![](https://nb1.hu/wp-content/uploads/2024/07/1300x240-100bonusz.jpg)
Visszatér a Mazda bolygódugattyús motorja
címkék: bioüzemanyag, bolygódugattyús, elektromos, fenntartható, mazda, skyactiv-x
A Mazda is beáll a sorba, a „Fenntartható Zoom-Zoom” 2030 program égisze alatt 2020-ban elektromos modellekkel fog előrukkolni. A gyártó két elektromos autóval készül, az egyik kizárólag akkumulátorral hajtott, a másikban viszont az elektromos hajtás mellett a Mazda kisméretű, könnyű építésű bolygódugattyús motorja is feltűnik majd, mely hatótávnövelőként szolgál.
A hatótávnövelő motor visszatölti az akkumulátort ha szükséges, így növelve a hatótávolságot, és csökkentve az elektromos autót használók nagy százalékának félelmét, hogy még az úti cél elérése előtt lemerül az autó.
A bolygódugattyús motor kis mérete és nagy teljesítménye többféle elektromos hajtáslánc kialakítását teszi lehetővé. Kihasználva azt, hogy a Mazda a bolygódugattyús motort fejlesztése során gázalapú üzemanyagokkal is működőképessé tette, a bolygódugattyús hatótávnövelő vész esetén például LPG-vel is működhet.
A Mazda előrejelzése szerint 2030-ra a járművek 95%-a valamilyen belső égésű motorral, és azzal kombinált elektromos hajtáslánccal készül majd. Ennek értelmében a Mazda folytatni fogja a belső égésű motorok hatásfokának tökéletesítését, mint például a jövőre megjelenő, új generációs Skyactiv-X benzinmotor, mely gyertya vezérelt kompressziós gyújtást használ.
A Mazda elkötelezte magát, hogy 2030-ig 50%-kal, 2050-ig pedig 90%-kal csökkentse a „forrástól a felhasználásig” számolt károsanyag-kibocsátását a 2010-es szinthez képest. S mivel a világban a szén égetésével megtermelt energia még mindig domináns, fontos, hogy ezt a kibocsátást különböző üzemanyagok használatával csökkentsük a közeli jövőben. Az alternatív üzemanyagok mellett az autóipar kutatja olyan újrafelhasznált anyagok természetét is, mint a mikroalga-tenyészetből nyert bioüzemanyag.
A Mazda az utóbbi fejlesztést kritikusnak tartja ahhoz, hogy a belső égésű motorokkal hajtott autók szénmentessége elérhető legyen, és a Tokió Intézettel, valamint a Hirosimai Egyetemmel működik együtt, hogy egy ipari-akadémiai-kormányzati összefogás révén kifejlesszék ezt a technológiát.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)
Javíthatatlan ,bonyolult és méregdrága szarok most is.Mi lesz ha még fejlesztenek is?
Végre valami, ami ismét leköti egyesek érdeklődését! Lehet számolni ismét, ha valami hármat fordul, hogy lesz belőle hat, indul az újabb ötven év a jármű motorok fekete történetében, vissza a XVII. századba!!!!!!