Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Ősszel jön az üvegtetős Porsche 911

2008. július 31. 14:57   |   DG
címkék:  

A másfél négyzetméteres üvegtető két részből áll; az első, utasok feje feletti tetőrész elektronikusan, 7 másodperc alatt tűntethető el.


A Porsche minden idők leggyorsabb 911-es generációváltását hajtotta végre – utoljára az üvegtetős 911 Targa is “megkapta a magáét”. A többi új generációs 911-essel egyetemben a Targa is két új hathengeres motorral és opcionálisan a Tiptronic S szerkezetet leváltó hétfokozatú duplakuplungos PDK váltóművel lesz elérhető, de kizárólag négykerék-hajtással fogják árusítani. A modell érdekessége az elhúzható, 1,54 négyzetméteres üvegtető.


A 911 Targa 4 alapmodellben az új fejlesztésű, közvetlen befecskendezéses 3,6 literes, 345 lóerős hathengeres boxermotor dolgozik, mely 284 km/órás végsebességet biztosít az autó számára. A 911 Targa 4S 3,8 literes, közvetlen befecskendezéses erőforrása már 385 lóerőt ad le, mely 297 km/órás csúcssebességre elég.

A másfél négyzetméteres üvegtető két részből áll; az első, utasok feje feletti tetőrész elektronikusan, 7 másodperc alatt tűntethető el a hátsó szélvédő alatt. Szériafelszerelés az elektromos napellenző is, mely a teljes üvegfelületet elfedheti. Természetesen a hátsó szélvédő és a tető speciális bevonatot kapott, ami megvédi a bent ülőket a káros UV sugárzástól és megakadályozza az utastér túlzott felmelegedését.   


A 911 Targa a hagyományos hatsebességes kézi váltóval kerül piacra, az ínyencek azonban választhatják a kétkuplungos PDK szerkezetet, mely sokkal gyorsabb váltási időket garantál. Manuális váltóval a Targa 4 5,2, a Targa 4 S pedig 4,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, míg a PDK mindkét esetben kéttized másodpercet farag le az értékekből. Az összkerék-hajtás sem a régi, a Targába a többtárcsás viszkokuplungos berendezés helyett az új elektronikusan vezérelt PTM Porsche Traction Management rendszert építik be. A PTM egy többtárcsá kuplungon keresztül mindenkor a kívánt mennyiségű hajtónyomatékot juttatja az első kerekekre. A még jobb menetdinamika érdekében a Targa modelleken alapfelszerelés a hátsó mechanikus differenciálzár is.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!