/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Vadállat készült az Audi A3-ból

2014. május 15. 18:30   |   Autoblog
címkék:  

A Volkswagen csoport márkái közül elsőként az Audi mutatta be a wörthi-tavi GTI Találkozóra (Reifnitz, május 28-31.) készített tanulmányautóját, amely a Győrben gyártott Audi A3 szedánra épül. Az A3 clubsport quattro concept félelmetesen néz ki és a legjobb sportautókkal is felveszi a versenyt: 525 lóerős turbómotorja 3,6 másodperces gyorsulást tesz lehetővé.

Az A3 clubsport quattro concept a 300 lovas S3 Sedan modellen alapul, a 2 literes TFSI motor helyett azonban az RS Q3-ban is megtalálható 2,5 literes öthengeres TFSI egység hajtja, amelyet 525 lóerősre húztak fel. Az 1527 kilogramm üres tömegű tanulmányautó teljesítmény/súly aránya így igen kedvező, 2,9 kg/LE. A maximális nyomaték 600 Nm, amely a 2300-6000-es fordulatszám-tartományban végig kihasználható. A tanulmány-szedán irgalmatlanul gyors, 3,6 másodperc elteltével már százzal repeszt, a vége pedig 310 km/óránál van. A hétfokozatú S tronic duplakuplungos váltóba rajtelektronikát is építettek.

Az A3 clubsport quattro concept meglehetősen vadul néz ki. Hatszögletű, méhsejt mintás hűtőrácsa, motorsportos ihletésű lökhárító és küszöbtoldata, valamint nagyméretű hátsó diffúzora igen agresszívvé teszik. Gyönyörű Magnetic kék fényezést kapott és látványos, 21 hüvelykes felnikre ültették rá, amelyek mögött jól látszanak a 370 mm átmérőjű karbon kerámia féktárcsák. A kerekekre 275/25 méretű gumiabroncsokat feszítettek, a tapadással tehát nem lehet gond. A clubsport quattro érdekessége a szuper-sportkocsiknál alkalmazott airbrake, vagyis légfék, amely erőteljes lassításnál aktivizálódik. A hátsó légterelő szárny középső része egy szempillantás alatt közel függőleges pozícióba emelkedik ki, jelentősen mérsékelve a fékutat. 250 km/órás sebességről az airbrake 12 méterrel képes csökkenti a fékutat.

A kabinban integrált fejtámlás sportülések fogadják a beülőket, a drive select menetválasztó kapcsoló és a motorindító/leállító gomb a kormányra került, a műszerek pedig fekete hátterűek. Piros LED jelzi, ha elértük a 6900-as leszabályzási határt és váltani kell.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/