/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Mindent legyorsul az új dán hipersportautó

2023. augusztus 18. 13:45   |   Autoblog
címkék:  

A kaliforniai Monterey Autós Héten debütált a dán Zenvo Automotive új hipersportautója, az Aurora, amely a világ legjobban gyorsuló autója, de 450 km/órás végsebességével is a legjobbak között van.

A Zenvo ST és TS sorozat után az Aurora a dán gyártó harmadik típusa, amely teljesítmény és végsebesség szempontjából abszolút új magasságokba emelkedik. A mesterien megrajzolt Aurora két különböző kivitelben debütált, Agil és Tur verzióban, amelyek két eltérő személyiséget képviselnek. A levegőt a karosszéria fölött, alatt és azon keresztül is átvezető, aerodinamikus kialakítás közös a két autóban, de az Agil jóval nagyobb leszorítóerőt termel, így alkalmasabb versenypályás használatra. A letisztultabb vonalakkal bíró Tur a GT verzió, komfortos utcai autózásra tervezve. Az Agil extrémebb kialakítású, óriási hátsó légterelő szárnnyal megspékelve.

Nos, míg az Agil a radikálisabb kinézetű, a Tur egyáltalán nem marad el tőle a menetteljesítmények tekintetében. A két hipersportkocsi szíve egy Mahle Powertrain által fejlesztett, 90 fokos hengerszögű, négyturbós V12-es, amely 9800-as fordulatszámon 1250 lóerőt ad le. Az ülések mögé beépített, különleges hajtóműhöz ráadásul villanymotorok is csatlakoznak, kiviteltől függően további 200-600 lóerőt szolgáltatva.

A hátsókerék-hajtású Agilban egy darab villanymotor található, 204 lóerős teljesítménnyel, míg az opcióként elérhető négykerék-hajtási rendszerben – széria a Tur modellben és feláras az Agil modellben – a két első kerékhez is szerelnek egy-egy villanymotort. A teljesítmény ekkor 1850 lóerőre ugrik, a maximális forgatónyomaték pedig 1700 Nm-re nő. A hétfokozatú váltómű házában mindkét modellnél találunk egy villanymotort, amely kiváltja a hagyományos indítómotort és a tolatást is elektromosan vezényli.

A két első villanymotor elektronikus összkerékhajtást valósít meg, emellett nyomatékvektor-szabályozásra is képes, tehát kanyarban aktívan változtatja a két első kerékre jutó nyomatékot. Az Agil modellben a vezető egyébként nagyobb élményt nyújtó, mechanikusabb érzetű váltásokra számíthat, akárcsak egy szekvenciális váltóművel szerelt versenyautóban. A Tur modell ezzel szemben simábban kapcsolgatja a sebességfokozatokat.

A Zenvo Aurora Agil 2,5 másodperc alatt sprintel százra, 4,6 másodperc alatt eléri a 200-as tempót és kereken 10 másodperc alatt jut fel 300 km/órára. A Zenvo Aurora Tur még lejjebb szorítja ezeket a szédületes értékeket: 2,3 másodperc alatt katapultál százra, 9 másodperc alatt eléri a 300 km/órát, 400 km/órára pedig 17 másodperc alatt gyorsul fel. Ehhez hasonló értékeket (300 km/óráig) jelenleg egyedül a 2000 lóerős Lotus Evija tud produkálni a világon. A világrekorder Koenigsegg Regera pedig 20,68 másodperc alatt gyorsul 400 km/órára.

A lecsupaszított, minimálisan kárpitozott és minden felesleges extrától mentesített kabin is hozzájárul ahhoz, hogy az Aurora modellek saját tömege döbbenetesen alacsony, az Agil például csak 1,3 tonnát nyom. A 250 km/óránál 880 kilogrammos leszorítóerőt generáló Agil végsebessége 365 km/óra. A Tur esetében a négykerék-hajtást létrehozó hibrid hajtáslánc 150 kilogrammos plusz súlyt eredményez, ám a rendkívül aerodinamikus kocsitest akár 450 km/órával is szelheti a levegőt. A kocsi számos pontján szabadon szemrevételezhető egyébként az első és hátsó segédkereteket is integráló ZM1 karbon önhordó vázszerkezet, ami csupán 120 kilogramm tömegű és 63 000 Nm/deg torziós merevséget biztosít.

Az új Zenvo Aurora modellek gyártása 2025-ben kezdődik. Minden példányt a tulajdonosa igényeinek megfelelően, kézzel szerelnek majd össze a Zenvo Præstø-ban található üzemében.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/