/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új versenyautót leplezett le a Ford

2019. július 04. 16:00   |   Autoblog
címkék:  

A Ford és a Multimatic ma a Goodwoodi Sebességfesztiválon bemutatta a Ford GT Mk II modellt, egy kizárólag versenypálya-használatra tervezett GT-t, amely új szintre emeli a Ford GT teljesítményét. A 700 lovas versenygépből csak 45 darabot készítenek, 1,2 millió dolláros áron.

A GT Mk II a Ford Performance és a Multimatic közös fejlesztésével született, felhasználva mindazt a tapasztalatot, amit a Ford összegyűjtött a FIA Hosszútávú Világbajnokságban és az IMSA WeatherTech SportsCar Bajnokságban sikeresen szereplő Ford GT versenyautókkal kapcsolatban. Izgalmas csavar, hogy mindezek ellenére a GT Mk II-t a különféle versenysorozatok szabályrendszerétől, előírásaitól és korlátozásaitól függetlenül tervezték.

Az Ontario állambeli Markhamban készülő Mk II élete a normál Ford GT-üzemben kezdődik, majd átszállítják a Multimatic Motorsports speciális műhelyébe, ahol Ford GT Mk II-vé nemesül.

A Ford GT Mk II tervezői az aerodinamika és a motor tökéletesítésére összpontosítva mind az országúti GT szupersportkocsiból, mind a GT versenyautóból átvették a legjobb megoldásokat. Ezek jó része már a világ legkeményebb hosszútávú futamain is bizonyított. A nagyméretű, kétrészes hátsó légterelő szárny a Ford GT versenyautó leszorító erejét kínálja. A hátsó tengelyek extra terhelését új első splitter és diffúzor egyensúlyozza ki.

Az agresszív aerodinamikai változtatásoknak köszönhetően a GT Mk II több mint 400 százalékkal nagyobb leszorítóerőt termel, mint a Ford GT, miközben a versenyek világában már bizonyított futóművel és a Michelin Pilot Sport versenygumikkal több mint 2G oldalirányú gyorsulás mellett is stabil marad.

A GT Mk II könnyebb és agilisabb is lett. A mérnökök elhagyták az utcai változat állítható hasmagasságát és kiválasztható üzemmódjait, ami mintegy 90 kilogramm tömegcsökkentést eredményezett. Az ötféleképpen beállítható DSSV lengéscsillapítók alacsonyabb, fix hasmagasságot biztosítanak.

A Ford GT Mk II-ben ugyanazt a 3,5 literes EcoBoost motort találjuk, ami a Ford GT országúti és versenyautó változatát is hajtja, de mivel az Mk II-re semmilyen korlátozó előírás nem vonatkozik, a blokk 200 lóerővel nagyobb teljesítményt ad le, mint a versenygépben és 53 lóerővel izmosabb, mint az utcai kivitelben. A motorhoz ugyanaz a hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltó csatlakozik, mint ami a Ford GT-ben is működik, de ezt az egységet kifejezetten versenypálya-használatra kalibrálták.

Hogy az erőhöz állóképesség is társuljon, az Mk II motorja innovatív hűtést kapott, amelynek fontos része a kívülre felszerelt, vízpermet-hűtésű, nagy kapacitású töltőlevegő-hűtő. Magas hőmérsékleti tartományokban a vízpermetezés automatikusan aktiválódik, így a Ford GT Mk II teljesítménye ilyenkor is egyenletesen magas marad. A versenyautók gépháztető-szívótorkára emlékeztető légbeömlő kapott helyet a tetőn; ez táplálja az Mk II kiegészítő motor-, tengelykapcsoló- és sebességváltó-hűtőit.

A nagyobb motorteljesítményhez komolyabb megállító erő is jár. Az Mk II fékhatása a GT versenyváltozathoz fogható, és a gép megkapta az utcai változat karbon-kerámia fékjeit, így a 39 cm-es első és a 36 cm-es hátsó Brembo egységeket is. A masszív tárcsákat egyedi kovácsolt alumínium keréktárcsák rejtik, amelyeken Michelin Pilot Sport GT versenygumik feszülnek. Az Mk II orrkiképzése és motorházteteje hasonló az utcai változatéhoz, akárcsak a jellegzetes nappali menetvilágítással kiegészített, stílusos Ford GT-fényszórók.

Az utastérben személyre szabott Sparco versenyülést találunk, hatpontos versenyhevederekkel; az utasülés opcionális. A versenypályán száguldó sofőrt egy teljes értékű MoTeC adatgyűjtő rendszer látja el friss információval, és a berendezés kijelzője a tolatókamera képernyőjeként is funkcionál.

A Goodwoodban először 2017-ben színre lépő sorozatgyártású Ford GT a márka eddigi legfejlettebb és legexkluzívabb országúti modellje, éppen ezért világszerte mindössze 250 darabot építenek belőle évente. A Le Mans 24 órás versenyre megalkotott Ford GT versenyautó hatalmas sikert hozott a Fordnak, hiszen már első, 2016-os pályára lépése alkalmával első helyen végzett a GTE Pro géposztályban – pontosan 50 évvel azután, hogy a Ford GT40 megszerezte négyből első győzelmét Le Mans-ban.

A Ford befejezte a versenyzést a FIA Hosszútávú Világbajnokság 2019-es Le Mans futam GTE Pro géposztályában, a Ford GT-k azonban továbbra is rajthoz állnak majd az IMSA szezonban, amelynek csúcsa az októberi Road Atlanta lesz.

A GT Mk II-t közvetlenül a Multimatictól vehetik meg a vásárlók. Aki szeretne egyet, az a FordGTMkII.com linken keresztül léphet kapcsolatba a vállalattal.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/