Škoda Octavia kupán indul Tim Gábor
címkék: octavia, octavia cup, octavia rs, skoda, tim gábor, túraautó
Tim Gábor, a 23 éves vanyarci pilóta, miután a gokart minden komolyabb lépcsőfokát megjárta és magyar bajnoki címet szerzett, 2010-ben lépett fel a túraautózás szintjére, és az elmúlt években főként hazai bajnokságokban jeleskedett. Idén a cseh rendezésű Škoda Octavia Cupban indul.
lső évében a legjobb újonc volt a Suzuki Swift Kupában, majd 2011-ben meg is nyerte azt. Akik komolyabban követik a hazai autósportot, tudják, hogy ebből a márkakupából indult nemzetközi karrier felé Michelisz Norbert (WTCC) és Kiss Norbert (Truck Race) is. Tim Gábor számára azonban nem sikerült még a nemzetközi bemutatkozás, vagy anyagi, vagy műszaki problémák fosztották meg a komolyabb eredménytől.
Így 2014-ben egy új hazai márkakupában indult, és meg is nyerte az RCM Cup-ot. 2015-ben az FIA Swift Cup Europe három versenyhétvégéjén állt rajthoz, ahol hét futamból hatot megnyert, és a fél bajnoki idényt kihagyva is bajnoki harmadik lett.
Már a 2015-ös idény közben megkezdődtek a tárgyalások egy esetleges nemzetközi szereplés irányában, több márkakupa jött szóba, és végül a Škoda Octavia Cup mutatta fel azt a fajta színvonalat, amit keresett a pilóta és menedzsmentje.
A sorozat cseh rendezésű, és már volt előélete, hisz 1998 és 2010 között rengeteg, azóta komoly karriert befutó pilótát nevelt ki, de a sorozatot befejezték. Néhány ismertebb versenyző, akik ebből a sorozatból nevelődtek ki: Adam Lacko (Truck Race), Petr Fulin (ETCC, WTCC), Jan Kopeczky (WRC), Jiri Janak (Porsche Supercup), Stefan Rosina (GT).
2016-ra érezte úgy a szervező, hogy újra komoly autóval tud előállni, és az új Škoda Octavia RS-ből készített kupás autót, amely 280 LE-s és 380 Nm nyomatékú turbós túraautó lett. Az autó belsejében sok Seat Leon Cup Racer elem található, hisz azonos konszernhez tartozik a két gyártó.
Az autóhoz 2017-re TCR kit is elérhető lesz, ez is komoly érdeklődésre ad okot, hisz ez a szabályrendszer egyre népszerűbb, több ország jelezte, hogy indít ilyen kategóriájú bajnokságot, lesz Európa Kupa és persze a nemzetközi TCR Series is.
Ez Gábor számára egy komoly jövőkép lehet a kupa után. A bajnokság első versenyére 20 autó készül el, melyek természetesen teljesen egyformák, így mindenki számára azonos feltételeket biztosít a kupa. Öt versenyhétvége, négy ország szerepel a naptárban. Az idény a Hungaroringen kezdődik majd. Most, Hockenheim, Slovakiaring és Brno következik. Minden hétvégén két versenyt futnak a pilóták.
Tim Gábor-t kérdeztük, milyen esélyekkel vág neki az idénynek:
“Nagyon motiváltan várom az idényt, végre egy teljes szezon vár rám egy nemzetközi bajnokságban. Már sokszor futottunk neki, de most úgy néz ki sikerül. Még keresünk támogatókat, hisz szűkös a költségvetésünk, és szeretnénk minél többet tesztelni. Reméljük, találunk olyan autósport szerető cégeket, akik látnak fantáziát bennem és a kupában. Az autót márciusban kapjuk meg a gyártól, és áprilisban kezdődhet a felkészülés. Az öt hétvége nem sok, de jól látta meg a szervező, hogy nem az első évben kell túlterhelni a csapatokat, hisz az első év mindig a legköltségesebb. Nem tudom máshogy meghálálni a támogatóimnak és a csapatomnak a bizalmat, csak győzelmekkel. Nem lehet más az elvárás magam felé, meg akarom nyerni a bajnokságot. Ez lesz az eddigi legnehezebb kihívás a karrieremben, hisz nagyon erős mezőny várható. Külön örülök annak, hogy a Hungaroringen kezdjük a szezont, ott mindenképp előnyben leszek, de Most és Hockenheim az új pálya lesz számomra.”