/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új környezetkímélő Volvo modellek

2008. szeptember 10. 17:51   |   Autoblog
címkék:  

Az autók kis környezetterhelésének köszönhetően a tulajdonosok különböző pénzügyi előnyökben is részesülnek.


A Volvo az október elején nyitó Párizsi Autószalonon mutatja be C30, S40 és V50 modelljeinek gazdaságos dízel változatait. Az új modellek 100 kilométeren mindössze 4,4 (C30), illetve 4,5 liter (S40 és V50) üzemanyagot fogyasztanak. CO2-kibocsátásuk pedig 115, illetve 118 g/km, mely alapján a C30 és V50 modellek kategóriájukban a legalacsonyabb kibocsátással rendelkező járművek. Mindhárom modellt – a C30-at, az S40-et és a V50-et is – speciális, a gazdaságosságot javító megoldásokkal és DRIVe emblémával láttak el, utóbbi az autó átlagosnál környezetbarátabb tulajdonságaira hívja fel a figyelmet.



A DRIVe modellek alapja a 2007 októberében, a Frankfurti Autószalonon bemutatott Volvo C30 Efficiency tanulmányautó. Az akkor bemutatott, CO2-kibocsátást csökkentő megoldások egy évvel később már a C30, S40 és V50 modellekben kerülnek szériagyártásra.


A modelleket négy területen optimalizálták. Csökkentették légellenállásukat és gördülési ellenállásukat, hosszabb váltóáttételeket alkalmaztak és hatékonyabbá tették a hajtásláncot. A DRIVe modellek hasmagassága általában 10 mm-rel kisebb, az S40-re és a V50-re a T5-öséhez hasonló első légterelőt szereltek. A hűtőrács mögött egy szélterelő elem helyezkedik el, melynek köszönhetően javul a motortér aerodinamikája. Ezen kívül szélterelőket találunk az első kerekek előtt, aerodinamikailag optimalizált kerekeket 15 vagy 16 hüvelyk átmérővel, burkolóelemeket a jármű alján (C30), különleges hátsó légterelőt (C30) és lökhárítót (C30).



Emellett az összes modellre újfajta, alacsony gördülési ellenállású Michelin gumiabroncsokat szereltek, továbbá a sebességváltó harmadik, negyedik és ötödik fokozatát is hosszabbra vették. Végül optimalizálták a hűtést, a motorvezérlést és a szervokormányt, újfajta, kisebb viszkozitású váltóolajat használtak és sebességváltásra figyelmeztető lámpát integráltak az információs kijelzőbe.


“A váltóolaj cseréje 0,75%-kal alacsonyabb fogyasztást eredményez, a kis gördülési ellenállású gumik pedig további 2%-ot jelentenek. Ezen értékek talán alacsonynak tűnnek, de érdemes megnézni a teljes képet. Mindent összevetve, ezek a kis változtatások segítettek elérni célunkat, hogy a CO2-kibocsátás értékét mindhárom autó esetében 120 g/km alatt tartsuk. Mindezt anélkül, hogy a menettulajdonságok és a komfort területén bármilyen kompromisszumot kötöttünk volna” – mondta Magnus Jonsson, a Volvo Cars kutató és fejlesztő részlegének senior alelnöke.



A Volvo DRIVe modellek az európai NEDC szabvány szerinti kötelező tanúsítvánnyal rendelkeznek. A Volvo C30 ezen kívül megfelelt az ECO teszten is, melyen még összetettebb mérési feltételeket kell teljesíteni a CO2- és a részecske-kibocsátás terén. E tanúsítvány az EuroNCAP törésteszthez hasonlóan csillagokat és pontokat ad. A független ECO teszten a Volvo C30 kategóriájának csúcsán végzett, négy csillaggal és 76 ponttal, melyeket a jármű teljes környezetterhelése alapján határoztak meg.


A Volvo új dízelmotorjait olyan részecskeszűrővel szerelik fel, mely a koromszemcsék 95%-át felfogja. Az autók kis környezetterhelésének köszönhetően a tulajdonosok különböző pénzügyi előnyökben is részesülnek azon a 13 európai piacon, ahol már bevezették a CO2-kibocsátás alapú adózást. Ilyen pénzügyi előny az adóvisszatérítés, az alacsonyabb útadó, a regisztrációs adó csökkentése és más pénzügyi motivációs formák.



Az 1.6D DRIVe modellek üzemanyag-fogyasztása 0,5 literrel csökkent 100 km-en a hagyományos modellekéhez képest, városon kívül pedig mindössze 3,7 liter/100 km, így a DRIVe termékcsalád tagjai a növekvő üzemanyagárak miatt is egyre vonzóbbak lehetnek.


A Volvo jövőre húszezer 1.6D DRIVe járművet szándékozik értékesíteni Európában. Kiegyenlített eloszlás várható a régióban; előreláthatólag Franciaországban, Svédországban és Spanyolországban fog a legtöbb ilyen típusú autó gazdára találni. Ennek oka az említett országokban érvényben levő, környezetbarát modelleket előnyben részesítő adózási rendszer. De a DRIVe modelleket azokban az országokban is árusítani fogják, ahol használatukat ma még nem részesítik pénzügyi előnyben.


A DRIVe modellek felára 150 és 450 euró között változik, a jármű típusától és a piactól függően. A DRIVe autók a legtöbb Volvo által kínált extrával felszerelhetők, kivéve azokat, melyek a kocsi légellenállási tulajdonságait megváltoztatják.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/