/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új Dodge Ram pickup hibrid hajtással

2008. január 14. 11:44   |   Autoblog
címkék:  

2010-ben a Dodge Ram pickup megvásárolható lesz egy úgynevezett two-mode benzin-elektromos hibrid rendszerrel is.


Stílusosan, cowboyok és marhák társaságában mutatkozott be a 2009-es modellévű Dodge Ram pickup a Washington Boulevardon, Detroitban. A nyerges vontatók stílusát másoló, célkereszt hűtőrácsos kisteherautó halad a korral, 2010-ben már hibrid hajtáslánccal is megvásárolható lesz, ami nagy dolog ebben a járműosztályban. Különben széles a modellválaszték: háromféle benzinmotor, háromféle kabin, valamint ötféle felszereltség áll rendelkezésre, később pedig egy Cummins dízelmotor is gazdagítja a palettát.


Kezdjük mindjárt a motorokkal, mely területen a Ram nem okoz csalódást a rajongóknak. A csúcson az őserőt megtestesítő 5,7 literes HEMI V8-as áll, kemény 380 lóerővel és 548 Nm-es nyomatékkal. A hátsókerekes Ram R/T regular cab HEMI 6,1 másodperc alatt lövi fel magát 96 km/órára. Középen egy 4,7 literes V8-as egység áll, 310 lóerővel és 447 Nm-es nyomatékkal. A legkisebb benzines egy 3,7 literes V6-os, elegendő 215 lóval és 319 Nm-rel. Váltóból van négy- és ötfokozatú automata. A kétszemélyes regular cab verzió mellett a Ram kérhető négyszemélyes quad cab és crew-size kabinnal, továbbá az új Ram Crew 1500 változatban. Ezen kívül létezik ST, SLT, TRX, Sport és Laramie kivitel.


A Dodge Ram újdonsága a szegmens első multilink spirálrugós hátsó felfüggesztése, mely javítja az úttartást és a kezelhetőséget, de nem csökkenti a plató terhelhetőségét és a jármű vontatási képességét (839 kg és 4,1 tonna). A Ram Crew 1500 csúcsváltozat egyedi jellemzője az úgynevezett RamBox csomagmenedzselő rendszer, melyet a plató két oldalában alakítottak ki. A könnyen hozzáférhető tárolóhelyek egyenként 121 literesek, vízállóak, zárhatók és megvilágítottak. A RamBox rekeszek praktikumát növeli a térfelosztó rendszer és a rögzítési lehetőségek. A Ram Crew 1500 további jellegzetessége a két darab, utastér padlójába épített rekesz, melyek akár 10 darab 3,5 literes üdítőt is képesek tárolni. A 2009-es Ram pickupban egyébként kétszer annyi rakodóhely van, mint elődjében, 38 különböző helyre pakolhatnak az utasok.  


A Ram műszakilag is sokat fejlődött, 30 GB-os merevlemezzel kiegészített MyGIG multimédiás rendszerrel, navigációs és hátsó DVD rendszerrel, továbbá a kategóriában első ízben hátsó SIRIUS TV-vel és surround audiorendszerrel is kapható. Az extralistán olyan tételek is szerepelnek, mint a hűthető és fűthető első ülések, a fűthető hátsó ülések és kormánykerék, valamint az automata fényszórók és a kétzónás klímaberendezés. Ezen kívül az utastér összes anyagát igényesebbre, puhábbra cserélték, kéttónusú bőrkárpitozás is elérhető. A műszerfalat is áttervezték. A biztonsági felszereltség is teljes, a légzsákok mellett menetstabilizáló rendszer, parkolószenzor és tolatókamera is rendelkezésre áll.

A 2009-es modell impozáns jelenség, a felpumpált alumínium motorháztető, a brutális méretű célkeresztes hűtőrács, valamint a 20 colos kerekek megteszik hatásukat. A HEMI motoros modelleknél dupla krómozott kipufogó is riogatja a többieket. Nagyobb méretűek és háromdimenziósak a kos emblémák is.

Two-mode hybrid system


2010-ben a Dodge Ram pickup megvásárolható lesz egy úgynevezett two-mode benzin-elektromos hibrid rendszerrel is, így a 2009-ben csatlakozó Cummins turbódízellel már öttagúra bővül a motorpaletta. A hibrid meghajtás szíve a hengerlekapcsolásos HEMI motor, mely részterhelésnél észrevétlenül vált át négyhengeres üzemmódra a fogyasztás mérséklésének érdekében. A trükk az, hogy elektromotorok segítenek neki a négyhengeres üzem fenntartásában, mely jelentősen csökkenti az átlagfogyasztást. A two-mode hibrid rendszert a Chrysler a GM-mel, a Mercedessel és a BMW Csoporttal közösen fejlesztette ki. Az erőátvitel része a kétállású, elektromosan variálható váltómű (EVT), melyet városi és autópályán való közlekedésre optimalizáltak. A rendszer az elektromotorokat használja a fogyasztás és a gyorsulás javítására, illetve a regeneratív fékezésre. A visszatáplált energiát akkumulátorok tárolják. Városi módban a Dodge Ram képes kizárólag elektromos vagy benzinmotoros meghajtással, illetve a kettő kombinációjával haladni. Autópálya módban a rendszer kiaknázza az 5,7 literes HEMI motor erejét, de az elektromotorok is besegítenek.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/