/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

Páncélozott Iveco

2008. január 17. 15:31   |   Autoblog
címkék:  

Az Iveco LMV legfontosabb ismérvei közé tartozik az aknák elleni védelem, mely már több békefenntartó misszióban bizonyított.


Az Iveco új katonai járműve, az állandó összkerék-hajtású LMV (Light Multirole Vehicle) aktívan szerepel a nemzetközi porondon. Jelenleg a spanyol védelmi minisztérium illetékesei döntöttek a páncélozott, aknák elleni védelmet biztosító változat beszerzése mellett. Mostantól ez a jármű segíti ambiciózus hosszú távú programjukat, melynek során javítani kívánják haderejük taktikai és logisztikai biztonságát.

Az olasz fegyveres erőkön és a polgári védelem alakulatain kívül az Iveco számos LMV-t szállított Nagy-Britannia, Belgium és Horvátország fegyveres erőinek is. Emellett új, igen jelentős járműszállítási egyezmények vannak érvényben Norvégiával valamint a Cseh Köztársasággal.


Az Iveco járműve a piacon elérhető egyetlen olyan könnyű páncélozott jármű, amely megfelelt az – LMV-t hivatalosan az idei év elején szolgálatba állító – angol védelmi minisztérium szigorú megmérettetésén. A többször ismételt szimulált bevetések során folyamatosan figyelték a jármű megbízhatóságát, mozgékonyságát és teljesítményét, majd az eredményeket összevetették egy általában lánctalpas járművekhez használt, emelt szintű követelményrendszerrel.

Az olasz hadsereg által “Lince”, az angol által pedig “Panther” névre keresztelt taktikai jármű valamennyi részletét a bolzanoi Iveco Defense Vehicles tervezi és gyártja. A kifinomult műszaki tartalom és a kiváló mozgékonyság mellett az Iveco LMV legfontosabb ismérvei közé tartozik az aknák elleni védelem, mely már több békefenntartó misszióban bizonyított.


Az LMV-t egy 190 lóerős, közös nyomócsöves dízelmotor hajtja, amely hidrodinamikus nyomatékváltóval ellátott hatsebességes automata sebességváltóval van felszerelve. A motor a hátsó tengely differenciálművével egybeépített kétsebességes osztóművén át juttatja el a nyomatékot a kerekekhez. A jármű első és hátsó tengelyén is levegőrásegítéses hidraulikus tárcsafékek találhatóak. A független első és hátsó felfüggesztés, a terhelés tengelyek közti azonos elosztása és az optimalizált nyomatékelosztás biztosítja az LMV számára a páratlan mozgékonyságot.

Az LMV-t új koncepció alapján gyártották, a cél a személyzet biztonságának maximalizálása volt gyalogsági-, harckocsi- vagy egyéb aknák robbanása esetén. A személyzet aknákkal szembeni védettségét egy energiaelnyelő szerkezet és páncélozott lemezekkel ellátott belső ülések használatával oldotta meg az Iveco.


Az LMV az Iveco saját szabadalmainak köszönhetően moduláris rendszerben épül fel. Annak függvényében, hogy milyen hadszíntérre, vagy milyen előzetesen észlelt hadműveleti veszélyre kell számítaniuk a katonáknak, a jármű felszerelhető aknagránát elleni védőpajzzsal, valamint olyan alvázvédelemmel is, mely a telepített aknákkal szemben nyújt biztonságot. A rendszer segítségével az LMV minden bevetési követelménynek meg tud felelni. Az LMV szélsőséges klimatikus (-32 és +49 celsius fok között), terep- és földrajzi körülmények között is működőképes.

Az LMV alapverziójának legnagyobb megengedett össztömege 7000 kg, hasznos terhelése pedig 2300 kg. Négyajtós hosszú fülkés és kétajtós rövid fülkés változatban is szállítható, így többek között például parancsnoki járműnek és harctéri mentőautónak egyaránt alkalmas.

Az LMV CAN-szisztémájú elektromos rendszerrel van felszerelve, amely valós idejű kommunikációt biztosít a motor, az erőátvitel, az ABS és az egyéb elektronikus vezérlések között. Ennek köszönhetően a valós idejű adatok bármikor felhasználhatóak a meghibásodások okainak feltárásához valamint a karbantartáshoz.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

kavics
2013-02-27 - 14:53

Jó lenne ha tesztelésre küldenének az öszkerekes ivekokból a kőolaj kutató cégeknek, ugy mint a bremackot a MOL-hoz


*/