/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új Dodge Ram pickup hibrid hajtással

2008. január 14. 11:44   |   Autoblog
címkék:  

2010-ben a Dodge Ram pickup megvásárolható lesz egy úgynevezett two-mode benzin-elektromos hibrid rendszerrel is.


Stílusosan, cowboyok és marhák társaságában mutatkozott be a 2009-es modellévű Dodge Ram pickup a Washington Boulevardon, Detroitban. A nyerges vontatók stílusát másoló, célkereszt hűtőrácsos kisteherautó halad a korral, 2010-ben már hibrid hajtáslánccal is megvásárolható lesz, ami nagy dolog ebben a járműosztályban. Különben széles a modellválaszték: háromféle benzinmotor, háromféle kabin, valamint ötféle felszereltség áll rendelkezésre, később pedig egy Cummins dízelmotor is gazdagítja a palettát.


Kezdjük mindjárt a motorokkal, mely területen a Ram nem okoz csalódást a rajongóknak. A csúcson az őserőt megtestesítő 5,7 literes HEMI V8-as áll, kemény 380 lóerővel és 548 Nm-es nyomatékkal. A hátsókerekes Ram R/T regular cab HEMI 6,1 másodperc alatt lövi fel magát 96 km/órára. Középen egy 4,7 literes V8-as egység áll, 310 lóerővel és 447 Nm-es nyomatékkal. A legkisebb benzines egy 3,7 literes V6-os, elegendő 215 lóval és 319 Nm-rel. Váltóból van négy- és ötfokozatú automata. A kétszemélyes regular cab verzió mellett a Ram kérhető négyszemélyes quad cab és crew-size kabinnal, továbbá az új Ram Crew 1500 változatban. Ezen kívül létezik ST, SLT, TRX, Sport és Laramie kivitel.


A Dodge Ram újdonsága a szegmens első multilink spirálrugós hátsó felfüggesztése, mely javítja az úttartást és a kezelhetőséget, de nem csökkenti a plató terhelhetőségét és a jármű vontatási képességét (839 kg és 4,1 tonna). A Ram Crew 1500 csúcsváltozat egyedi jellemzője az úgynevezett RamBox csomagmenedzselő rendszer, melyet a plató két oldalában alakítottak ki. A könnyen hozzáférhető tárolóhelyek egyenként 121 literesek, vízállóak, zárhatók és megvilágítottak. A RamBox rekeszek praktikumát növeli a térfelosztó rendszer és a rögzítési lehetőségek. A Ram Crew 1500 további jellegzetessége a két darab, utastér padlójába épített rekesz, melyek akár 10 darab 3,5 literes üdítőt is képesek tárolni. A 2009-es Ram pickupban egyébként kétszer annyi rakodóhely van, mint elődjében, 38 különböző helyre pakolhatnak az utasok.  


A Ram műszakilag is sokat fejlődött, 30 GB-os merevlemezzel kiegészített MyGIG multimédiás rendszerrel, navigációs és hátsó DVD rendszerrel, továbbá a kategóriában első ízben hátsó SIRIUS TV-vel és surround audiorendszerrel is kapható. Az extralistán olyan tételek is szerepelnek, mint a hűthető és fűthető első ülések, a fűthető hátsó ülések és kormánykerék, valamint az automata fényszórók és a kétzónás klímaberendezés. Ezen kívül az utastér összes anyagát igényesebbre, puhábbra cserélték, kéttónusú bőrkárpitozás is elérhető. A műszerfalat is áttervezték. A biztonsági felszereltség is teljes, a légzsákok mellett menetstabilizáló rendszer, parkolószenzor és tolatókamera is rendelkezésre áll.

A 2009-es modell impozáns jelenség, a felpumpált alumínium motorháztető, a brutális méretű célkeresztes hűtőrács, valamint a 20 colos kerekek megteszik hatásukat. A HEMI motoros modelleknél dupla krómozott kipufogó is riogatja a többieket. Nagyobb méretűek és háromdimenziósak a kos emblémák is.

Two-mode hybrid system


2010-ben a Dodge Ram pickup megvásárolható lesz egy úgynevezett two-mode benzin-elektromos hibrid rendszerrel is, így a 2009-ben csatlakozó Cummins turbódízellel már öttagúra bővül a motorpaletta. A hibrid meghajtás szíve a hengerlekapcsolásos HEMI motor, mely részterhelésnél észrevétlenül vált át négyhengeres üzemmódra a fogyasztás mérséklésének érdekében. A trükk az, hogy elektromotorok segítenek neki a négyhengeres üzem fenntartásában, mely jelentősen csökkenti az átlagfogyasztást. A two-mode hibrid rendszert a Chrysler a GM-mel, a Mercedessel és a BMW Csoporttal közösen fejlesztette ki. Az erőátvitel része a kétállású, elektromosan variálható váltómű (EVT), melyet városi és autópályán való közlekedésre optimalizáltak. A rendszer az elektromotorokat használja a fogyasztás és a gyorsulás javítására, illetve a regeneratív fékezésre. A visszatáplált energiát akkumulátorok tárolják. Városi módban a Dodge Ram képes kizárólag elektromos vagy benzinmotoros meghajtással, illetve a kettő kombinációjával haladni. Autópálya módban a rendszer kiaknázza az 5,7 literes HEMI motor erejét, de az elektromotorok is besegítenek.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/