/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új külsővel jön a Hyundai ix35

2013. szeptember 19. 14:55   |   Autoblog
címkék:  

A Hyundai második legkeresettebb európai modellje, az ix35 alapos megújuláson ment át; az új kiadást először az idei Frankfurti Autószalonon lehetett látni. A Santa Fe-hez hasonló külső mellett a kompakt SUV egy sor technológiai és műszaki újítást kínál, így még vonzóbb lehet az európai vásárlók körében.

Az ix35 2010 márciusában jelent meg, és azóta folyamatos és intenzív kereslet mutatkozik iránta. A Hyundai európai történetének leggyorsabb ütemben értékesített modelljeként a vállalat minden előzetes várakozását felülmúlta: 2013 májusáig majdnem 250 ezer példányban talált gazdára Európában. A koreai márka most elérkezettnek látta az időt, hogy alaposan átfésülje. Került bele egy új erőforrás, a felszereltsége gazdagabb lett, s a vezetése is nagyobb élményt nyújt a kellemesebb rugózásnak és kormányzásnak köszönhetően.

A modell egyik legfontosabb újdonsága a korábbi, 2,0 literes „Theta II” benzinmotor helyére lépő új, szupertakarékos „Nu” 2,0 literes, közvetlen befecskendezéses (GDI) motor. Az új erőforrás, amelyet házon belül, a Hyundai európai K+F központjában, a németországi Rüsselsheimben fejlesztettek, nagyobb teljesítményt (166 LE) és forgatónyomatékot (205 Nm) kínál. Az ezzel az új motorral és hatsebességes automata sebességváltóval szerelt, elsőkerék-hajtású ix35 álló helyzetből 10,4 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órás tempóra, legnagyobb sebessége pedig 196 km/óra.

A 136 és 184 lóerős 2,0 literes „R” dízelmotorokhoz alacsony nyomású kipufogógáz-visszavezető (LP-EGR) rendszert illesztettek, amely javítja az erőforrások hatásfokát. Ennek köszönhetően a legkörnyezetkímélőbb, 2,0 literes, 136 lóerős motorral és manuális váltóval szerelt, kétkerék-hajtású ix35 CO2-kibocsátása 141 g/km. A modellválasztékot még színesebbé tette az a finoman működő hatfokozatú automata sebességváltó, amely mostantól az összkerékhajtású, 2,0 literes, 136 lóerős változathoz választható.

Az új ix35 immár jobban megfelel az európai ízlésnek is, közvetlenebb kormányzása révén gyorsabban reagál a vezető utasításaira, miközben több visszajelzést ad. A finomabb első rugózás csökkenti a zajt és a rezgéseket. Bekerült az autóba a Flex Steer rendszer is, amellyel a vezető három üzemmód (normál, komfort, sport) szerint változtathatja a kormánymű rásegítésének mértékét.

Az átformált karosszéria látványosabb, modernebb, s új könnyűfém felnik közül lehet választani, 16-18 hüvelykes méretben. Opcióként mostantól bixenon lámpák is kaphatók a modellhez, amit LED-es helyzetjelző lámpák és LED-es nappali világítás egészítenek ki.

Ami az új ix35 utasterét érintő változásokat illeti, jobb minőségű kárpitanyag borítja az üléseket és a felső ajtópaneleket, a műszerfali légbeömlők krómozott keretet, az elülső pohártartók pedig külön megvilágítást kaptak. Az összhatást az első szélvédőn elhelyezett árnyékoló sáv teszi teljessé. Lecserélték a műszeregységet is, és az európai piacokon egy felsőkategóriás navigációs rendszer is rendelhető az autóhoz, 18 centiméter átmérőjű LCD kijelzővel.

Az új ix35 két másik európai Hyundai modellel együtt a vállalat csehországi üzemében készül, amelynek éves gyártókapacitása jelenleg 300 ezer darab autó. A Hyundai nošovicei és törökországi gyártóegységei együttesen 500 ezer autó előállítására képesek évente. 2014-től a márka Európában értékesített járműveinek 90 százaléka a kontinensen fog készülni.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/