Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Száz kilót fogyott az Opel Corsa

2019. április 15. 17:40   |   Autoblog
címkék:  

Hamarosan érkezik az Opel Corsa új nemzedéke, amely teljesen új, könnyűszerkezetes alapra épül, és ezáltal sokkal hatékonyabb lesz. Legyen benzin- vagy dízelmotoros, vagy az első ízben megjelenő tisztán elektromos hajtóművű, valamennyi változatának előnyére válik a kis súly: javul a menetdinamika és csökken a fogyasztás.

Opel-Corsa-infographic-506572-news-rotator_0

Az eljövendő nemzedék legkönnyebb változata alatta marad a bűvös ezer kilónak, hiszen mindössze 980 kilogrammot mutat az ötajtós kivitel alatt a mérleg. Elődjéhez képest tekintélyes 108 kilóval lett könnyebb ez a modell, tehát tíz százalékos a megtakarítás – holott nem sokat változott a 4,06 méteres hosszúság. Ez különösen kiskocsitól számít rendkívüli fejlesztési teljesítménynek, amelyből közvetlenül profitálnak a vásárlók.

Az intelligens könnyűszerkezet kialakítása a számítógépes tervezésnél kezdődik, kihasználva a legújabb virtuális fejlesztési módszereket. Különböző acélféleségek és kötési módszerek céltudatos alkalmazásával nagymértékben sikerült leszorítani a Corsa súlyát. Ide tartozik a nagy- és ultra-nagyszilárdságú könnyű acélötvözetek következetes felhasználása, illetve az erővezetési útvonalak, a csomópontok, a struktúrák és a formák optimalizálása. Az új autó nyers karosszériája 40 kilogrammal könnyebb a típuselődénél. A Corsa következő generációja az új kis- és kompakt autós multienergia-platformra épül, amely többféle hajtáskoncepciót enged meg. Az ügyfél választhat különböző belsőégésű motorok, illetve tisztán elektromos hajtás között.

A csekély összsúly jelentős mértékben köszönhető a szintén extrakönnyű, teljesen alumíniumépítésű motoroknak, illetve az első és a hátsó futómű tökéletesítésének is. A kompakt háromhengeres benzinmotor kereken 15 kilogrammal könnyebb az előző generáció hozzá hasonló teljesítményű négyhengeresénél. Ritkaság a kiskocsik szegmensében az új Corsa alumínium gépháztetője: noha jóval hosszabb, 2,4 kilót spóroltak meg vele az aktuális modell acéleleméhez képest. Könnyűfémből ilyet eddig csak zászlóshajójába, az Insigniába épített be az Opel.

Könnyítették az üléseket is, az optimalizált struktúrával összesen tíz kilót nyertek, 5,5-öt elöl, illetve 4,5-öt a második sorban. Az eddigi szigetelőanyagokat újabbak, könnyebbek váltották fel. Mindezek összhatása az a súlynyereség, amely a példás aerodinamikával és a hatékony hajtóművekkel együtt észrevehetően mérsékli a fogyasztást, és azon keresztül a CO2-kibocsátást.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!