/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Minden kiderült az új Kia Sorentóról

2014. augusztus 29. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

A mai napon, Koreában bemutatkozott az elődje sikerére építő vadonatúj Kia Sorento. Az új, lágyabb formaterv és a plasztikusan megformált felületek minden eddiginél kifinomultabb megjelenést kölcsönöznek az újdonságnak, amely több helyet és számos innovatív jellemzőt, szolgáltatást is kínál. Minden részlet kiderült róla.

A harmadik generációs Kia Sorento tervezői „utcai farkasként” (Streetwolf) emlegették az új autó ihletadó forrását. Bár a formai változások evolúciós folytonosságról tanúskodnak, finoman megváltoztatják a Sorento karakterét, kiemelve lendületes profilját, miközben kifinomultabb, és a korábbinál merészebb kiállással vértezik fel az újdonságot.

Az új Sorento orrát az oldalfalra átnyúló, elnyújtott fényszórók és a korábbinál markánsabb megjelenésű ködfények határozzák meg. Szintén fontos stíluselem az eddiginél függőlegesebb helyzetű „tigrisorr” hűtőmaszk. Az új modell oldalnézetből megőrizte a Sorento jellegzetes formai elemeit: az elnyújtott motorháztetőt és a karakteres, széles D-oszlopokat, ám ezeket alacsonyabb tetővel, magasabb övvonallal és lendületes sziluettel kombinálja. Az autó farán hangsúlyosabb vállakat és háromdimenziós rendszámtábla-mélyedést találunk. A külső méretek is változtak: a Sorento nőtt (+95 mm, 4780 mm), továbbá alacsonyabb (-15 mm, 1685 mm) és szélesebb (+5 mm, 1890 mm) lett.

Az igazán jelentős változások azonban a Sorento utasterében várnak ránk. Az utastér kialakítása a „modern és széles” tematikát követi, ezzel vízszintes tájolású dizájnt hoz létre. Ugyanezt a kialakítást tükrözi a korábbinál szélesebb műszeregység, valamint az ajtóborításig nyúló, az utasokat körülölelő műszerfal. Az eddiginél nagyobb arányban alkalmazott puha tapintású anyagok, illetve a bőr prémium hangulattal ruházza fel az új Sorentót. A beltér egyik legjellegzetesebb formai eleme a svájci karórák ihlette kezelőfelület, amely új, ezüstszínű keretbe foglalva alkalmazza a Kia legújabb HMI (ember-gép interfész) technológiáit.

Európában és az általános piacokon szabadon választhatóan egyszínű (Saturn fekete) vagy kéttónusú (Saturn fekete és Stone bézs) színvilágban, szövet- vagy bőrkárpitozással rendelhető az utastér. Mindezeken felül opcióként barna vagy világosszürke bőrkárpit is elérhető. Az előző generációs modellénél nagyobb belméretek és a megnövelt tengelytáv (+80 mm, 2780 mm) plusz helykínálatot eredményez. Noha a tetővonal 15 mm-rel alacsonyabb, az áthelyezett ülőlapok révén mindhárom üléssorban nagyobb fej- és lábtérnek örülhetnek az utasok. A csomagtartó kapacitása is megnőtt; a padló hosszabb (akár 87 mm-rel), lehajtott harmadik üléssorral pedig 17,5 százalékkal (515 literről 605 literre) nőtt a térfogat. Az új Sorento praktikumát emellett új, padló alatti tárolórekesz is javítja.

Az öt- és hétszemélyes kivitelben kínált új Sorento második üléssora 40/20/40 arányban osztva dönthető. A második üléssor lehajtható, középső kartámasza magasabban helyezkedik el. A hétszemélyes kivitelek második üléssora a csomagtartó oldalfalán elhelyezett karokat meghúzva, a távolból is ledönthető. Piactól függően olyan funkciók is rendelhetők, mint a körkörös panoráma monitor, amely négy kamerával segíti a manőverezést és a parkolást, vagy az intelligens, motoros mozgatású csomagtérajtó. A rendszer automatikusan felnyitja a hátsó ajtót, amint a csomagtér közvetlen közelében észleli a kulcsot.

A Kia mérnökei a motorokat, a kormányművet és a felfüggesztést is átdolgozták. Nőtt a karosszéria torziós szilárdsága is. Az új Sorento piactól függően ötféle motorral rendelhető, 172 és 270 lóerő közötti teljesítménnyel. A benzinmotorok sorában megtaláljuk a 2,4 literes, közvetlen befecskendezéses (GDI) egységet, valamint a 2,4 és 3,3 literes hengerenkénti befecskendezésű (MPI) motorokat is, míg a dízelmotorok kedvelői az átdolgozott, 2,0 literes, illetve 2,2 literes ’R’ turbódízelek közül választhatnak. Európában kizárólag a 2,2 literes dízelmotorral, valamint a 2,4 GDI benzinmotorral lesz kapható a Sorento; a várakozások szerint a dízelmotor teszi majd ki az eladások többségét.

Az új Sorento vásárlói a piactól függően olyan aktív biztonsági technológiák közül választhatnak, mint az adaptív sebességtartó automata, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a frontális ütközésre figyelmeztető rendszer, a holttér-felügyelet, a sávváltást segítő rendszer, a hátsó keresztirányú forgalom-felügyelet, vagy a sebességhatár információs rendszer.

Miután Koreában bemutatkozott, a vadonatúj Kia Sorento október másodikán, a 2014-es Párizsi Autószalonon lép először az európai közönség elé.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/