2016. november 09. 19:15   |   Autoblog
címkék:  

Üzemanyagcellás katonai pickupot épített a Chevrolet

Különleges, fejlett terepjáró képességű hidrogén üzemanyagcellás járművet épített a Chevrolet, amelyet katonai célú felhasználásra szánt. Az amerikai hadsereg hamarosan megkezdi a jármű éles tesztelését, amelyet először a SEMA Show-n lehetett látni.

A Chevrolet Colorado ZH2 teljesen új távlatokat nyithat a katonai járművek szegmensében. Hidrogén üzemanyagcellás, tehát csendes üzemű, kipufogóján keresztül pedig csupán vízgőz távozik a szabadba, ugyanakkor megfelel a hadsereg szigorú elvárásainak. Számos ponton megegyezik az alapját adó Colorado pickuppal, például a kabinja, az ajtói és a teteje változatlan formában kerültek át, de a kabint 125 mm-rel hátratolták, s a jármű egyedi orr- és farkiképzést kapott.

A kabin hátrébb helyezésére és a motorháztető megemelésére a hosszában beépített üzemanyagcella miatt volt szükség. A hűtést a jármű hátuljába költöztették, a légszívókat pedig a tetőhöz közel, az ajtók mögött alakították ki, így a lehető legkevesebb por jut át rajtuk.

A Colorado ZH2 külső áramellátásra is képes. Üzemanyagcellájából képes nagyfeszültségű egyenáramot kinyerni, amelyet egy berendezés segítségével kis és nagyfeszültségű (120V és 240V) árammá lehet konvertálni. Az EPTO-nak nevezett berendezés 25 kW folyamatos és 50 kW-os csúcsteljesítményre képes; szerszámok és kommunikációs berendezések működtetésére vagy akár néhány óráig egy mobil kórház energiaellátására is képes.

A Colorado ZH2 brutális külsővel bír. Gépteteje, első és hátsó sárvédői, továbbá platója ellenálló, kevlár erősítésű szénszálból készült, ezen kívül masszív első alvázvédő burkolatot és vonószemeket, körkörös védőelemeket és tetőre helyezett LED-es világítást kapott. Első és hátsó terepszögei hatalmasak (48 és 39 fok), hasmagassága 30 centiméter, és speciális 17 colos beadlock felnikre szerelt 37 hüvelykes BF Goodrich terepabroncsokon gördül.

A ZH2 mozgatásáról egy 132 kW-os (180 LE-s) és 320 Nm nyomatékú villanymotor gondoskodik, amely a 93 kW-os üzemanyagcellás rendszerből nyeri az energiát. A nyomaték egy osztóművön keresztül jut a négykerék-hajtási rendszerhez, amelyet első és hátsó zárható differenciálművekkel szereltek fel.

A Chevrolet megalkotta az első komoly terepalkalmasságú, környezetbarát üzemanyagcellás járművet, amely az amerikai hadsereg sztenderdjeinek is megfelel. Elképzelhető, hogy változtat az eddigi gyakorlaton.