/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Ötajtós Audi TT Párizsban

2014. október 02. 15:00   |   Autoblog
címkék:  

Az Audi TT az elmúlt húsz év egyik meghatározó dizájn-ikonja. Az elkövetkező évek során pedig az Audi az A5 Sportback és az A7 Sportback formájában sportos és elegáns ötajtós modelleket tervez. A Párizsi Autószalonon bemutatott négyüléses és ötajtós TT Sportback concept e két koncepciót ötvözi a TT-család egy jövőbeni lehetséges új tagjává.

Az ötajtós Audi TT Sportback concept hosszúsága 4,47, szélessége 1,89, magassága 1,38, tengelytávja pedig 2,63 méter. A tanulmány 29 centiméterrel hosszabb a sorozatgyártású TT modellnél, tengelytávja 12, szélessége 6, magassága pedig 3 centiméterrel nagyobb. A TT Sportback concept dizájnja alapjául egyértelműen az Audi TT formavilága szolgált, azonban feszültséggel teli, sportosan megnyújtott és egészen újszerű alakzatként megfogalmazva.

Az alsó peremén „quattro” feliratot viselő Singleframe hűtőrács laposabb és szélesebb a kétajtós TT Coupé modellénél, méhsejt-mintájú rácsozata sötét alumíniumhatású felületű. Az Audi TT Sportback concept elejének további karakteres vonásai nagyméretű, markáns légbeömlő nyílásai, amelyek hangsúlyos peremeikkel szinte önálló testek benyomását keltik.

Jellegzetes stílusjegyek az átdolgozott rajzolatú fényszórók, amelyek elválasztó bordái egyedülálló világítási képet kölcsönöznek a nappali menetfény számára. A távfényt lézerszpot állítja elő az Audi TT Sportback concept fényszóróiban, mindegyikükben négy-négy nagy fényerejű dióda alkotta modul produkálja a több száz méter hatótávú fénykévéket. A 60 km/órás tempótól aktiválódó lézerszpot a LED-technikájú távfényt egészíti ki, s jelentősen fokozza a biztonságot. A fejlett világítási koncepciót az ugyancsak LED-es hátsó lámpákban is alkalmazott dinamikus irányjelző teszi teljessé.

Oldalnézetében különösen feltűnő a négyüléses show-modell és a sorozatgyártású TT közötti szoros rokonság. Az Audi TT Sportback concept határozott kiállású, karosszériáját rövid túlnyúlások jellemzik. Kerékjáratai három-három centiméteres szélesítései önálló formai motívumként érvényesülnek. A karosszéria masszív vállöve felett hátratolt pozícióban húzódik az utastér alacsony üvegezett felülete („üvegház”), az A5 és A7 modellsorozatokból ismert Sportback-vonalat követve. Az erősen megdöntött C-oszlop elegánsan simul a vállöv felületébe, miközben a far kompakt és karcsú benyomást kelt. A lekerekített hátsó szélvédő az „Ős-TT” előtti tisztelgés is egyben.

Az Audi TT Sportback concept letisztult, hátulnézetében is igényes, már-már szoborszerű plasztikussággal kiformált benyomást kelt, ahol öt meghatározó vízszintes vonal emeli ki még jobban szélességét. Az egyrészes hátsó lámpák – szintén az R18 inspirálta függőleges elválasztó bordákkal – önálló formai motívumot alkotnak, s a csomagtér-fedél fogantyúja sávként köti össze őket. A kipufogórendszer két nagyméretű végcsöve a diffúzorba integráltan tűnik fel, s díszléc kapcsolja össze őket.

Az Audi TT Sportback concept vezetője és utasai ablakkeret nélküli ajtókon át szállhatnak be. Az integrált fejtámlákkal kiformált sportüléseket sokrétű állítási lehetőségek jellemzik. Hátul szintén integrált fejtámlákkal kialakított egyes ülésekben két személy foglalhat helyet, közöttük praktikus rakodóhelyek és kényelmes kartámasz áll rendelkezésre. A hátsó üléstámlák lehajthatók, így a terjedelmesebb tárgyak is egyszerűen szállíthatók a csomagtérben.

A show-modell utasterének megalkotásakor az Audi formatervezői a sorozatgyártású TT modellt követték szorosan. A műszerfal felülnézetben itt is a repülőgépszárnyakat, míg az öt kerek légbefúvó nyílás a sugárhajtóműveket idézi. Utóbbiak közepén találhatók az ülésfűtés, a belső levegőkeringtetés, a hőmérséklet, valamint a légáram elosztásának és intenzitásának kezelőelemei. A légkondicionáló berendezés hagyományos kezelőfelülete és az MMI-monitor elhagyása könnyed hatású műszerfal kialakítását tette lehetővé, amely teljes egészében a vezetőre összpontosít.

A hagyományos műszereket és a központi MMI-monitort az Audi virtual cockpit, a 12,3 col képátlójú, digitális kombinált műszeregység váltotta fel. Grafikái csúcsszínvonalúak, a vezető pedig több megjelenítési sík között válogathat. Kezelése a multifunkciós kormánykerékről vagy az MMI-terminálról történhet. Utóbbi nyomó-/forgatógombja érintőfelülettel (touchpad) egészül ki, amely írásjelek bevitelére szolgál és az okostelefonok használatához hasonló – ez esetben például térképek nagyítására használható – ujjmozdulatokat is felismeri.

A sportos elegancia karakteréhez illően igényes anyagok jellemzik az Audi TT Sportback concept utasterét. A műszerfal és az ajtókárpitok felső része sötét gránitszürke, míg az ajtók kartámaszain, a középkonzolon és az üléseken pergamenbézs árnyalatban új, lágy bőrfajta tűnik fel, amely különösen természetes hatású és selymes fény jellemzi. Az ajtókárpitok betétjeit pergamenbézs Alcantara borítja, az üléskárpitok rombuszmintás steppelésűek. Az ülések oldalpárnáin sötétszürke bőr díszcsíkok húzódnak, amelyeket speciális technikával készült vörös varrások rögzítenek. A műszerfalon és az ajtókárpitokon sötét alumíniumhatású dekorbetétek húzódnak, s ilyen díszítések tűnnek fel az ülések kiegészítő elemein és a légbefúvó nyílások szegélyein is.

Az Audi TT Sportback concept közvetlen befecskendezéses, négyhengeres 2.0 TFSI turbómotorja 6400-as percenkénti fordulatszámnál 400 lóerőt termel, a 2400 és 6000 percenkénti fordulat közötti tartományon pedig 450 Nm maximális forgatónyomatékot produkál, amelyből már 1900-as fordulaton több mint 300 newtonméter a vezető rendelkezésére áll. A jármű álló helyzetből mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 km/órás tempóra, érzékenyen reagál a gázadásokra és egészen a 7200-as fordulatszám-határig könnyedén pörög fel.

A motor teljesítményét S tronic sebességváltó továbbítja, amelynek kapcsolásai mindössze néhány századmásodpercet igényelnek. A vezető kétféle automatikus üzemmódjában is használhatja a váltóművet vagy a kormánykerék kapcsolóbillentyűivel manuálisan is vezérelheti. A motor tekintélyes ereje végül a quattro állandó összkerékhajtáson át jut el a kerekekig. A központi differenciálmű elektronikus szabályzású és hidraulikus működtetésű lamellás tengelykapcsolója a hátsó tengely előtt kapott helyet. A quattro összkerékhajtás aktív szabályzása ezredmásodpercek alatt változtatja a tengelyek közötti nyomatékelosztás arányát, így járulva hozzá az Audi TT Sportback concept dinamikus menettulajdonságaihoz. A kerekek 21 colosak és 255/30-as gumiabroncsokat szereltek rájuk.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

*/