/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új szabadidőautó a SsangYongtól

2015. március 12. 18:20   |   Autoblog
címkék:  

A SsangYong öt év után új modellt mutatott be, amely reményei szerint új lendületet ad a márkának világszerte. Az olasz város után Tivolinak keresztelt kisméretű crossover új padlólemezen nyugszik, új 1,6 literes motorok hajtják és a márkánál eddig ismeretlen kényelmi és biztonsági extrák gazdagítják. A benzinmotoros változat májusban kerül piacra, amelyet júliusban követ majd a dízel és az összkerékhajtású kivitel.

A Tivoli a Mahindra & Mahindra csoporttal való egyesülés óta a SsangYong első saját terméke. Kifejlesztése 42 hónapig tartott és 280 millió eurót emésztett fel, így új mérföldkövet jelent a koreai márka életében. A Tivoli stratégiai fontosságú modell, amely az egyre népszerűbbé váló kis/kompakt városi crossover szegmensben próbál majd szerencsét olyan autók ellenében, mint az Opel Mokka, a Nissan Juke vagy a hamarosan bemutatkozó Honda HR-V. Tervezői ezért próbálták az európai közönség számára is vonzóvá tenni.

A 4195 mm hosszú és 1,6 méter magas Tivolinak igyekeztek egy modern, városias külsőt rajzolni, karakteres orr-résszel, emelkedő öv- és hátrafelé lejtő tetővonallal, vaskos, izmos sárvédőkkel. A front nagyon jól néz ki a merészen húzott fényszórókkal és a vékony hűtőráccsal, amelyek egységet alkotnak egymással, továbbá a dinamikus alsó légbeömlő nyílással. Az oldalablakok a mai divatnak megfelelően hátrafelé erősen szűkülnek, a szélvédő azonban hatalmas. A kidomborított hátsó sárvédő széles farban folytatódik, amelyen egyedi függőleges elrendezésű lámpák kaptak helyet. A Tivoli hátulról is izgalmas, mozgalmas, a hátra látás azonban a vastag C-oszlop és a parányi hátsó szélvédő miatt nem lehet akadálytalan.

Elismerés illeti a SsangYongot az utastér kialakítása miatt is; ízléses, modern és otthonos, nagy előrelépést jelent a korábbi modellek rideg és kényelmetlen berendezéséhez képest. Jól néznek ki a henger alakú főműszerek, ráadásul a megvilágításuk színe változtatható. A formázott ülések is gusztusosak, pláne bőrrel kárpitozva. Az első ülések kérésre fűthetőek, a sofőré pedig szellőztetést is kap. Tetszetős az alul lapított és felárért fűthető kormánykerék, a középkonzolon pedig 7 colos érintőképernyő mutatja a modern időket. Akad a fedélzeten emellett USB/AUX port, Bluetooth kihangosító és iPod/iPhone csatoló is.

A gyártó szerint a Tivoli szegmense egyik legnagyobb méretű utasterét vonultatja fel, amely az 1795 mm-es szélesség fényében hihető is. Elöl hátul nagyvonalú a helykínálat, a második sorban helyet foglalók is kényelmesen ülhetnek a 27,5 fokos üléstámla-szögnek és a majdnem sík padlónak köszönhetően. A csomagtér 423 literes, ami a szegmens egyik legnagyobbja, és természetesen az üléstámlák előre hajtásával bővíthető. Mindamellett a Tivoli a kisebb holmik és tárgyak elhelyezésére is rengeteg lehetőséget szolgáltat; az ülések közötti konzolban egy iPad is elfér, a kesztyűtartó fölött polcot alakítottak ki, az ajtókban pedig 1,5 literes italos palackok is berakhatók.

A Tivolihoz a SsangYong új Euro 6 normájú, 1,6 literes erőforrásokat fejlesztett ki, egy szívó benzinest és egy turbódízelt. Az e-XGi160 jelzésű benzines aggregát 128 lóerős és 160 Nm nyomatékot kínál, míg az e-XDi160 jelzésű gázolajos egység 115 lóerőt és 300 Nm nyomatékot ad le 1500-2500-as fordulatszámon. Kétféle váltómű társítható a motorokhoz, a széria hatfokozatú kézi váltó mellett egy Aisin hatgangos automata szerkezet is elérhető. A kézi váltós kivitelekben széria a start/stop rendszer. A benzines, kétkerék-hajtású Tivoli 170, míg a szintén kétkerekes dízel modell 181 km/órás csúcssebességre képes.

A Tivoli a nyár folyamán megjelenik négykerék-hajtással is. Az elektronikusan kontrollált rendszer intelligensen, a vezetési körülményeknek és az útburkolat minőségének megfelelően osztja el a nyomatékot a tengelyek között. Normál vezetésnél csak az első kerekek hajtottak, nedves úton vagy hóban azonban automatikusan bekapcsol az összkerékhajtás. Ami az aktív biztonságot illeti, mindegyik Tivoliban megtalálható a menetstabilizáló rendszer és a borulásgátló, valamint az emelkedőn való elindulást segítő rendszer is. Az utasok biztonságát hét légzsák vigyázza.

A SsangYong Tivoli májusban kerül a márkakereskedésekbe. Az árát még nem lehet tudni, ám SsangYong hagyományok szerint valószínűleg ismét egy kiváló ár/érték arányú modellt üdvözölhetünk majd.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/