/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új képeken a Fiat Tipo

2015. november 30. 13:40   |   Autoblog
címkék:  

Miután májusban, az Isztambuli Autószalonon már lerántották róla a leplet, a Fiat Tipo most a nemzetközi sajtó képviselői előtt is bemutatkozott. A Fiat kiemelt szerepet szán ennek a modellnek, ami remek ár-érték arányt kínál, és pontosan azt nyújtja a vásárlóknak, amit azok a leginkább nagyra értékelnek.

A szemrevaló, funkcionális Fiat Tipo az egyik legnagyobb kompakt autó lesz a piacon, 4,53 méter hosszú, 1,79 méter széles, és 1,50 méter magas. Tengelytávja 2,64 méteres, ami tágas hátsó lábteret vetít előre, csomagtere pedig különösen tekintélyes a maga 520 literes térfogatával.

A modellkínálat az EMEA térségben piactól függően három felszereltségi szintből, négyféle motorból (1.4 16v Fire 95 LE és 1.6 1.6v E.torQ 110 LE benzines, valamint 1.3 MultiJet II 95 LE és 1.6 MultiJet II 120 LE turbódízel), és kétféle sebességváltóból (öt- vagy hatfokozatú kézi, illetve hatfokozatú automata) áll. Mindez alap- és metálszínek gazdag választékában, kétféle könnyűfém keréktárcsával (16 vagy 17 colos méretben), négy eltérő belső kidolgozással választható.

A Tipo terhelhetősége 500 kilogramm, ami kedvező, s mindegyik motorral fürgének mondható. Az alap benzinmotorral 11,5 másodperc alatt gyorsít százra és eléri a 185 km/órás sebességet, míg az erősebb, 110 lovas 1,6-ossal 11,2 szekundum alatt gyorsul nulláról százra és 192 km/órás végsebességet ér el. A 95 lovas, 200 Nm nyomatékú dízel aggregát 11,7 másodperces gyorsulást és 180 km/órás csúcssebességet tesz lehetővé, míg a 120 lóerős, 320 Nm nyomatékú 1,6-os turbódízel 9,7 szekundum alatt teljesíti a százas sprintet és 199 km/órás csúcssebességet biztosít. A benzinmotorok átlagfogyasztása 5,7-6,3 l/100 km, a dízeleké 4,1-4,2 l/100 km.

Az új modell elöl független McPherson rugóstagokat, hátul csatolt hosszlengőkarokat alkalmazó, megbízható felfüggesztése precíz vezethetőséget, jó úttartást és rugózási komfortot biztosít.

Az ellátmány mindegyik modellben gazdagnak mondható, a második szinttől már széria a Uconnect rendszer, amely 5 colos színes érintőképernyőt, Bluetooth kihangosító rendszert, audio streaming funkciót, szöveges üzenet felolvasást és hangfelismerést, AUX és USB csatlakozókat, iPod integrációt, valamint a kormánykeréken elhelyezett kezelőszerveket kínál; emellett külön kérésre tolatókamerával és TomTom 3D műholdas navigációs berendezéssel is felszerelhető.

Az emblémán szereplő típusnév legendásnak számít a Fiat történetében, több mint egy évszázados fennállása alatt számos alkalommal használta már a márka. A Tipo típusjelzést viselő modellek egyike az volt, amiből 1988 ás 1995 között csaknem kétmillió darab talált gazdára, és amelyik 1989-ban elnyerte az Év Autója címet, nem utolsó sorban sokoldalúságának, tágas helykínálatának és kompakt méreteinek köszönhetően. Ugyanezekkel a jellemzőkkel találkozhatunk az új Tipo esetében: a praktikus modell a Fiat legjobb hagyományaival összhangban remek ár/felszereltség arányt kínál.

Az új Fiat Tipót Olaszországban, a Fiat formatervezési központjában tervezték, Törökországban, a Tofaş R&D-vel együttműködésben fejlesztették és a bursai Tofaş üzemben gyártják.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/