/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Ráncfelvarráson esett át a Škoda Kodiaq

2021. április 28. 14:30   |   Demcsák Gergely
címkék:  

Négy évvel azután, hogy a Škoda bevezette a piacra első SUV modelljét, a Kodiaqot, elérkezettnek látta az időt a modell alapos átdolgozására. Frissült a formaterv, új felszereltségi tételek jelentek meg, az RS csúcsmodell pedig új turbómotort kapott. A megújult Kodiaq forgalmazása júliusban indul.

A Škoda első szabadidőautójából, a Kodiaqból négy év alatt több mint 600 ezer darab talált gazdára, ami mutatja, mennyire betalált ez az autó a nemzetközi porondon. A 4,7 méteres, akár hétszemélyes SUV pedig most megújult, még vonzóbb lett.

A tervezők mindenekelőtt a kocsi orrát szabták át, így az még impozánsabb lett. Megemelték a motorháztetőt, amely tele van domborításokkal, a dupla bordákból álló hűtőrácsot pedig újratervezték és függőlegesebbre állították. A LED-es fényszórók vékonyabbak lettek és felárért full LED Matrix változatban is kaphatók (sztenderd az L&K és RS kivitelen). A szintén LED-es ködlámpákat áthelyezték. Könnyűfém kerékből immár 20 colos méret is elérhető.

A cseh tervezők a lökhárítókat is átszabták. Az első köténybe hálós dizájnú széles légbeömlőt integráltak, a széleken L-alakú légterelő idomokkal. A hátsó kötény az elsőhöz hasonlóan színre fújt. Az RS váltózat egyedi, sportos lökhárítót kapott. A tetőlégterelő fekete színű és tartalmazza a harmadik féklámpát is. A hátsó szélvédő keskenyebb lett. A hátsó lámpákat is áttervezték. A világítótestek LED-esek, a második Ambition szinttől felfelé pedig dinamikus irányjelzőket tartalmaznak. A terepjárós megjelenést erősítik a fekete műanyag oldalküszöbök és kerékjárati ívek. Az Active, Ambition és Style modelleken alumínium hatású díszítéseket látunk körben a karosszérián.

Az utasteret is átdolgozták. Újfajta dekorációk, kontrasztos szegélyvarrás a műszerfalon és ajtópaneleken – ezek immár alaptételek az akár hétszemélyes utastérben. Újdonság a szürke díszvarrás – piros a Kodiaq RS-ben –, amely vízszintesen fut a műszerfalon és az ajtókon is megtalálható. A műszerfali és ajtódekorációk újfajta, csiszolt alumínium hatásúak. Most először a Kodiaq motorosan állítható ergonómikus első ülésekkel is rendelhető. Ezek perforált bőr borításúak, fűthetők és szellőztethetők, ezenkívül masszázs funkciót is kínálnak. A választható öko üléskárpit vegán, visszaforgatott anyagokból készült. A kormánykerék is megújult. Az L&K verzióig a multifunkciós bőr volán kétküllős, felárért azonban rendelhető háromküllős is (a Sportline és RS modelleken széria).

A Škoda Kodiaq modern infotainment rendszereket kínál DAB rádióval és a Laura digitális asszisztenssel. Mind a három készülék – Bolero, Amundsen, Columbus – állandóan online a beépített SIM-kártyának köszönhetően. Opcióként 26 centiméteres digitális műszerfal is elérhető. Az okostelefonok vezeték nélküli SmartLink, Android Auto, Apple CarPlay vagy MirrorLink technológia segítségével párosíthatók az autóval. A középső érintőképernyő mérete 8 vagy 9,2 hüvelyk. A frissítések over the air történnek, így az autó mindig naprakész.

Az új Kodiaq a Volkswagen konszern legmodernebb EVO generációs erőforrásait kapja meg. Két dízel és három benzines erőforrás alkotja a palettát, 150-245 lóerős teljesítménnyel. Az alapmotor az 1.5 TSI, amely kizárólag fronthajtással és hatfokozatú kézi váltóval jön. A 190 lovas 2.0 TSI modell 7-gangos DSG duplakuplungos váltóval és összkerékhajtással érkezik. A még erősebb, 245 lóerős 2.0 TSI az RS változatot hajtja. A két, rendkívül tiszta 2.0 TDI dízel 150 és 200 lóerővel választható. Széria a 7-sebességes DSG váltó, az erősebb verzió pedig négykerék-hajtást is kap.

A Kodiaq család feje, az RS fekete karosszéria-kiegészítőiről és új, fekete, 20 colos Sagitarius felnijeiről azonosítható be. Hűtőrácsa fényes fekete, akárcsak az ablakkeretei és a tetőlécei, az RS-specifikus lökhárítói pedig színre fújtak. Az előddel ellentétben az első lökhárító immár egyedi kivitelű. A hűtőrácson és a hátsó fedélen RS logó jelenik meg, az égéstermékek krómozott kipufogóvégeken át távoznak. Az utastérben fekete Suedia mikroszálas szövet sportüléseket találunk, piros szegélyvarrással.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/