/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Škoda Octavia kupán indul Tim Gábor

2016. január 05. 19:00   |   Autoblog
címkék:  

Tim Gábor, a 23 éves vanyarci pilóta, miután a gokart minden komolyabb lépcsőfokát megjárta és magyar bajnoki címet szerzett, 2010-ben lépett fel a túraautózás szintjére, és az elmúlt években főként hazai bajnokságokban jeleskedett. Idén a cseh rendezésű Škoda Octavia Cupban indul.

lső évében a legjobb újonc volt a Suzuki Swift Kupában, majd 2011-ben meg is nyerte azt. Akik komolyabban követik a hazai autósportot, tudják, hogy ebből a márkakupából indult nemzetközi karrier felé Michelisz Norbert (WTCC) és Kiss Norbert (Truck Race) is. Tim Gábor számára azonban nem sikerült még a nemzetközi bemutatkozás, vagy anyagi, vagy műszaki problémák fosztották meg a komolyabb eredménytől.

Így 2014-ben egy új hazai márkakupában indult, és meg is nyerte az RCM Cup-ot. 2015-ben az FIA Swift Cup Europe három versenyhétvégéjén állt rajthoz, ahol hét futamból hatot megnyert, és a fél bajnoki idényt kihagyva is bajnoki harmadik lett.

Már a 2015-ös idény közben megkezdődtek a tárgyalások egy esetleges nemzetközi szereplés irányában, több márkakupa jött szóba, és végül a Škoda Octavia Cup mutatta fel azt a fajta színvonalat, amit keresett a pilóta és menedzsmentje.

A sorozat cseh rendezésű, és már volt előélete, hisz 1998 és 2010 között rengeteg, azóta komoly karriert befutó pilótát nevelt ki, de a sorozatot befejezték. Néhány ismertebb versenyző, akik ebből a sorozatból nevelődtek ki: Adam Lacko (Truck Race), Petr Fulin (ETCC, WTCC), Jan Kopeczky (WRC), Jiri Janak (Porsche Supercup), Stefan Rosina (GT).

2016-ra érezte úgy a szervező, hogy újra komoly autóval tud előállni, és az új Škoda Octavia RS-ből készített kupás autót, amely 280 LE-s és 380 Nm nyomatékú turbós túraautó lett. Az autó belsejében sok Seat Leon Cup Racer elem található, hisz azonos konszernhez tartozik a két gyártó.

Az autóhoz 2017-re TCR kit is elérhető lesz, ez is komoly érdeklődésre ad okot, hisz ez a szabályrendszer egyre népszerűbb, több ország jelezte, hogy indít ilyen kategóriájú bajnokságot, lesz Európa Kupa és persze a nemzetközi TCR Series is.

Ez Gábor számára egy komoly jövőkép lehet a kupa után. A bajnokság első versenyére 20 autó készül el, melyek természetesen teljesen egyformák, így mindenki számára azonos feltételeket biztosít a kupa. Öt versenyhétvége, négy ország szerepel a naptárban. Az idény a Hungaroringen kezdődik majd. Most, Hockenheim, Slovakiaring és Brno következik. Minden hétvégén két versenyt futnak a pilóták.

Tim Gábor-t kérdeztük, milyen esélyekkel vág neki az idénynek:

“Nagyon motiváltan várom az idényt, végre egy teljes szezon vár rám egy nemzetközi bajnokságban. Már sokszor futottunk neki, de most úgy néz ki sikerül. Még keresünk támogatókat, hisz szűkös a költségvetésünk, és szeretnénk minél többet tesztelni. Reméljük, találunk olyan autósport szerető cégeket, akik látnak fantáziát bennem és a kupában. Az autót márciusban kapjuk meg a gyártól, és áprilisban kezdődhet a felkészülés. Az öt hétvége nem sok, de jól látta meg a szervező, hogy nem az első évben kell túlterhelni a csapatokat, hisz az első év mindig a legköltségesebb. Nem tudom máshogy meghálálni a támogatóimnak és a csapatomnak a bizalmat, csak győzelmekkel. Nem lehet más az elvárás magam felé, meg akarom nyerni a bajnokságot. Ez lesz az eddigi legnehezebb kihívás a karrieremben, hisz nagyon erős mezőny várható. Külön örülök annak, hogy a Hungaroringen kezdjük a szezont, ott mindenképp előnyben leszek, de Most és Hockenheim az új pálya lesz számomra.”

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/