/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Szeptemberben jön az új Opel Agila

2008. február 20. 16:42   |   Autoblog
címkék:  

Az Agila teszi teljessé az Opel egyterű-választékát, a sikeres Zafira és Meriva mellett sorakozva fel.


A Suzuki Splash testvére, az Opel Agila csak szeptemberben kerül nálunk forgalomba, de az árát kivéve már most mindent tudunk róla. Az Agila teszi teljessé az Opel egyterű-választékát, a sikeres Zafira és Meriva mellett sorakozva fel. Az Opel marketingesei szerint főképp a fiatal nők lesznek a vásárlói, de korántsem csak ők. Az egyedi formajegyektől eltekintve az Agila gyakorlatilag megegyezik a Suzuki Splash-sel, belül tágas és praktikus, továbbá 1,0, 1,2 literes benzines, illetve 1,3 literes dízelmotorral készül.


Az új Opel Agila aranyos kis autó, arányai kiegyensúlyozottak, vonalai lágyan ívelők, oldalnézete jellegzetes. Utasai magasan, felegyenesedve ülnek, a tetővonal azonban lejtős. Ennek is köszönhető a mindössze 0.32-es légellenállási alaktényező – ilyen kisméretű kocsitól nagyon jó érték. Az Agila húsz centivel hosszabb és hattal szélesebb lett, de héttel alacsonyabb az elődjénél.


Eleje jellegzetesen Opeles. A mandula-alakú lámpaegységbe foglalt kerek fényszóró az új Corsáéra rímel. További Opel-jellegzetesség az ékszerű első és hátsó lökhárító, illetve a géptetőbe vasalt él. Hátul is vannak kerekded elemek, a függőelegesen álló, keskeny lámpatestek között pedig nagy csomagtér-ajtót lehetett elhelyezni. Még hangsúlyosabbá teszik a hátulnézetet a gömbszerű lámpák. Belül a fordulatszámmérő ebben az esetben is külön áll, minden egyéb információt a nagy kerek műszerekről lehet leolvasni.


A városi autók és a mini egyterűek növekvő szegmensébe egyaránt beleillő új Agila nagyszerű esélyekkel indul. 2006 folyamán 1,1 millió nyugat- és közép-európai vásárló vett városi kisautót; ez a személyautó-piac 6,5 százalékát teszi ki. Piaci elemzők azzal számolnak, hogy 2008-ban erős lesz a növekedés, 1,3 milliós becsült darabszámmal. Még imponálóbb a mini egyterű kategória bővülése. Az utóbbi tíz év alatt a szinte nemlétből évi 750 ezerre nőtt, illetve az elkövetkező nyolc év során felfuthat egymillióra, ami 5,5 százalékos piaci részesedésnek felel meg.


Öt ülésével, hárompontos biztonsági öveivel és öt ajtajával az Agila tágas teret kínál a családnak és a barátoknak. Poggyásztere 225 literes, de hátsó üléstámlája egyetlen kézmozdulatra ledől, hogy 1050 literes teret szabadítson fel – csúcsérték a kategóriában. Az Enjoy kivitelben 60:40 arányban osztott a támla. Lehajtásakor kissé lesüllyed az ülőlap, így teljesen sík padló alakul ki. Bőven találni az autóban rakodóhelyeket és rekeszeket is.

Az alapfelszerelés része az ABS, a front légzsákok (az utasé kikapcsolható), illetve az ISOFIX gyermekülés-csat. Az Enjoy változatban távvezérlős központi zár és elektromos első ablakemelők is vannak.


Az Agila benzinmotorjait a Suzuki szállítja. Blokkjuk és hengerfejük alumíniumból készül, a hengerenként négy szelepet két vezértengely működteti. A belépőszintű változat háromhengeres, egyliteres, teljesítménye 65 LE, és 160 km/óra elérését teszi lehetővé. Az 1,2-es négyhengeres motor 63 86 LE teljesítményt ad le, 12,3 másodperc alatt gyorsít százra, és 175 km/órás csúcssebességre képes (ötfokozatú manuális váltóval). Ez a motor később megjelenik négyfokozatú automatával is.


Az 1,3-as közös nyomócsöves dízellel a takarékosság bajnoka az Agila. A GM Powertrain által kifejlesztett hajtóművel (75 LE, 190 Nm) 13,9 másodpercig tart a százra gyorsítás, de csupán 4,5 liternyi gázolaj fogy 100 kilométeren (120 g CO2/km). Az 1 literes benzines és az 1.3-as dízellel az Agila hozza a 120 g CO2/km emissziós határértéket, amelyre adókedvezmény jár Európa több országában.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/