2017. augusztus 18. 15:25   |   Autoblog
címkék:  

Új hidrogén üzemanyagcellás SUV-val készül a Hyundai

A Hyundai a sorozatgyártású verzió debütálása előtt hónapokkal megmutatta új hidrogén üzemanyagcellás modelljét, a 2013-ban piacra dobott ix35 Fuel Cell utódját. Az új modell erősebb, kevesebb hidrogént fogyaszt, összességében sokkal hatékonyabb elődjénél. Az egyelőre még nevesincs, vízgőzt kipufogó SUV a jövő év elején Európába is eljuthat.

A Hyundai új üzemanyagcellás SUV-ja 60 százalékos hatékonysággal büszkélkedhet, 9%-kal megelőzi elődjét, az ix35 Fuel Cellt. Sokkal kevesebb hidrogént fogyaszt, hatótávolságát 580 kilométerre becsülik. Húsz százalékkal erősebb is, mint az ix35, motorja 163 lóerőt ad le és immár fagypont alatti hőmérsékleten is zökkenőmentesen indul.

A Hyundai rengeteget dolgozott az üzemanyagtankokon is. A kocsiban immár három egyforma méretű hidrogéntartály kapott helyet, amelyek többek között vékonyabb falúak, így több folyadékot képesek tárolni. A futurisztikus külsejű jármű ultramodern, nagyméretű kijelzőkkel kirakott műszerfallal bír, utasterében pedig csakis környezetbarát, természetes anyagokkal találkozunk.

Az új hidrogén üzemanyagcellás SUV csak az egyik környezetbarát típus lesz a 31-ből, amit a Hyundai és a Kia 2020-ig be kíván vezetni a világpiacra. A fő hangsúly az elektromos és hibrid modelleken lesz, de párhuzamosan a hidrogén üzemanyagcellás technológiába is folyamatosan invesztálnak, hogy kisebb méretűvé tegyék a rendszer alkotóelemeit. Ha ezek kisebbek és nem utolsó sorban olcsóbbak lesznek, kompakt szedán autókban is megjelenhet a technológia.

A Hyundai a jövő év elején kezdi meg Koreában a hidrogénhajtású SUV forgalmazását, majd Észak-Amerikában és Európában is elindítja az értékesítését.