/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Vadonatúj szabadidőjárművek érkeznek a Lexustól

2020. szeptember 15. 19:00   |   Autoblog
címkék:  

Az Autoevolution információi szerint a következő három évben három új crossoverrel erősíti portfolióját a Lexus. Az egyik egy előzmények nélküli luxusmodell lesz.

Miközben a városi crossoverek, valamint a kompakt és felsőkategóriás szabadidőjárművek kategóriáját éppúgy lefedi a márka, mint az alvázas prémium terepjárókét, időközben olyan új méretosztályokkal bővült a piac, amelyekhez csatlakozva nemcsak eladásaikat, de presztízsüket is növelni tudják az autógyártók.

Ilyen a nagyteljesítményű, sportos luxus-szabadidőjárművek szűk, de annál fontosabb csoportja, amelyben jelenleg csupán a világ legpatinásabb márkái képviseltetik magukat, a Lamborghinitől az Aston Martinig, a Rolls-Royce-tól a Bentley-ig. A hírek szerint a crossoverek ezen arisztokráciájához csatlakozna a Lexus LQ, a lenyűgöző 2018-as Lexus LF-1 Limitless tanulmányautó szériaváltozata, amely sokkal inkább lesz emelt hasmagasságú, áramvonalas luxuslimuzin, mint tágas és sokoldalú crossover.

Az autó a márka legfejlettebb technológiáit fogja megkapni, a 2020. évi LS szedán fedélzetén debütált, részlegesen önvezető rendszerek következő generációjától kezdve az online kapcsolódási és multimédiás funkciókon át a fejlett vezetőtámogató programokig. Az Autoevolution szerint pedig nagyon valószínű, hogy az LQ lesz az első hidrogén üzemanyagcellás modell a Lexus kínálatában.

Ennél keresettebbnek ígérkezik azonban a modell várható sportverziója, amely ha nem is lesz LQ F szintű, kőkemény, kiélezett crossover, sportszedánokhoz méltó menetdinamikát kölcsönöz a viszonylag lapos, progresszív formavilágú autónak.

Korábban minden bizonnyal azt az ikerturbós V8-ast szavaztuk volna meg az LQ csúcsmotorjának, amely a remények szerint egykor talán az LC F szupersportkupét is hajthatja majd. Azóta azonban a Toyota bejelentette, hogy leállítja a V8-as motorok gyártását, és a takarékosabb hathengeresekre koncentrál. Ez persze nem jelenti azt, hogy egy (majdnem) kész motort félredobnának, így nem teljesen esélytelen, hogy az akár 660 lóerős, 4,0 literes erőforrás dohog majd az LQ lapos orrában.

Ha a 2021 nyarára ígért LQ meg is kapja az új fejlesztésű nyolchengerest, a következő generációs Lexus LX terepjárónak egészen biztosan be kell érnie V6-os motorral. Nem ez lesz azonban a jövő őszre datált újonc legnagyobb szenzációja: a modell várhatóan azt a TNGA-F padlólemezt használja majd, amely a várakozások szerint a cégcsoport összes jövőbeli terep- és életmódjárművét kiszolgálja. Az alvázas és önhordó konstrukciók előnyeit ötvöző platformot akár öntöltő hibrid hajtáslánccal is felszerelhetik, így a leendő Lexus LX elektromos támogatással indulhat útnak.

Míg az eddig említett típusok Európában a legjobb esetben is csak marginális szerephez jutnak, annál fontosabb lesz az új generációs Lexus NX. A modell következő szériájáról leginkább a Japánban idén tavasszal bemutatott Toyota Harrier alapján tudunk fogalmat alkotni. A 2022 tavaszán debütáló modell meghagyja a forradalmi megújulást nagyobb testvéreinek, inkább saját sikeres receptjét finomítja tovább. Ennek fényében a jelenleginél modernebb, moduláris padlólemezre (TNGA-K), benzines és öntöltő hibrid hajtásláncokra számítunk.

A legfontosabb újdonság a plug-in hibrid hajtás megjelenése lehet: ezt ugyan hivatalosan még nem erősítették meg, ám a Toyota RAV4 rokonmodelljeként az új NX lenne a leginkább kézenfekvő alany a hálózatról tölthető hibrid technológia befogadására.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/