/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Sarkvidéki expedíció Ivecókkal

2008. december 11. 14:58   |   Autoblog
címkék:  

A karaván Milánóból tizenöt nap alatt jut el a norvégiai Északi-fokhoz. A kutatóút a várakozások szerint 2009 márciusában éri el a Bering-szorost.

Hat Iveco járművel – négy Massif és két Daily 4×4 modellel – indult útnak az “Oltre – Beyond the Edge 2008” sarkvidéki expedíció. A karaván az Északi-foktól a Bering-szorosig fog utazni, emléket állítva ezzel Roald Amundsen norvég felfedezőnek, aki 90 éve kelt át az északkeleti átjárón.


A különleges járművek átadási ünnepségét az Iveco központjában, Torinóban tartották meg, melyen Petter Johannesen, az expedíció vezetője is részt vett, aki többek között Roald Amundsen leszármazottja is. Johannesen négy darab ötajtós Massif járművet és két terepre készült Iveco Daily 4×4 kisteherautót vett át, amelyeket úgy alakítottak át, hogy megbirkózzanak a fagyos északi tél mostoha időjárásával is.

Az expedíció olyan területeken halad át, ahol a gépjárműveknek a legkegyetlenebb körülményeknek kell ellenállniuk. A hőmérséklet akár -50 fok alá is süllyedhet, de már a -20 fok is kellően hideg ahhoz, hogy a felhasznált anyagokat és alkatrészeket súlyosan károsítsa. A műanyagok például rideggé és törékennyé válnak, az olajok és folyadékok hatástalanok lesznek a fizikai állapotváltozás miatt, a gumialkatrészek és elektromos vezetékek pedig sokkal könnyebben eltörnek. Mozgás közben a járműveknek elképesztő terhelést kell elviselniük a lengéscsillapítók rideggé válása és a hidraulikus alkatrészek fagyása miatt.

Az Iveco örömmel vállalta a kihívást és elkészítette az extrém feltételek között is helytálló Iveco járműveket. Az előkészületek részeként, speciális védőelemek kerültek a mechanikus alkatrészekre a jobb ütésvédelem érdekében, és az üzemanyag-ellátó rendszert is átalakították. Az utasfülkék belsejét különleges fűtő és fagymentesítő rendszerekkel látták el. Az elektronikus és elektromos rendszerek speciális védelmet kaptak az ütődések és a hideg ellen, valamint megnövelték teljesítményüket, hogy biztosítani tudják a kiegészítő fényszórók áramellátását. A járműveket ezen kívül különleges felszerelésekkel, például csörlőkkel látták el, a tapadást a jeges talajon pedig szöges gumiabroncsokkal biztosították. Mivel az abroncsok nyomását a havas talajon csökkenteni kell a vonóerő átadásához, a gumiabroncsokat speciális szerkezet rögzíti a kerekekre.


Az Iveco modellek sarkvidéki körülményekre való felkészítése azonban nem merült ki ennyiben. Míg a Massif Station Wagonokhoz nem volt szükség semmilyen különleges berendezésre, a két Daily 4×4 kisteherautót teljesen át kellett építeni: az egyikben lakóhelyiséget és alkatrész raktárt, a másikban pedig konyhát és lakóhelyiséget alakítottak ki.

Az expedíció egyik legfontosabb céljaként tűzte ki maga elé, hogy felhívja a nagyközönség figyelmét a környezettudatosság növelésének szükségességére. Az utazás tudományos értékét olyan elismert szervezetek és intézmények támogatják, mint a WWF, az olasz Telespazio űrügynökség, vagy a milánói San Raffaele kórház.

Az “Oltre – Beyond the Edge 2008” sarkvidéki expedíció december 7-én indult el Milánó főutcájáról, a Corso Buenos Airesről. A karaván Milánóból tizenöt nap alatt jut el a norvégiai Északi-fokhoz, ahol kezdetét veszi az igazi kaland. A kutatóút a várakozások szerint 2009 márciusában éri el a Bering-szorost. A csapat összesen 40 főből, kutatókból, orvosokból, újságírókból, fényképészekből, operatőrökből, sofőrökből és karbantartókból áll, akik a tizenkét, 30 napos útszakaszon váltani fogják egymást.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/