Rolls-Royce 200EX, a bébi-Rolls előfutára
A Rolls-Royce arra számít, hogy a kevésbé hivatalos megjelenés, a merészebb dizájn új vásárlókat csábít majd a márkához.
A Rolls-Royce a Genfi Autószalonon állítja reflektorfénybe új, teljes mértékben funkcionáló koncepcióautóját, a 200EX-et, mely a jövőre megjelenő RR4 “bébi-Rolls” előzetese. A Rolls-Royce arra számít, hogy a kevésbé hivatalos megjelenés, a merészebb dizájn új vásárlókat csábít majd a márkához.
A hosszú motorháztető, a meredek A-oszlop, a rövid első túlnyúlás, valamint a sportos hangvételű far erőteljessé, de nem tolakodóvá teszik a 200EX-et. A vállvonal kettészeli a karosszériát, alul kiterjedt lemezfelületek, fölül alacsony, áramvonalas tetőt látunk. A far a kidomborított sárvédőkkel, vaskos lökhárítóval és a két nagyméretű kipufogócsővel szokatlanul sportos, talán egy kicsit Bentley-s. A hátsó ajtók suicide típusúak, azaz hátrafelé nyílnak, mégpedig 83 fokos szögben, ami rekordnak számít. Az orr-részt most is a hűtőrács uralja, melynek kiképzése kevésbé tradicionális, bordái például mélyen vannak. A fényszórók LED-esek.
Az 5,4 méter hosszú, 1948 mm széles és 1550 mm magas 200EX egyedi, Sötét Tungsten fényezést kapott, melyet a géptető és az A-oszlopok szaténezüstje old fel. A kerékjáratokban újfajta 20 hüvelykes kerekek forognak. A géptető alatt egy újdonsült V12-es motor dolgozik, melyről részleteket egyelőre nem árultak el. A kabinban a legfinomabb bőr- és faanyagot alkalmazták, s a krómot is gazdagon mérték.