Sportos taggal bővült a C-osztály kínálata
A Mercedes-AMG az új C 43 4MATIC Coupé modellel bővítette a C-osztály kínálatát. A modellben 367 lóerős 3 literes V6-os biturbó benzinmotor dohog, amihez 9-fokozatú automataváltót kapcsoltak. A 4MATIC összkerékhajtás és az áthangolt futómű optimális alapot biztosít a lenyűgöző menetdinamikához.
A C 43 4MATIC Coupé nem csupán egy új tagnak számít a C-osztály családjában, hanem az idei évben egy teljes sor 43-as modell piacra kerülését vezeti fel, melyek magukban hordozzák az AMG géneket, akárcsak a GT sportkupé vagy a 63-as modellek. A 3 literes V6-os biturbó motor 367 lóerőt képes leadni (5500-6000/perc között), maximális forgatónyomatéka pedig 520 Nm (2000-4200/perc között). A 0-100 km/órás sprintet így az autó mindössze 4,7 másodperc alatt képes teljesíteni, végsebességét pedig az elektronika korlátozza le 250 km/óránál. A vezetési élményt tovább fokozza az áttervezett első futómű és a nagyon pontos kormánymű is.
Az új V6-os biturbó motor a Mercedes-Benz BlueDIRECT motorcsaládjának tagja, azonban az AMG mérnökei az erőforrás átalakításával a magasabb teljesítmény és a forgatónyomaték elérése mellett az erőforrás dinamikáját is AMG-s színvonalra emelték. A 9G-TRONIC automataváltót is kimondottan a Mercedes-AMG C 43 4MATIC modellhez fejlesztették, és az egyedi programozásnak köszönhetően a kapcsolási idők lényegesen lerövidültek. Az egyszerre akár több fokozattal történő visszaváltás jobb rugalmasságot tesz lehetővé, a gázfröccs-funkció pedig „Sport“ és „Sport Plus“ módban a visszaváltások során fokozza az élményt.
Egy, a középkonzolon elhelyezett kapcsolóval választható ki a manuális üzemmód, amikor a kormány mögötti kapcsolófülekkel történhet a fokozatválasztás. Ilyenkor a vezérlés a leszabályozási fordulatszám elérésekor sem kapcsol fel automatikusan magasabb fokozatba.
A Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupé szériafelszereltségének részét képezi az AMG Ride Control sportfutómű, mely a magas szintű menetdinamika és a kiváló komfort optimális elegyét nyújtja. Az átdolgozott első és hátsó futómű révén fontos mechanikus módosítások jellemzik a modellt, így még pontosabb, feszesebb és agilisabb lett az autó. Mérséklődött a karosszéria mozgása, jobb lett a tapadás és a keresztirányú dinamika, határhelyzetben pedig semlegesebb viselkedést tapasztalhatunk.
A középkonzolon lévő gombbal három futómű-hangolási fokozat közül választhatunk. Mind „Comfort“, mind „Sport“, mind pedig „Sport Plus“ állásban az adott igényeknek megfelelően, automatikusan változtatja az adaptív rendszer a csillapítást.
Az öt AMG menetprogram révén a C 43 4MATIC Coupé karaktere egyetlen ujjmozdulattal személyre szabható. Az „Eco“, „Comfort“, „Sport“, „Sport Plus“ és „Individual“ programok spektruma a hatékonytól kezdve a kényemesen keresztül egészen a rendkívül sportosig terjed. A rendszer többek között a motor, a váltó, a futómű és a kormánymű beállításait befolyásolja.
Különösen „Sport Plus“ programban élhető át az AMG modellekre jellemző élmény, mely a lenyűgöző menetdinamika mellett a hangélményre is vonatkozik. A hatékonyság fokozásáról „Eco“ programban a Start/Stop rendszer mellett a vitorlázás funkció is gondoskodik: amennyiben a sofőr 60-160 km/h-s sebesség között leveszi a lábát a gázpedálról, a vezérlés szétkapcsolja a motort a hajtáslánctól, a fordulatszám alapjáratra csökken, és az autó hosszan kigurul, csökkentve a fogyasztást.
A Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupé-t látva már első pillantásra egyértelművé válik, hogy az AMG modellcsaládhoz tartozik. Az AMG formajegyek többek között a sportos első és hátsó lökhárítókban, az egyedi hűtőrácsban, a méretes légbeömlőkben, valamint a hátsó szoknya diffúzorjában köszönnek vissza. Az egyedi kipufogóvégződések is a modell különlegességét fokozzák. Az összképet az ötküllős, feketére fényezett AMG könnyűfém keréktárcsák teszik teljessé, amelyeken elöl 225/45 R18, hátul pedig 245/40 R18 méretű abroncsok feszülnek. Opcionálisan több 19 colos kerékszett is a vásárlók rendelkezésére áll.
A Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupé belső tere hangsúlyosan sportos kialakítást kapott, amit számos egyedi részletmegoldás bizonyít. Például a vörös színű kontrasztvarrással ellátott, lecsapott alsó karimájú többfunkciós bőrkormány, vagy a még nagyobb oldaltartással ellátott sportülések, amelyek magasabb tempó esetén is biztos tartást garantálnak. A szériafelszerelés részét képező Artico műbőr / Dinamica mikroszálas kombinációjú kárpitozás, valamint a műbőrrel borított műszerfal sportos hangulatról gondoskodik, amit tovább fokoznak a vörös kontrasztvarrások és biztonági övek. Az összképet világos, szálcsiszolt alumínium díszítőbetétek teszik teljessé.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)