/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Továbbra is a Toyota a világ legértékesebb autómárkája

2020. július 01. 20:50   |   Autoblog
címkék:  

Folytatódik az autóipar hangsúlyvesztése a globális gazdaságon belül, ám a Toyota a tradíciók és az innovációk optimális egyensúlyának köszönhetően sorban nyolcadik éve bizonyul a világ legértékesebb autómárkájának.

Idén tizenötödik alkalommal állította össze a bolygó legértékesebb márkáinak rangsorát, a BrandZ Top 100 listát a Kantar Millward Brown piacelemző szervezet. Az autóipari szereplők mezőnyét idén tizenharmadszor – sorban nyolcadik alkalommal – a Toyota vezeti.

A 2020. évi felmérésre alapvetően rányomta a bélyegét a globális koronavírus-járvány. A pandémia világgazdaságra gyakorolt hatása ugyanakkor nem volt tisztán negatív. A Kantar Millward Brown kutatásai a széles gazdaság viszonylatában is megerősítették azt, amit sokan személyesen is tapasztaltak: minden korábbinál nagyobb mértékben nőtt az online kiskereskedelem jelentősége, az emberek tudatosabban törekedtek arra, hogy a lehető legjobb értéket kapják a pénzükért, illetve minden eddiginél szélesebb körben részesítették előnyben a helyben előállított termékeket és szolgáltatásokat.

Ennek nem mond ellent az, hogy a BrandZ Top 100 listán szereplő márkák – a világ száz legértékesebb piaci szereplője – további hat százalékkal növelték összértéküket 2019-hez képest. Ez a 277 milliárd dolláros gyarapodás elegendő volt ahhoz, hogy a világ száz legértékesebb vállalatának az értéke együttesen megközelítse az 5 billió dollárt.

Feltűnő az internetes kereskedelemmel (Amazon, Alibaba, Tencent), illetve az elektronikus fizetéssel (Visa, Mastercard, PayPal) foglalkozó vállalatok értékének emelkedése, nem meglepő a legjobb tízben szereplő étteremlánc visszaesése – talán csak a tavaly még a lista hatodik helyén szereplő Facebook térvesztése mond ellent a mindennapokban tapasztalható trendeknek.

Ha túltekintünk a tíz legértékesebb márkán, és egyetlen globális trenddel szeretnénk jellemezni az elmúlt egy évet, a digitális technológiai és szórakoztató platformokat működtető vállalatok növekedését lehet kiemelni: a középmezőny élén az Instagram 47 százalékkal, a Netflix 34 százalékal, a LinkedIn 31 százalékkal erősödött 12 hónap alatt.

Ugyanakkor az sem véletlen, hogy az autóipar, amelynek fajsúlya már tavaly is gyengült a globális gazdaságon belül, tovább veszített jelentőségéből. A Covid-19 járvány a közlekedési és beruházási kedv csökkenése, illetve az ebből adódó gyártásbeszüntetések miatt különösen kedvezőtlen hatást gyakorolt a szegmensre. Öröm az ürömben, hogy a tíz legértékesebb autómárka jelenleg 130 milliárd dollárt ér. Közülük azonban csak hárman olyan nagyok és jelentősek, hogy felkerülhettek a Top 100-as listára: a Toyota a 48., a Mercedes-Benz az 56., a BMW pedig a 61. helyen.

Az okok leginkább arra vezethetők vissza, hogy az autóipar annak minden aspektusát érintő, radikális átalakulásban van, a hajtástechnológiák villamosításától kezdve az értékesítési és marketing stratégiák hangsúlyváltásán át a mobilitás alapvető koncepciójáig. A felmérések tanúsága szerint továbbra is a Toyota találja el legjobban az arányokat a bevett paradigmák feloldása, valamint az iparág új irányelvek mentén történő, ismételt stabilizálása között.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/