Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Szuper fejlett limuzinnal jön a Jaguar

2014. augusztus 25. 20:30   |   Autoblog
címkék:  

A Jaguar szeptember 8-án, Londonban mutatja be sportszedán-családjának legújabb tagját, az XE modellt. A Jaguar olyan innovációkkal lép színre, mint a kis tömegű szerkezet, a kifinomult futómű-technológia és az új Ingenium motorcsalád, amelyeket mind Nagy-Britanniában tervezték, fejlesztették és gyártják.

A jelentős százalékában alumíniumból készült, vadonatúj platformra épülő XE lenyűgöző menetteljesítményeket, kezes vezethetőséget, és precíz, közvetlen kormányzást kínál, kiemelkedő kifinomultság mellett.

A kategóriában egyedülálló Integral Link felfüggesztés számos téren többet kínál a hagyományos többlengőkaros konstrukcióknál. A hossz- és keresztirányban egyaránt merev szerkezetet biztosító konstrukció pontos reakciókat és vezethetőséget szavatol, miközben megőrzi a kifinomult, kényeztető rugózási kényelmet.

Az Integral Link felfüggesztés számos alkatrésze kovácsolt, illetve öntött alumíniumból készült. Ezek az optimalizált gyártási eljárások erős, mégis könnyű komponenseket eredményeznek. Az XE öntött alumínium rugótoronnyal szerelt, segédvázra illesztett, kettős keresztlengőkaros első felfüggesztése a legmagasabb szintű vezethetőséget és úttartást biztosítja.

A fejlett szerkezet alapját a Jaguar zászlóshajója, az F-Type sportmodell adta; egyes meghatározó elemei a Jaguar XFR-hez mérhető szerkezeti merevséget eredményeznek. Ezeknek köszönhetően az XE kiemelkedő dinamikát és közvetlen kormányérzetet kínál. Akárcsak a hátsó felfüggesztés esetében, az alkatrészek jelentős része itt is öntött, illetve kovácsolt alumíniumból készül, több esetben szabadalmaztatott eljárással.

Az XE az első olyan Jaguar, amely megkapja a márka legújabb generációs elektromos szervokormányát. A Jaguar új szoftver algoritmusai sokkal tágabb határok között teszik lehetővé a finomhangolást, mint egy hagyományos, hidraulikus kormányszervo esetében; ezáltal a rendszer jobb kormányérzetet biztosít. Az előnyök sorában említést érdemel még a változó kormánylengés-csillapítás, a könnyed kissebességű manőverezhetőség, valamint a Jaguar Drive Control beállítások alkalmazhatósága. Az elektromos szervokormány emellett egy sor aktív biztonsági, illetve vezetőtámogató rendszer megvalósítását is lehetővé teszi.

A hátsókerék-hajtású autók a legfejlettebb kipörgésgátló rendszerek mellett is gyakran nehezen tudnak elindulni fokozottan csúszós útfelületen. A Jaguar erre a helyzetre fejlesztette ki az All Surface Progress Control rendszert, amely teljesen egyedülálló a kategóriában. A Jaguar Land Rover terepjárásra optimalizált kipörgésgátló rendszerekkel szerzett, több évtizedes tapasztalatára építve kifejlesztett ASPC rendszer elektronikus úton javítja a tapadást, méghozzá sokkal egyszerűbben és közvetlenebbül, mint ahogy a vezető képes volna. A rendszer gyakorlatilag kissebességű tempomatként működve a legcsúszósabb körülmények között is optimális tapadást biztosít, anélkül, hogy a vezetőnek a pedálokkal kellene „játszania”.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!