/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Szörnyet szült a Peugeot

2013. április 24. 16:15   |   Autoblog
címkék:  

A Peugeot biztosra megy új Pikes Peak versenyautójával; olyan gépet ad Sébastien Loeb alá, amivel a francia rali legenda a „hegy királya” lehet. Az 1988-ban és 1989-ben győzelmet aratott Peugeot a kötöttségek nélküli Unlimited kategóriában áll újra rajthoz a 875 kilogramm súlyú és 875 lóerős 208 T16 versenyautóval. Izgalmas futamra számíthatunk!

Bizony okozhat majd meglepetéseket a június 30-án tartandó Pikes Peak Hill Climb hegyi felfutó verseny mezőnyének Sébastian Loeb. Az autón nem fog múlni, ugyanis minden egyes lóerejére jut egy kilogramm súly. Ez szédületes menetteljesítményeket jelent: a 208 T16 1,8 másodperc alatt lő ki százra, 4,8 szekundum elteltével eléri a kétszázat, és 7 másodperc alatt eléri a végsebességet, a 240 km/órát. Az összkerékhajtású szörnyeteget hatalmas szárnyak (a hátsó 2 méter széles!) és óriási diffúzor tartják majd az úton.

A Pikes Peak mezőnye 2865 méter magasan rajtol el és 4301 méter magasan ér célba; a ritka és egyre ritkább levegő komoly kihívás elé állítja a motorokat. Egy szívómotor esetében 100 méterenként 1 százalékkal csökken a motorteljesítmény, de vannak olyan erőforrások, amelyek a csúcsra érve elvesztik potenciáljuk 30 százalékát. Ezért a bivalyerős hajtómű ilyen körülmények között elengedhetetlen.

A Peugeot egy 3,2 literes, 24 szelepes, 60 fokos hengerszögű, biturbó V6-os motort épített a T16-ba, amely 875 lóerős teljesítményt és 1220 Nm forgatónyomatékot ad le. Mivel a karbon karosszériás és acél csővázas versenyautó tömege 875 kilogramm, a súly-lóerő arány parádés, 1 LE/kg. Ennél jobbat csak a Forma-1-es autók tudnak. A T16-hoz a Michelin készített 18 x 13 hüvelykes slick gumikat, a felnik magnéziumból vannak, a féktárcsák anyaga pedig karbon-kerámia. Minden adott tehát a sikerhez.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/