2008. október 31. 18:58   |   Autoblog
címkék:  

Lesz Subaru Forester STi?

310 lóerő tör elő a 2,5 literes turbós boxermotorból, így a Forester XTI 5 másodperc körül futja a százat.

Nem tudjuk, mindenesetre a Subaru a jövő héten nyíló SEMA show-ra készített egyet. Az alapgép a Forester 2,5 XT változat, melybe besuvickolták az Impreza WRX STi hajtásláncát. Persze egy kicsit a motoron, s természetesen a karosszérián is “húztak”; a Forester XTI Concept elég pofás darab lett. 310 lóerő tör elő a 2,5 literes turbós boxermotorból, így a Forester XTI 5 másodperc körül futja a százat. A gép egyszerre gonosz és praktikus, azonnal kéne!


Már a koncepcióautó “atmoszférikus” festése sem egyszerű, hátul bordós-barnás, elöl pedig fekete. Az első kötény és a hűtőrács a Subaru katalógusból származik, míg az oldalküszöbök, a hátsó szoknya és a tetőspoiler japán belpiaci termékek. A kerékjáratokban 18 colos kovácsolt STi felnik forognak, melyekre 255/40-es Yokohama Advan gumikat húztak. Újabb nyalánkságok az állítható magasságú STi futómű, valamint az egyedi Subaru Performance Tuning (SPT) sportkipufogó-rendszer, mely 10-zel toldja meg a gyári lovacskák számát. A hajtáslánc kompletten a WRX STi-ből került át: a motor, a hatfokozatú kézi váltó, az állítható központi differenciálmű (DCCD), valamint az állandó összkerék-hajtás. A Brembo fékrendszer is a kistestvértől érkezett.  

A Forester XTI utasterét végül bőr/Alcantara sportülésekkel, egyedi stílusú műszerekkel és különleges kialakítású középkonzollal vértezték fel. Vajon viszontlátjuk az utcán?