/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Teljesen átalakul a Renault Csoport

2021. január 14. 18:15   |   Autoblog
címkék:  

Luca de Meo, a Renault Csoport elnöke a napokban ismertette a „Renaulution” névre keresztelt új stratégiai tervet, amely a Renault Csoport stratégiáját a volumen felől a jövedelmezőség felé tolja el. A Csoport négy egységre bomlik, jól meghatározott pozícionálással, amely jövedelmezőbb termékportfoliót teremt a maga 24 bevezetendő új modelljével 2025-ig. Ezeknek a fele C/D szegmenses modell lesz és legalább 10 közülük teljesen elektromos lesz.

Renault5Prototype9hr0014012021(4)

A Renaulution terv a Renault Csoport versenyképességét hivatott helyreállítani azáltal, hogy a hatékonyságot helyezi előtérbe a mérnöki tervezés, gyártás és a fix költségek optimalizálásával, valamint a változó költségek újragondolásával. Teljesen új szervezeti felépítés is jár a tervvel: a funkciók, élükön a mérnökséggel saját maguk felelnek a versenyképességért, a költségekért, a termékek piacra dobási idejéért a saját márkájukat illetően. A teljes értékű, jól elkülöníthető márkák felelnek a jövedelmezőségükért is.

2023-ra a Csoport több mint 3%-ra növeli a működési árrését, 3 milliárd euróra a kumulált autóipari szabad cash-flow állományát (2021-2023) és csökkenti a befektetéseit (K+F és capex) a bevétel 8%-ára. 2025-re a Csoport legalább 5%-os működési árrést kíván elérni, 6 milliárd euró kumulált autóipari szabad cash flow állománnyal (2021-2025) és a ROCE legalább 15 százalékpontos fejlesztésével, 2019-hez képest. A Renaulution terv biztosítja a Csoport jövedelmezőségét, és segít a 2050-re vállalt zéró európai karbonlábnyom megvalósításában.

DaciaBigsterConcept9hr0014012021(8)

A jelenlegi 6 járműplatformot 3-ra csökkentik, (a Csoport volumenjének 80%-a 3 Alliance platformra épül majd), az erőforrások száma pedig 8-ról 4 csoportra csökken. Minden – a jelenlegi platformon – bevezetendő modell a piacra kerül 3 éven belül. A gyártási kapacitást a 2019-es 4 millióról 3,1 millióra csökkentik 2025-re. A Csoport nemzetközi jelenlétét a nagy jövedelmezőségű üzletek felé irányítják: Latin-Amerikában, Indiában és Koreában, emellett Spanyolországban, Marokkóban, Romániában, Törökországban és Oroszországban. Emellett szigorú költséggazdálkodási elveket vezetnek be.

A legfontosabb változás, hogy a Renault Csoport négy üzleti egységre oszlik fel, a Renault-ra, a Dacia-Ladára, az Alpine-ra és az új Mobilize-ra.

A5219hr0014012021(9)

A Renault megújul, modernebb és innovatívabb lesz úgy az autóipari piacon, mint azon kívül, például az energiakezelés, a technológia és a mobilitási szolgáltatások területén. A stratégia részeként a márka offenzívát indít a C-szegmensben, és megerősíti európai pozícióit, ezek mellett a latin-amerikai régióban és Oroszországban a jövedelmező szegmensekre koncentrál. A márka 2025-re vezető szerepen kíván elérni az elektrifikációban, Európa „legzöldebb” termékválasztékát szeretné kínálni. Ami a választékot illeti, a Renault duplázik mind a villamosítás, mind a paletta javításának terén. 2025-ig 14 modellt dob piacra (7 elektromos és 7 C/D szegmensű jármű) azzal a céllal, hogy a felső szegmensek az eladások 45% -át tegyék ki.

A Dacia márka marad, egy csepp lazasággal fűszerezve, a Lada pedig az igazi keményfiú lesz, továbbra is az elérhető árú termékekre koncentrálva, kipróbált technológiákkal, a racionális vásárlókat célozva. A padlólemezek számát 4-ről 1-re csökkentik, a karosszériaváltozatok számát pedig 18-ról 11-re redukálják. 2025-ig 7 új Dacia és Lada modell érkezik, melyek közül kettő az alsó-középkategóriában próbál majd szerencsét. Tervben van több ikonikus modell felélesztése és olyan károsanyag-kibocsátás csökkentő technológiák átvétele, mint az LPG-üzemű hajtáslánc és az E-Tech hibrid rendszer.

2021 - Mobilize EZ-1 Prototype_

Az Alpine feladata az exkluzív és innovatív sportautók gyártása lesz, mégpedig kizárólag elektromos hajtással. Négy éven belül elkészül egy Lotusszal közösen fejlesztett elektromos sportkocsi is. 2025-re a cél az Alpine esetében is a teljes profitabilitás beleértve a motorsportos befektetéseket is. Az F1 a márka középpontjában marad.

Az új Mobilize márka mobilitási szolgáltató lesz, s a tervek szerint 2030-ra a csoport bevételének több mint 20%-át adja majd. A Mobilize 4 modellel készül, 2 a carsharing, egy a ride-hailing és egy pedig az ún. last-mile delivery céljaira.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/