/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Minden kiderült az új SL Mercedesről

2011. december 16. 16:52   |   Autoblog
címkék:  

Már 60 éve íródik a Mercedes-Benz SL történelem, amely idő alatt a stílusos, újító megoldásokkal teli roadster igazi ikonná vált. A most bemutatott új modell pedig végre igazán hű a nevéhez: sportos és könnyű súlyú. Az új, hatodik generációs SL első Mercedesként kompletten alumíniumból készült, így 140 kilogrammal könnyebb elődjénél. Erőforrásai pedig nemcsak erősebbek, hanem 29 százalékkal gazdaságosabbak elődeiknél.

Az új SL roadster alumínium váza 110 kilogrammal kevesebbet nyom a mérlegen, mint az elődmodell acél konstrukciója. S nemcsak könnyebb, merevebb és biztonságosabb is. Bár az új modell gazdagabb biztonsági felszereltséggel érkezik, az SL 500 verzió 1785 kilogramm tömegű, 125-tel kevesebb elődjénél. Az SL 350 alatt pedig már csak 1685 kilogrammot mutat a mérleg, ami 140 kilós csökkenést jelent. 

A friss SL 5 centiméterrel hosszabb (4612 mm) és 57 mm-rel szélesebb (1877 mm) elődjénél, ami kedvezően hatott a belső térkínálatra. Dizájn és arányok tekintetében a Mercedes tartotta magát a klasszikus SL-formavilághoz. A krómléccel kettészelt és óriási Mercedes csillaggal ékesített hűtőrács minden eddiginél hangsúlyosabb, a fényszórók pedig az oldalelemekre kerültek. Ezeket intelligens világítási rendszerrel is felszerelték, így öt különböző funkcióval rendelkeznek. De a Mercedes SL roadster nemcsak szép, hanem áramvonalas is. Légellenállási együtthatója 0,27, ami rekordnak számít a kategóriában.

A hatodik generációs SL elektro-hidraulikusan mozgatható fémtetőt kapott, amely immár három változatban kapható: festett, üvegtetős vagy az új Magic Sky Control kivitelben. A tető gombnyomásra vált át világosra vagy sötétre; világos állapotában gyakorlatilag átlátszó, hideg időben is a szabad ég alatti autózás érzetét nyújtja, míg sötét állapotában diszkréten árnyékolja az utasteret és megakadályozza a kabin felmelegedését. A tető kerete az új változatnál magnéziumból készült, így 6 kilogrammal könnyebb az elődmodellénél. A nyitás-csukás pedig kevesebb, mint 20 másodpercig tart.

Mérnöki bravúrként értékelhető, hogy a szélzaj egyenértékű egy zárt szedánéval, az oldalablakokon pedig egy porszem sem gyűlik össze. S a műszaki újításoknak ezzel még nincs vége, az új SL ugyanis egy intelligens, nagyon hatékony ablaktörlő/mosó rendszert is kapott. A Magic Vision Control elnevezésű rendszer ablaktörlő-lapátjai magukban foglalják a mosóberendezést, nincsenek ablakspricnik, így nyitott tetővel is nyugodtan lehet ablakot mosni. Az ablakmosó folyadék a lapát csatornáin keresztül jut a szélvédőre, és ott is marad, amíg tökéletesen tiszta nem lesz a felület. S a legjobb: opcióként fűthető ablaktörlő-lapátok is rendelhetők, amelyek megelőzik a jegesedést és melegvizet képesek fecskendezni a szélvédőre! Az újításoknál maradva, ezentúl a csomagtértető nyitásához és csukásához sem kell távirányító vagy gomb. Elég meglendíteni a lábat és kinyílik vagy becsukódik a csomagtér.

Az új Mercedes SL kezdetben kétféle, egy V8-as és egy V6-os erőforrással lesz elérhető. Az SL 500 nyolchengerese vadonatúj, 4,7 liter a lökettérfogata és 388 helyett 435 lóerőre képes. Nyomatéka pedig 700 newtonméter, 32 százalékkal több, mint az 5,5 literes elődé. Emellett 22 százalékkal alacsonyabb fogyasztással is büszkélkedhet. Az SL 350 3,5 literes szívó hathengeres hajtóműve 306 lóerőt és 370 Nm nyomatékot állít a pilóta szolgálatába. Ez is takarékosan bánik a benzinnel, csupán 6,8 litert kér 100 kilométerenként. Mindkét motorhoz start/stop rendszerrel kiegészített, hétfokozatú 7G-Tronic Plus automataváltó jár.

A potens, közvetlen befecskendezéses motorok fürgévé teszik a roadstert, az SL 350 5,9, míg az SL 500 4,6 szekundum alatt éri el a 100 km/órás sebességet. A kocsi „fél-aktív" állítható lengéscsillapítással rendelkezik, felárért azonban teljesen aktív ABC felfüggesztéssel szállítják le a vevőnek.  

Az új Mercedes SL valószínűleg a világ legbiztonságosabb roadstere. Nemcsak az optimalizált gyűrődőzónákkal ellátott alumínium karosszéria, hanem a PRE-SAFE balesetmegelőző és a rengeteg sofőr asszisztens rendszer okán is. Teljes testet lefedő légzsák-rendszer, aktív fejtámlák és aktív motorháztető vigyáz a bent ülők és a gyalogosok testi épségére, ha pedig mégis bekövetkezne a baleset, az ajtók nyithatóvá válnak, a kormány felfelé mozdíthatóvá válik, a belső világítás bekapcsol, az ablakok pedig 5 centimétert leereszkednek a jobb szellőzés végett.

A sofőrt fáradság-figyelő rendszer kémleli, opcióként pedig fékasszisztenssel felvértezett követésitávolság-szabályzó rendszer is kapható. Aktív parkolást segítő rendszer is elérhető, amely magától bekormányozza a járművet a kijelölt parkolóhelyre.

Az új Mercedes-Benz SL december 15-től rendelhető. Az SL 350 modell 93 534, míg az SL 500 117 096 euróba kerül. S most is, mint általában, a Mercedes meghatározott ideig speciális Edition 1 verziót is elérhetővé tesz az SL-ből. Az Edition 1 rendkívül gazdagon felszerelt változat, Magic Sky Control tetővel, AMG stíluscsomaggal, sportfutóművel, 19 colos AMG kerekekkel, designo nappabőr kárpittal, nyakfűtéssel, fűthető első ülésekkel, elektromos szélfogóval, LED-es környezetvilágítással, Harman/Kardon Logic7 surround hifivel és még sok egyébbel. A különleges „designo crystal silver magno" fényezést is csak ehhez a verzióhoz lehet kérni. Az Edition 1 csomag felára 19 028 – 22 598 euró.  

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/