/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Önálló autóipari egységeket hoz létre a Ford

2022. március 03. 17:15   |   Autoblog
címkék:  

A Ford tovább folytatja globális autóipari tevékenységének átalakítását, felgyorsítva ultramodern, elektromos, hálózathoz kapcsolódó járműveinek fejlesztését és széles körű elterjesztését, mindeközben pedig fokozza a vállalat működési teljesítményét, és mérnöki és ipari képességeinek teljes kiaknázására törekszik.

Unleashing the Ford+ Plan

Jim Farley, a Ford elnök-vezérigazgatója tavaly májusban ismertette a Ford+ tervet, amit a vállalat legnagyobb lehetőségének nevezett a növekedésre és az értékteremtésre azóta, hogy Henry Ford megkezdte a T-Modell tömeggyártását. Két különálló, de stratégiailag egymásra épülő autóipari üzletág, a Ford Blue és a Ford Model e megalakításával, illetve az új Ford Pro üzletág segítségével kibontakozhat a Ford+ tervben rejlő teljes potenciál, elősegítve a növekedést és az értékteremtést, és olyan helyzetbe hozva a Fordot, hogy felülmúlhatja a többi nagy múltú autógyártót és az elektromos járművek piacán jelentkező új vetélytársait is.

A változás hajtóereje annak felismerése volt, hogy új szemléletre, tehetségekre és szervezetekre van szükség ahhoz, hogy minden akadály elháruljon a Ford elektromos hajtású, és digitálisan összekapcsolt járműveinek és szolgáltatásainak fejlesztése és elterjesztése útjából, ugyanakkor teljes mértékben kiaknázhatók legyenek a vállalat ikonikus belsőégésű járműcsaládjában rejlő lehetőségek is.

A Ford Model e megalakításának ötletét a Ford GT-t, a Mustang Mach-E SUV-t és az F-150 Lightning pickupot fejlesztő kisebb, az adott feladatra összpontosító Ford csapatok, valamint a Ford kifejezetten erre a célra létrehozott kínai EV-részlegének sikere adta.

A Ford Model e és a Ford Blue önálló üzletágként működnek majd, de összehangoltan, egymást támogatva dolgoznak – csakúgy, mint a Ford Pro, amely rendkívül egyszerű ügyintézést biztosít a kereskedelmi és kormányzati ügyfelek számára, egyaránt kínálva hagyományos és elektromos hajtású járműveket, valamint szoftverek, töltési lehetőségek, finanszírozások, szolgáltatások és támogatások teljes csomagját a Ford és nem Ford termékekhez egyaránt. A Ford Model e és a Ford Blue a Ford Drive mobilitás működését is hasznosan segíti majd.

Ford Model e feladata:

Bevonzani és megtartani a legjobb szoftver-, mérnöki-, tervező- és UX-tehetségeket, valamint tökéletesíteni azokat az új technológiákat és elképzeléseket, amelyeket a Ford vállalat teljes működési spektrumán alkalmazhatók;

Az áttörést jelentő, nagy sorozatban gyártható elektromos és hálózathoz csatlakoztatott termékek és szolgáltatások tervezése, piacra dobása és széles körű elterjesztése, teljesen újszerű, friss szemlélettel;

Létfontosságú technológiák és funkciók – például elektromosjármű-platformok, akkumulátorok, elektromotorok, inverterek, töltőberendezések és újrahasznosítási eljárások – fejlesztése annak érdekében, hogy a Ford a legkorszerűbb, áttörést jelentő elektromos járműveket alkothassa meg;

Szoftverplatformok és teljesen hálózatba kapcsolt járműarchitektúrák létrehozása, hogy ennek révén élvezetes, folyamatosan rendelkezésre álló és állandóan fejlődő járművek és élmények születhessenek.

A Ford Model e egy izgalmas, új vásárlási és birtoklási élményt is kínál majd a Ford jövőbeli elektromos járműveihez. Ennek az élménynek szerves részét képezik az egyszerűen, ösztönösen használható e-kereskedelmi platformok, az átlátható árképzés és a személyre szabott ügyfélszolgálat; ez utóbbit a Ford-nagykövetek biztosítják majd. A Ford Blue is ezeket a megoldásokat fogja alkalmazni, hogy javítsa a belsőégésű motoros autókat vásárló ügyfelek élményét, és új szintre emelje az ügyfelek konnektivitását és elégedettségét.

A Ford Blue a következő célokra fogja hatásosan alkalmazni a Ford páratlan autóipari tapasztalatát:

Új modellek, élmények és szolgáltatások létrehozásával még népszerűbbé teszi a vásárlók által kedvelt ikonikus Fordokat, például az F-sorozatot, a Ranger és a Maverick pickupokat, a Bronco és Explorer SUV-kat és a Mustangot;

Segít a vásárlóknak, hogy megélhessék szenvedélyeiket, és kellemessé varázsolhassák mindennapi életüket. Mindezt személyre szabott márka- és járműélményekkel biztosítja, legyen szó akár terepezésről, nagy teljesítményű autózásról vagy családi programokról, különösen olyan helyzetekben, amelyekben a belsőégésű motor képességeire van szükség;

Új, hálózatba kapcsolt, személyre szabott és mindig elérhető élményeket biztosít a vásárlók számára a Ford Model e szoftverével és integrált rendszereivel;

Eléri, hogy a piacvezető minőség és a kivételes szolgáltatás révén a vevők a Fordot válasszák, és meg is maradjanak a márkánál;

A forrásnál szünteti meg a hulladéktermelést, és drámai mértékben csökkenti a gyártással kapcsolatos költségeket;

Megbízható, globális szintű tervezési, beszerzési, gyártási, valamint járműtesztelési és fejlesztési kapacitásaival támogatja a Ford Model e és a Ford Pro munkáját az autók világszínvonalú biztonsága, vezetési élménye, irányíthatósága, csendessége, kényelme és tartóssága érdekében.

A Ford 2022-es célja a 11,5-12,5 milliárd dolláros korrigált EBIT (kamatfizetés és adózás előtti üzemi eredmény) elérése. A megadott EBIT-tartomány felső határa 8%-os haszonkulcsnak felel meg, ami a vállalat eredeti célkitűzéséhez képest egy évvel korábban valósulna meg. A ma bejelentett változásokkal a Ford felfelé módosítja hosszabb távú működési és pénzügyi céljait.

A vállalati korrigált EBIT 10 százalékra növelése 2026-ra, ami 270 bázispontos növekedést jelent 2021-hez képest; ennek eszköze az elektromos autók költségcsökkentése, illetve a belsőégésű motorok jelentős, akár 3 milliárd dollárt is elérő strukturális költségcsökkentése.

2026-ra évente több mint 2 millió elektromos autó gyártása, ami a Ford globális termelésének mintegy egyharmadát jelenti, és ezen arány 50 százalékra növelése 2030-ra, ugyanolyan vagy a jelenleginél is nagyobb mérvű piaci részesedést szerezve az EV-k révén azokban a járműszegmensekben, amelyekben a Ford már most is piacvezető. Mindezek mellett a Ford arra számít, hogy 2022-ben 5 milliárd dollárt költ az EV-kre, beleértve a tőkekiadásokat és a közvetlen befektetéseket, ami a 2021-es költések kétszeresét jelenti.

A Ford ismételten megerősíti elkötelezettségét, hogy 2050-re eléri a széndioxid-semlegességet, és 2035-re minden gyártási tevékenységében 100%-ban helyi, megújuló villamos energiát használ majd.

A Ford Model e és a Ford Blue összehangoltan, kéz a kézben fog működni a Ford vállalat egyéb részeivel. A Ford Pro továbbra is olyan piacvezető termékeket, szolgáltatásokat és támogatást kínál, amire a vállalati ügyfelek számítanak. A Ford Model e és a Ford Blue által kiszolgált Lincoln továbbra is lenyűgöző járműveket alkot majd, amelyek kivételes élményt nyújtanak. A Ford Drive ezentúl is új, digitálisan összekapcsolt mobilitási üzletágakat fejleszt. A Ford Credit pedig továbbra is pénzügyi termékek és szolgáltatások teljes, mindenre kiterjedő kínálatával támogatja a vásárlási élményt és a lojalitás erősítését.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/