Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Színre lép az új benzin- és dízelmotoros Opel Corsa

2019. június 26. 18:00   |   Autoblog
címkék:  

Erősít az Opel Corsa hatodik generációja: a Corsa-e akkumulátoros villanyautó után jönnek a minden eddiginél hatékonyabb, modernebb és élénkebb klasszikus belsőégésű motoros változatok is. Az értékesítés kezdetén 75-130 LE közötti teljesítményskála áll rendelkezésre. Az új Corsa modellek zöme Németországban már július 1.-től megrendelhető, a teljesen elektromos Corsa-e mellett benzin- és dízelmotorral, Edition, Elegance és GS Line kivitelben.

A Corsa hatodik generációja teljesen új motorokat kapott, amelyek azonos teljesítmény mellett jóval kevesebbet fogyasztanak és élénkebbek. A fejlesztési ugrás már a 75 LE teljesítményű, 1,2 literes belépő változattal kezdődik. Kombinált fogyasztása 100 kilométeren 6,1 liter. Jelentős a javulás a jelenlegi 1,2-es benzines (70 LE) 7 literjéhez képest.

Nagyobb teljesítményigényt a háromhengeres, közvetlen befecskendezésű, szintén 1,2 literes benzines turbómotor-család elégít ki. A teljesen alumínium építésű gép teljesítménye választhatóan 100 LE vagy 130 LE. Az előbbi kombinált fogyasztása mindössze 6,4 liter 100 kilométeren. Az eddigi, 1,4-es turbómotoré (100 LE) kombináltan 6,7 l/100 km volt. A 130 lóerős verzió is beéri átlagosan 6,4 liter üzemanyaggal százon.

A 100 lovas 1,2 literes turbó nyomatéka eléri a 205 newtonmétert, a 130 lóerős csúcsváltozaté pedig a 230-at. De fontosabb, hogy 1500 és 3500/perc között a maximális nyomaték legalább 95 százaléka rendelkezésre áll, ami remek rugalmasságot eredményez. A 130 lovas Corsa 208 km/órás csúcssebességet ér el, míg az előző nemzedéknek 15 százalékkal nagyobb teljesítményre (150 LE) volt szüksége hasonló tempóhoz. Nulláról százra 8,7 másodperc alatt rajtol az új, 0,2-vel verve a régit. Hasonlóan pozitív képet rajzol a 100 lóerős 1,2 Turbo: 188 km/órával megy (+ 3 km/óra az azonos erejű 1,4 literes elődhöz képest), és a váltóműtől függően kerek tíz másodperc alatt – eggyel hamarabb – gyorsul nulláról százra.

A 75 lóerős bázismotorhoz szériában ötfokozatú sebességváltó jár. Az 1,2-es benzines turbóhoz hatfokozatú sebességváltó vagy nyolcgangos automata választható. A manuális váltásra kormánykerék-billentyűk adnak lehetőséget. A 130 LE teljesítményű 1.2 Direct Injection Turbo kizárólag nyolcfokozatú automatával kerül forgalomba.

A benzinmotorokat 1,5 literes dízel egészíti ki. 102 LE teljesítménye és 250 Nm nyomatéka élvezetes vezetést és fürge közlekedést tesz lehetővé. (WLTP-fogyasztás: 4.6 l/100 km). Az emissziót a motor közelében, egységként beépített passzív oxidációs katalizátor/NOx-elnyelő, AdBlue-befecskendező, SCR katalizátor és dízel részecskeszűrő csökkenti. Ezáltal az NOx-emisszió 90 százalékkal megy vissza, és a szilárd részecskék 99,9 százaléka marad a szűrőben.

Az új Corsa menetdinamikájához hozzájárul a következetesen könnyű építési mód is. A Corsa hatodik generációjának legkisebb súlyú változata alatta marad a mágikus egytonnás határnak: az ötajtós kocsi vezető nélkül 980 kilós, 108-cal, azaz tíz százalékkal kevesebb az elődnél, noha ahhoz hasonlóan 4,06 méteres. Dinamikát közvetít az új Corsa sportos dizájnja is. A kupészerű tetővonal 48 miliméterrel alacsonyabb az elődénél – a komfort csökkenése nélkül, hiszen 28 miliméterrel lejjebb ül a vezető. Az alacsony súlypont kedvez a menettulajdonságoknak és a vezetési élménynek is.

Az Corsa technikája és asszisztensei eddig csak magasabb járműkategóriákban voltak ismertek. Valódi fénypont az adaptív, vakításmentes IntelliLux LED mátrixvilágítás, amelyet először kínál az Opel a főáramú kisautó-szegmensben. Összesen nyolc fénydiódát vezérel a legújabb generációs, nagyfelbontású frontkamera, automatikusan, folyamatosan illesztve a fénykévét a mindenkori közlekedési helyzethez és környezethez. Érezhetően fokozzák a biztonságot a modern asszisztensek is, mint a jelzőtábla-felismerő, a radar alapú automatikus sebességszabályozó, vagy az érzékelős oldalvédelem. A Corsa ezen újdonsága 10 km/óra alatti manőverezéskor óv a kocsi oldalának meghúzásától. Ezekhez járul a holttér-figyelő és a parkolást segítő első-hátsó Parkpilot, a 180 fokos panoráma tolatókamera.

A Corsa vezetőjét és utasait az új infotainment kínálatból a Multimedia Radio, a hétcolos, színes érintőképernyős Multimedia Navi és a tízcolos Multimedia Navi Pro csúcskészülék kapcsolja össze a külvilággal. Kívánságra elérhető az új Opel Connect telematikai szolgáltatás is, élő navigációval, valós idejű útinformációkkal, a pillanatnyi benzinárak megmutatásával, és direkt kapcsolattal a műszaki segélyszolgálathoz, illetve a mentőkhöz.

Az új Corsa négyféle felszereltséggel kerül piacra. Már a belépő változatban is sok a technikai szerelvény és a komfortberendezés. A Corsa Edition gyakran rendelt extrákat tartalmaz, a Corsa Elegance maximális komfortot nyújt, a Corsa GS Line pedig a csúcsot képviseli, sportos részletekkel. Utasterében két első sportülés, alumínium pedálsor, fekete tetőkárpit és vörös dekorációs elemek dobogtatják meg a pilóta szívét. A kocsit krómozott kipufogóvég és sportos optikájú lökhárítók teszik felismerhetővé. Sport-mód változtatja direktebbé a kormány és a motor reakcióit.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!