első üléseket, valamint motorosan behajtható külső visszapillantó tükröket kínál. A 2014-es MiTo Distinctive harmadik újdonsága az exkluzív Luxus csomag, kétzónás automata klímaberendezéssel, Poltrona Frau bőrkárpitozással, tárolórekesszel felszerelt első kartámasszal, napfénytetővel, magasságában állítható első utasüléssel, állítható deréktámaszú, fűthető első ülésekkel és Visibility csomaggal (elektrokróm visszapillantó tükör, esőérzékelő és automata fényszóróvezérlés).

A MiTo eddig négyféle benzinmotorral (70 LE 1.4, 78 LE 1.4, 135 LE 1.4 MultiAir Turbo, 170 LE 1.4 MultiAir Turbo) volt elérhető, de megjelenik a kínálatban egy új fejlesztésű, Euro 6-os, 105 lóerős 0.9 Turbo TwinAir hajtómű is. Hatfokozatú kézi váltóval társítva a motor 105 lóerőt ad le 5500/perc fordulatszámon, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 145 Nm 2000/percnél. A 105 lóerős TwinAir motor emellett különösen környezetbarát is: vegyes ciklus szerinti fogyasztása 4,2 liter/100km, CO2-kibocsátása 99 g/km. A modell végsebessége 184 km/óra, és álló helyzetből 11,4 mp alatt gyorsul százra.Az új TwinAir erőforrás a méretcsökkentés (kisebb lökettérfogat, kisebb tömeg) koncepcióját olyan kifinomult technológiákkal társítja, mint a nagy hatásfokú turbófeltöltő, a hengerfejbe integrált leömlő, vagy a vadonatúj MultiAir szívóoldali szelepvezérlés. Egyedi szívóoldali bütyökprofilja révén a második generációs MultiAir képes modulálni az égéstérbe visszavezetett kipufogógáz mennyiségét (belső EGR), és ezáltal optimalizálni a motor termodinamikai hatásfokát.

Giulietta

Az októbertől kapható új Alfa Giulietta is módosított hűtőráccsal, fényszórókkal és lökhárítóval vág neki az új modellévnek, ezen kívül korábban nem elérhető külső fényezésekkel (Moonlight Pearl, Anodizzato Blue, Bronze) és könnyűfém felnikkel is választható.

Az olasz stílusú kabinban átformálták az ajtópaneleket, valamint új a műszerfal és a középkonzol kialakítása. Emellett kicserélték az üléseket és a kormánykereket is. Sokat javult az anyagminőség, a Quadrifoglio Verde csúcsváltozat pedig új, modellspecifikus fekete bőr/Alcantara sportülésekkel gazdagodott. A Progression kivitelt mostantól fekete/antracit szürke szövetkárpittal szállítják, míg a Distinctive változat esetében a vevő kétfajta színkombináció közül választhat: fekete/barna vagy antracit szürke. Az Exclusive kivitel fekete/szürke vagy barna/szürke bőr/szövetkárpitozással érkezik, kívánságra azonban a vevő komplett vörös, barna vagy fekete bőrhuzatot is kérhet autójába. Mindemellett az új Giulietta több pakolóhellyel és javított hangszigeteléssel szolgálja az utasok kényelmét.

A frissített Giuliettába is bekerült a Uconnect multimédiás rendszer, amely 5 vagy 6,5 colos érintőképernyővel érkezik és hangparancsokkal is irányítható. Mindenfajta médialejátszót kezel, és az iPod, iPhone, továbbá más okostelefonokkal is megérteti magát. Bluetooth segítségével képes a szöveges üzenetek felolvasására és audio streaming funkcióval is ellátták.

A motorpaletta újdonsága az új fejlesztésű 2 literes JTDM dízelmotor, második generációs MultiJet befecskendezéssel. Az erőforrás 150 lóerőt és 380 Nm-es nyomatékot mozgósít (1750 ford./percnél). A kategóriában még mindig csak kevesek által kínált adaptív csillapítás és első elektronikus differenciál továbbra is alapfelszerelés minden Giuliettában.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/