2014. június 26. 12:10   |   Autoblog
címkék:  

A Toyota bemutatta új üzemanyagcellás szedánját

A Toyota megmutatta új, sorozatgyártású hidrogén üzemanyagcellás szedánját, amely a tavalyi Tokiói Autókiállításon tanulmányautóként debütált. Az érdekes kinézetű újdonság Japánban legkésőbb 2015 áprilisáig kerül kereskedelmi forgalomba, majd nyáron megjelenik az amerikai és európai szalonokban is. A négyajtós szedánnak már ára is van, körülbelül 7 millió jenbe fog kerülni, ami átszámítva 15,5 millió forint.

A Toyota környezetbarát gépjárművek iránti elkötelezettsége három alapvető pilléren nyugszik: a változatos energiaforrások hasznosításán, a kiváló hatásfokú, csekély károsanyag-kibocsátású járművek fejlesztésén, és az ezen járművek népszerűsítése révén elérhető, valós és pozitív környezeti változások elősegítésén. A Toyota több mint 20 éve foglalkozik üzemanyagcellás járművek fejlesztésével is.

A hidrogén különösen ígéretes adottságokkal rendelkező alternatív üzemanyag. Elsődleges energiaforrások széles választékából előállítható, beleértve a nap- és szélenergiát, emellett könnyen tárolható és szállítható. Sűrített formájában energiasűrűsége meghaladja az akkumulátorokét. Ráadásul nem csak háztartási és autóipari üzemanyagként rendelkezik komoly potenciállal, hanem egy sor egyéb felhasználási területen – például nagyüzemi energiafejlesztésben – is hasznosítható.

A Toyota üzemanyagcellás rendszere a hidrogén és az oxigén kémiai kölcsönhatása révén elektromos áramot termelő, szabadalmaztatott üzemanyagcella-tömbből, valamint nagynyomású hidrogén-tartályokból áll. A Toyota Japánban és az Egyesült Államokban már 2002-ben megkezdte a Toyota FCHV üzemanyagcellás szabadidőjármű korlátozott lízingjét.

Az üzemanyagcellás rendszer 2002 óta jelentős fejlődésen ment keresztül. A ma bemutatott szedán a benzinmotoros modellekhez hasonló teljesítménnyel és hatótávolsággal rendelkezik, és mindössze három perc alatt feltölthető. Az autó menet közben semmi mást nem bocsát ki, mint a hidrogén és az oxigén egyesülésekor keletkező vizet.

Az üzemanyagcellás gépkocsik hozzájárulnak az autóipari üzemanyagok változatossá tételéhez, működésük során nem bocsátanak ki szén-dioxidot, sem egyéb káros anyagokat, miközben a belső égésű motorral szerelt gépkocsikhoz mérhető használati értékkel rendelkeznek. A Toyota véleménye szerint a technológia hatalmas potenciállal rendelkezik, és az ilyen, környezetbarát gépkocsik optimálisak a fenntartható mobilitású társadalom népszerűsítésére.

A Toyota-csoport tagvállalatai egyéb, hidrogénhez kapcsolódó kezdeményezésekben vesznek részt, a háztartási felhasználásra szánt üzemanyagcellák fejlesztésétől és tesztelésétől kezdve az üzemanyagcellával üzemelő villás targoncák vagy buszok fejlesztéséig.

A Toyota FCV ára körülbelül 7 millió jen lesz (a gyártó által javasolt kiskereskedelmi ár, amely nem tartalmazza a fogyasztási adót). Az autó kezdetben azokban a régiókban lesz kapható, ahol fejlesztik a hidrogéntöltő infrastruktúrát. Az európai és amerikai árakat még nem határozták meg.