/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Nászer el-Attija ötödször nyerte meg a Dakart

2023. január 16. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Rendkívül sikeres volt a 2023-as Tereprali-világbajnokság (W2RC) két hétig tartó nyitó fordulója a Toyota számára, amely dominálta a versenyt. A katari Nászer el-Attija és francia navigátora, Mathieu Baumel sikeresen megvédte a Toyota Gazoo Racing számára 2022-ben megszerzett Dakar-elsőséget.

Összefoglaló a 2023-as Dakar utolsó három szakaszáról:

  1. szakasz:

Pénteken a 12. szakasszal folytatódott a verseny, a második maratoni penzum második napján 185 kilométer volt a szelektív szakasz hossza. Ennek végén a célállomás ismét Shaybah volt, ahol a szerelők már nagyon várták az általuk két napja nem látott járműveket.

Míg az összesített éllovas, Nászer el-Attija és navigátora, Mathieu Baumel folytatta a kiegyensúlyozott versenyzést, a csapattársak, Henk Lategan és Brett Cummings a 12. szakasz elején felborultak, amivel közel 30 percet veszítettek. A fiatal dél-afrikai páros mindössze a rajt után 15 km-rel elmért egy ugratást, amitől az autójuk többször átpördülve a tengelye körül felborult, és az oldalán állt meg. A balesettől megsérült a Hilux jobb hátsó futóműve, a jobb hátsó tárcsaféke, a karosszériája, pár ventilátora, az elektromos rendszere, és még a gumik is lefordultak a felnikről. Ezzel együtt Lategan és Cummings a remek szerelői képességeiknek köszönhetően mindössze 48 és fél percet vesztettek a szakaszon, pedig a sérült autóval kellett a nagyobb részét, 175 km-t megtenniük. Bár csalódottak voltak, hogy a rali végéhez közeledve kerültek bajba, mindketten dicsérték a GR DKR Hilux T1+ strapabíróságát, hiszen az autó nemcsak megvédte őket a balesetben, hanem a sérülés ellenére is megbízhatóan célba ért.

Giniel de Villiers és Dennis Murphy a csapattársak szerencsétlenségét kihasználva az összetett negyedik helyére léphetett fel a 205-ös rajtszámú Toyotával, de Lateganék hátránya csak 12 perc mögöttük. A 2009-es Dakar győztese a kilencedik időt repesztette pénteken, 11 és fél perccel maradt el a győztes Sébastien Loebtől.

  1. szakasz

A 2023-as Dakar utolsó előtti szakaszát a Shaybah melletti bivak és az északi határváros, Al-Hofuf között kellett teljesíteni a mezőnynek szombaton. Bár a szelektív hossza mindössze 154 km volt, a dűnék miatt nehéz dolga volt a versenyzőknek. A Toyota Gazoo Racing csapatból a 13. szakasz leggyorsabbja a verseny összesített éllovasa, Nászer el-Attija és navigátora, Mathieu Baumel volt, aki a második leggyorsabb időt érték el. A nap győzteseitől, Sébastien Loebéktől csak 5 perc 28 másodpercet kaptak, pedig mérsékelt tempóval haladtak, hogy balesetmentesen teljesítsék a szakaszt. Az összetettben 1 óra 21 perc volt az előnyük egy nappal a Dakar vége előtt.

Henk Lategan és Brett Cummings óvatos kezdés után ötödik lett szombaton, és az összetettben is az ötödik helyen álltak, mindössze 7 perc 24 másodperccel lemaradva a negyedik helyen álló csapattársak, Giniel de Villiers és Dennis Murphy mögött, akiknek nem volt problémamentes a napjuk: a bal első lengéscsillapítójuk ugyanis meghibásodott röviddel a szelektív rajtja után, ami miatt jelentősen lelassultak. De a szakasz közepére jellemző rossz középső látási viszonyok sem segítették őket, különösen azért, mert a páros mindkét tagja utazási rosszullétet tapasztalt a dűnéken való átkelések közben. Végül a 12. időt futották, 13 perc 51 másodpercet veszítettek a szakaszgyőztesekkel szemben, de összesítésben stabilan a negyedik helyen álltak.

  1. szakasz: Vége a versenynek

A 2023-as Dakar utolsó szakaszán a versenyzőknek az Al-Hofuf-i bivaktól a tengerparti Dammam városában lévő célig kellett eljutni. A mindössze 136 km-es zárószakaszt az előző néhánytól eltérően sokkal északabbra jelölték ki, ezért nem kellett annyi dűnét megmászni. A 281 km-es összekötővel együtt a rali utolsó napján 417 km-t kellett megtenni, így az idei verseny teljes távja megközelítette a 9000 km-t.

A katari Nászer el-Attija és francia navigátora, Mathieu Baumel sikeresen megvédte a Toyota Gazoo Racing számára 2022-ben megszerzett Dakar-elsőséget január 15-én, amikor a 2023-as verseny utolsó szakaszának célvonalán áthaladtak GR DKR Hilux T1+-szal. Ugyan a páros 5 perc 41 mp-et veszített a szakaszgyőztes Loebékkel szemben, ez nem számított, mivel az összetettben 1 óra 20 perc 49 másodperccel verték őket, és az egész mezőnyt. Mint ismeretes, a győztesek a második szakaszon álltak az élre, és onnantól kezdve nem engedték ki a kezeik közül ezt a pozíciót. Nászernek ez volt az ötödik, Mathieu-nek pedig a negyedik győzelme, és összesen már háromszor nyertek Toyotával.

Giniel de Villiers – aki zsinórban a huszadik Dakarját teljesítette – az összetettben a negyedik helyen zárta a ralit 2 óra 31 perc 12 másodperc hátrányban. Ezzel az eredménnyel a top 5 helyezéseinek száma összesen 15-re nőtt, köztük egy győzelemmel 2009-ben. A dél-afrikai veterán kiegyensúlyozottságára jellemző, hogy eddig csak egy alkalommal végzett a top 10-en kívül.

A 2023-as Dakarra sokáig úgy fog emlékezni Henk Lategan és navigátora, Brett Cummings, mint egy olyan versenyre, amely egészen másként is alakulhatott volna számukra. Sokáig az összetett második helyén álltak, amíg két sajnálatos esemény hátrébb nem kényszerítette őket. A fiatal dél-afrikai páros nagyszerű tempót mutatott az egész ralin, végül összetettben az ötödik helyen végeztek, kevesebb mint öt perccel lemaradva Giniel de Villierséktől.

A végeredmény azt tükrözi, hogy a Toyota uralta a 2023-as Dakart, a gyári támogatású Gazoo Racing csapat egységei az első, a negyedik és az ötödik helyen végeztek. Ráadásul a harmadik helyen is egy Toyota futott be: a fiatal brazil, Lucas Moraes a privát Overdrive csapat Hiluxával további dicsőséget szerzett a japán autógyártónak. Moraes érdemeit tovább növeli, hogy ez volt az első próbálkozása a Dakaron, igaz, ott volt mellette egy tapasztalt navigátor a német Timo Gottschalk személyében.

A 2023-as tereprali világbajnokságon (W2RC), amelynek a Dakar volt a nyitó fordulója, Nászer el-Attija és Mathieu Baumel összesen 85 pontot gyűjtött. Ez azt jelenti, hogy mindössze két ponttal maradnak el az éllovas Loebéktől. A Toyota a második helyen áll a gyártók bajnokságában, mindössze egyetlen ponttal lemaradva a BRX-től. A következő verseny az Abu Dhabi Desert Challenge lesz, amelyre február utolsó hetében kerül majd sor.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/