/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Továbbra is a Toyota a világ legértékesebb autómárkája

2021. október 28. 14:50   |   Autoblog
címkék:  

Közzétette a világ száz vezető márkáját rangsoroló listáját az Interbrand piacelemző szervezet. A Toyota nem csak megőrizte elsőségét az autógyártók között, de növelni is tudta piaci értékét.

A világ legnagyobb márkatanácsadó szervezete, az Interbrand huszonkettedik alkalommal adta ki azt a Best Global Brands tanulmányt, amely mostanra mértékadóvá vált a márkaérték, a márkaépítés területén. A több mint negyven éves szakmai tapasztalattal rendelkező Interbrand összetett elemzéssel határozza meg az egyes márkák piaci értékét: értelemszerűen meghatározó a cég jelenlegi és várható pénzügyi teljesítménye, valamint versenyképessége, ugyanakkor olyan, egyébként nehezen számszerűsíthető tulajdonságok is hozzájárulnak ehhez az értékhez, mint a márka tevékenységének és arculatának nemzetközi hatásai, a fenntartható fejlődésre irányuló törekvések, a márka piaci vonzereje, az ügyfélhűség, vagy hogy a cég mennyire vonzó munkahely.

A 2020 júliusától 2021 júniusáig tartó időszakban gyűjtött adatokat kiértékelve állították össze az idei listát, amelynek ismét emelkedett az összértéke: a tavalyi 2 326 491 millió dollárról 2 667 524 millió dollárra. A Best Global Brands lista 22 éves történetében soha nem mértek még ilyen nagymértékű (+15%) emelkedést egyetlen év alatt. Míg 2020-ban átlagosan 1,3 százalékkal nőtt a listán szereplő vállalatok értéke, ez az átlag most eléri a 10%-ot. Legnagyobb mértékben a technológiai szegmens szereplői növelték értéküket, őket követik az italok, majd a sportszerek gyártói. Míg tavaly számos újonc szerepelt a rangsorban, idén egyetlen márka: a Sephora (100.) lépett be az illusztris társaságba. A divatmárka érkezésével új rekordot regisztrált a Best Global Brands lista: most először fordul elő, hogy egyetlen cégcsoport (jelen esetben az LVMH) öt márkája (Sephora, Louis Vuitton, Tiffany & Co., Hennessy és Dior) is szerepeljen a legjobb száz között.

10 legértékesebb

A Top 10-es listán nincsenek új szereplők, és az erőviszonyok sem rendeződtek át. Eltérő mértékben, de mindenki növelni tudta értékét. A három legértékesebb márka tovább növelte piaci súlyát: a tavalyi 30% után idén már a teljes százas lista összértékének 33%-át teszi ez a három gigász.

Az autóipar egyike azoknak a piaci szektoroknak, amely nehezen áll fel a koronavírus-járvány okozta sokkból. A vásárlói szokások átrendeződése mellett az idei évben további krízishelyzetek sújtották az autógyártókat. Különösen kritikus probléma a chiphiány, amely sokakat kényszerített gyártósoraik átmeneti leállítására. Ehhez képest szép teljesítmény, hogy míg 2020-ban a Top 100-ban szereplő autógyártók egyetlen kivétellel visszaesést tapasztaltak, idén kevés kivétellel erősödtek pozícióik. A listát változatlanul a Toyota vezeti, immár tizennyolcadik éve.

interbrand_1_0
Azok a márkák kerülhetnek fel a Best Global Brands listára, amelyek ténylegesen globális jelenléttel rendelkeznek: bevételeik legalább 30%-át hazainak tekinthető térségükön kívülről szerzik; és jelentős jelenléttel bírnak az összes elsődleges világpiacon (Ázsia, Európa, Észak-Amerika), továbbá jelen vannak a fejlődő piacokon. Kizárólag a széles fogyasztói piacokon kellőképpen ismert márkák jöhetnek szóba, amelyek várhatóan a jövőben is jövedelmezően teljesítenek, és márkaerősségük (azaz a márka vásárlást befolyásoló képessége) eléri vagy meghaladja az 50 pontot.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/