/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (2) |
| Több

Visszatér a Mazda bolygódugattyús motorja

2018. október 02. 18:15   |   Autoblog
címkék:  

A Mazda is beáll a sorba, a „Fenntartható Zoom-Zoom” 2030 program égisze alatt 2020-ban elektromos modellekkel fog előrukkolni. A gyártó két elektromos autóval készül, az egyik kizárólag akkumulátorral hajtott, a másikban viszont az elektromos hajtás mellett a Mazda kisméretű, könnyű építésű bolygódugattyús motorja is feltűnik majd, mely hatótávnövelőként szolgál.

P1J11099l

A hatótávnövelő motor visszatölti az akkumulátort ha szükséges, így növelve a hatótávolságot, és csökkentve az elektromos autót használók nagy százalékának félelmét, hogy még az úti cél elérése előtt lemerül az autó.

A bolygódugattyús motor kis mérete és nagy teljesítménye többféle elektromos hajtáslánc kialakítását teszi lehetővé. Kihasználva azt, hogy a Mazda a bolygódugattyús motort fejlesztése során gázalapú üzemanyagokkal is működőképessé tette, a bolygódugattyús hatótávnövelő vész esetén például LPG-vel is működhet.

A Mazda előrejelzése szerint 2030-ra a járművek 95%-a valamilyen belső égésű motorral, és azzal kombinált elektromos hajtáslánccal készül majd. Ennek értelmében a Mazda folytatni fogja a belső égésű motorok hatásfokának tökéletesítését, mint például a jövőre megjelenő, új generációs Skyactiv-X benzinmotor, mely gyertya vezérelt kompressziós gyújtást használ.

A Mazda elkötelezte magát, hogy 2030-ig 50%-kal, 2050-ig pedig 90%-kal csökkentse a „forrástól a felhasználásig” számolt károsanyag-kibocsátását a 2010-es szinthez képest. S mivel a világban a szén égetésével megtermelt energia még mindig domináns, fontos, hogy ezt a kibocsátást különböző üzemanyagok használatával csökkentsük a közeli jövőben. Az alternatív üzemanyagok mellett az autóipar kutatja olyan újrafelhasznált anyagok természetét is, mint a mikroalga-tenyészetből nyert bioüzemanyag.

A Mazda az utóbbi fejlesztést kritikusnak tartja ahhoz, hogy a belső égésű motorokkal hajtott autók szénmentessége elérhető legyen, és a Tokió Intézettel, valamint a Hirosimai Egyetemmel működik együtt, hogy egy ipari-akadémiai-kormányzati összefogás révén kifejlesszék ezt a technológiát.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

kiss lászló
2018-10-03 - 06:48

Javíthatatlan ,bonyolult és méregdrága szarok most is.Mi lesz ha még fejlesztenek is?

Bereczk János
2018-11-11 - 10:48

Végre valami, ami ismét leköti egyesek érdeklődését! Lehet számolni ismét, ha valami hármat fordul, hogy lesz belőle hat, indul az újabb ötven év a jármű motorok fekete történetében, vissza a XVII. századba!!!!!!


*/